iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   3GS Jailbreak 4.0.1 oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/66338-3gs-jailbreak-4-0-1-oude-bootrom.html)

madamo 01-08-10 00:17

3GS Jailbreak 4.0.1 oude bootrom
 
Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle info over jailbreaken.

Kan ik mijn iPhone 3GS 4.0.1 jailbreaken oude bootrom?

Ik heb iDetector V1.0 gebruikt om te kijken welke bootrom ik heb en er kwam uit dat ik de oude bootrom heb.
Ik heb nog nooit een jailbreak gehad en heb geen idee hoe het werkt is er ergens een handleiding hoe het dan werkt mocht het mogelijk zijn op mijn iPhone?

mastermark 01-08-10 00:21

Block apple in je host file
En gebruik een custom firmware 4.0.1 ik heb ze geplaatst hier in Het jailbreak forum

spysical 01-08-10 00:50

Klik!

madamo 01-08-10 01:11

Wat is het verschil tussen Activatie en Geen Activatie?
En is er ergens een handleiding hoe het werkt?

spysical 01-08-10 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madamo (Bericht 508820)
Wat is het verschil tussen Activatie en Geen Activatie?
En is er ergens een handleiding hoe het werkt?

Als je een Sim lock vrije iphone hebt heb je geen activatie nodig.
Heb je een gelockte iphone en heb je geen Sim kaart van de Provider waarvan de lock is. Dan heb je een Activatie nodig.

madamo 01-08-10 01:15

En hoe werkt het precies dan? Het is voor mij het eerst dat ik dit ga doen dus ik heb geen idee hoe het allemaal werkt.

En bij deze jailbreak kan ik dan ook gebruik maken van tethering en de cydia store?

mvveelen 01-08-10 01:17

Lees dit maar eens : http://www.coveringweb.com/2010/07/download-ios-401-custom-firmware-for.html

Lukte bij mij in 1 keer :-D

madamo 01-08-10 01:30

Moet ik een back up maken van mijn huidige instellingen, apps etc? Mocht het mis gaan.
Of is dat niet nodig?

mvveelen 01-08-10 01:35

Zou ik zeker wel doen als ik jou was. Ik bedoel dus : reservekopie maken.

Wat mij wel opviel was dat ik geen APN settings meer in kan stellen nu. Ik heb die Mahmood hierover gemaild en hij zegt dat ik dan een oudere reservekopie terug moet zetten, maar ben tot begin juni teruggegaan (had tot en met 4.0 die settings nog wel) maar dat heeft niet geholpen.
Heb het wel aan de praat, maar dan via een omweg (config file geopend waardoor de juiste APN settings zijn geinstalleerd, ook al kan ik daar dus niet bij nu).

mvveelen 01-08-10 11:51

Madamo, als het jou gelukt is, zou jij dan eens willen kijken of je de APN settings kunt veranderen (dus of je die optie hebt onder instellingen -> algemeen -> netwerk) ?

En, werkt je iBooks ook, want als ik boeken inlaadt, dan blijft het balkje op 100% staan en meer gebeurt er niet :(

madamo 01-08-10 16:02

Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik wil eerst even wat meer info omdat het de eerste keer voor mij is dat ik een jailbreak ga doen.

Als ik een back up gemaakt heb en het gaat mis hoe kan ik het dan weer terug zetten? en waar staat de back up file dan?

mvveelen 01-08-10 16:27

Je maakt een reservekopie door in iTunes links op je toestelnaam te gaan staan, rechtermuisknop...en voilá, je ziet nu ook hoe je 'm terug kunt zetten :-)

wimpie50 01-08-10 16:27

hallo ik heb een 3G en wil daar een jailbreak op plaatsen heb er geen 1 is die er al en hoe werkt het help help

madamo 01-08-10 16:34

Dus als het mis gaat kan ik via iTunes de back up weer terug zetten, die back up word niet aangepast door het gebruik van de jailbreak software?

madamo 01-08-10 20:17

Kan iemand mij helpen ik snap helemaal niks van het bovenstaande.

Ik heb iPhone 3GS IOS 4.0.1 oude bootrom en nog nooit gebruikt gemaakt van een jailbreak.

En ik wil graag mijn iPhone jailbreaken.

Bij de link die mvveelen geplaatst heeft staat bij: Your Device must be pre-jailbroken on iOS 4
Dat is die van mij niet. En daarachter staat If not then you can use use PwnageTool on Mac or Sn0wbreeze on Windows to Jailbreak iOS 4 on iPhone 3GS Old Bootrom.
Maar ik heb geen IOS4 of kan ik dan wel Sn0wbreeze gebruiken?

mvveelen 01-08-10 20:19

Ik zou nog even wachten....heb begrepen dat er nog maar 1 CFW is (die uit mijn linkje) en die is gewoon nog niet 100%. Heb geen mogelijkheid meer om de APN settings in te stellen, iBooks werkt niet naar behoren, kortom.....heel even wachten is mijn advies.

En zeker als je dit leest : Upcoming Comex Jailbreak seems to be Released Today - Covering Web

madamo 01-08-10 20:34

Oke thanks

mvveelen 02-08-10 08:20

Dus....ga op je iPhone naar www.jailbreakme.com en slide to jailbreak :-D

De Generaal 02-08-10 14:06

Er is inderdaad een nieuwe jailbreak uit, waarmee je je iPhone kunt jailbreaken. Meer informatie daarover vind je in dit topic.

Graag in dat topic verder gaan ;). Voor nu gaat hier een slotje op.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.