iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hoe 3.1 upgrade naar 4.0.1? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/68410-3-1-upgrade-naar-4-0-1-a.html)

mheuzen 14-08-10 13:17

Hoe 3.1 upgrade naar 4.0.1?
 
Beste mensen,

Even mijn situatie schetsen, want ik heb wat hulp nodig (wil namelijk niet mijn toestel onbruikbaar maken :O )

Ik heb een iPhone 3GS met FW 3.1. Baseband is 05.11.07 en gejailbreakt.. met blackra1n

Ik wil graag upgraden naar 4.0.1 en daarbij dus een jailbreak blijven behouden. Dit is wat ik denk dat ik moet doen:

= download een 4.0.1 firmware (links te vinden op dit forum?)
= mijn hosts file aanpassen en naar de server van Saurik/Cydia verwijzen (mijn SHSH's staan daar op).
= in iTunes een backup/reservekopie maken van mijn iPhone.
= via iTunes Shift & restore en de gedownloade IPSW selecteren en de stappen volgen.
= Naar jailbreakme.com gaan en opnieuw jailbreaken.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt? Mis ik hier een stap? Ik wil wel graag al mijn apps en instellingen bewaren.

Alvast bedankt voor de reacite(s)!

Groeten, Mark

De Generaal 14-08-10 13:24

Als je de SHSH blobs van de 4.0.1. firmware hebt opgeslagen dan klopt het ;). Zie evt. dit artikel. De 4.0.1. firmware vind je hier


mheuzen 14-08-10 13:53

Bedankt @ De Generaal... maar dan hoef ik verder niks extra's uit te voeren om mijn apps te behouden?

Ben de 4.0.1 firmware aan het downloaden (proberen althans.. loopt vast op 80% dus probeer het straks ff opnieuw). Bij resultaat laat ik het weten..

De Generaal 14-08-10 13:54

Je apps even voor de zekerheid overzetten in iTunes (daar is een aparte functie) voor en later kan je ze dan weer gewoon synchroniseren.

RedBull 14-08-10 14:50

ik heb momenteel software versie 3.1.2 en gejailbraikt
kan ik deze nu ook gewoon upgrade naar versie 4.0.1 en dan jailbraiken via jailbraikme 2.0???
kan ik dan achteraf al mijn tools terug zetten en werken alle tools terug op die nieuwe iphone software??

alvast bedankt

groeten

RedBull 14-08-10 19:28

Hallo
ik wilde dus upgrade naar iphone software 4.0.1 toen ik deze aanklikte in itunes
zie ik dat hij nu versie 4.0.2 aangeeft
ik heb dus NIET de update gedaan
maar kan ik nu ergens anders die update halen
de 4.0.1 dus

alvast bedankt

mneerhout 14-08-10 20:05

kijk even wat topics lager, 4.0.2>4.0.1 , daar staan de links ook in.

mheuzen 15-08-10 17:10

Ik krijg een melding als ik wil herstellen dat het niet kan,.. met als foutcode 13.... HELP! M'n iPhone gaat nu ook niet meer aan... (en ik ga nu ook gauw ff op het forum zoeken..)

mheuzen 15-08-10 17:34

Oké even een update.. heb net iTunes 9.2.1 geďnstalleerd en opnieuw geprobeerd. Nu krijg ik iets meer op de iPhone: het appeltje en een voortgangsbalk eronder. Fingers crossed!!

mheuzen 15-08-10 18:22

En alweer een update.. hij begon met herstellen. Maar lijkt nu al 10 minuten niks te doen, in iTunes is een voortgangsbalk met tekst "iPhone-software herstellen" en staat op 90% ... de voortgangsbalk op m'n iPhone staat op ongeveer 25% en doet ook niks (meer)... iemand een idee of ik nog langer moet wachten??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.