iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPad: iPad - Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/68466-ipad-jailbreak.html)

Dutchstar 15-08-10 01:31

iPad - Jailbreak
 
Het verhaal is al volgt,

na een heerlijke vakantie in Italië, thuis gekomen in het sobere Nederland.
Nu is mijn zoon een vervend lezer van de website's/fora.

Hij was uiteraard al sneller op de hoogte van de recente ontwikkelingen op het gebied van de jailbreak.

Tijdens mijn vakantie heb ik veel, heel veel foto's gemaakt van cultuur/sport/mensen. Dit aantal loop al gauw in de 2500.

Dit heb ik via de iPad - Camera Connecion Kit overgezet naar de iPad.
Capaciteit van het schijfje wat er in zat was maar 2 GB. en kon het dus mooi opslaan op de iPad, foto's verwijdert van het toestel, en met een schone lei begonnen met het schieten van nieuwe.

Thuisgekomen, nog voordat ik mijn iPad kon synchen met de computer(iMac) heeft mijn zoon de website 'www.jailbreakme.com' gebruikt om mijn iPad te jailbreaken. Zonder vooraf een back-up te maken.

Na het openen van de website, 'slide to jailbreak', 'sit tight', 'jailbreaking', 'CRASH'. Daarna gekoppeld aan de computer, en iTunes gaf een error, niet te leesbaar iets in die trant.

Als slimme jonge vent, heeft mijn zoon power-knop ingedrukt en de iPad volledig afgesloten.

Probleem nu is: ik heb 2500 foto's, een iPad die vast blijft lopen in boot-cyclus, door een on-volledige jailbreak.
De iPad is in DFU/Recovery te krijgen, maar ik kan op geen enkele manier in het DCIM file bestand komen om mijn foto's terug te krijgen.

Als iemand een oplossing heeft hoor ik die graag!
Alles kan ervanaf, zolang ik die foto's maar terug krijg!!

Groetjes,

Kjeld

hummel 15-08-10 01:45

ik weet nu nie zeker maar installeer eens winscp, en verbind eens met de iphone, normaal moet je in de bestanden geraken dan

GoldRush 15-08-10 15:03

Heb je al eens geprobeerd om hem aan de pc te hangen er is namelijk een programma waarmee je wel in je iPad kunt op de dcim om de foto's er af te halen programma heet volgens mij iphonexplorer of ipodexplorer je kunt daarmee in de folders van je iPad

Anders zit er niets anders up dan hem te resetten via iTunes

En al eens geproobeerd homepage knop en on/off infgedrukt te houden meer dan 10 seconden

Dutchstar 15-08-10 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoldRush (Bericht 531754)
Heb je al eens geprobeerd om hem aan de pc te hangen er is namelijk een programma waarmee je wel in je iPad kunt op de dcim om de foto's er af te halen programma heet volgens mij iphonexplorer of ipodexplorer je kunt daarmee in de folders van je iPad

Anders zit er niets anders up dan hem te resetten via iTunes

En al eens geproobeerd homepage knop en on/off infgedrukt te houden meer dan 10 seconden

Ik ga iPhoneExplorer gebruiken en kijken of het lukt.
Ik kan het niet permitteren om al die foto's 2500, zonder back-up ervan kwijt te raken. Laatste back-up van de iPad is ruim een maand geleden, dus kan ook niet meer back-uppen aangezien hij in een continue-boot-cyclus blijft hangen.
Beide, zoals al aangegeven in de eerste post, recovery mode/DFU mode, beide niets.

GoldRush 15-08-10 19:02

Ik hoop echt dat het lukt succes iig

Dutchstar 15-08-10 21:11

Na het proberen van iPhone Explorer, welke ook niet werkte, blijkt dat dergelijke programma's pas kunnen werken als bepaalde private frameworks, die de iPad/iPhone/iPods aansturen, aanstaan.

Doordat de iPad niet verder komt dan:

A) Het Apple Logo met de 'bekende' 'JailbreakMe' streepjes.
B) Recovery Mode
C) DFU Mode

Tevens heb ik gezocht naar een iPad-firmware/data dump.
Daarmee hoopte ik een dump van de huidige info op iPad.
Helaas is dit nog een onbekend iets binnen de iPhone/iPad community.

Nu hoop ik dat iemand bekwaam genoeg is om een bestand te schrijven die de USB-connectie aan de hand van recovery/DFU terug te veranderden, naar de oorspronkelijke iBoot files.

Daarmee de jailbreak terug te draaien. Waardoor ik de foto's eraf zou kunnen halen, en de rest zou mij een zorg zijn.

Ikzelf heb wel al een bestand gevonden waarmee je het iBoot/iBSS bestand aanspreekt om uit de boot-cycle te komen, bij mij werkt het jammer genoeg niet.

zie link:
http://www.ihackintosh.com/2009/09/r...ery-mode-loop/

Maar de foto's zijn prioriteit nummer 1.

GoldRush 15-08-10 22:04

Heb je al eens geprobeerd om spirit te gebruiken is ook een jailbrake manier

Dutchstar 15-08-10 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoldRush (Bericht 532195)
Heb je al eens geprobeerd om spirit te gebruiken is ook een jailbrake manier

Ja, dat heb ik gedaan toen mijn iPad nog werkte op FWV. 3.2, hierna heb ik ge-update aangezien mijn Wi-Fi verbinding heel slecht was en na de 3.2.1 update is mijn Wi-Fi er heel erg op vooruit gegaan.

De Spirit jailbreak was hierbij verbroken, en na proberen iPad in recovery mode te zetten en de Spirit jailbreak te proberen, herkent hij hem niet. Mede dankzij het feit dat Spirit niet werkt op 3.2.1.

"Please connect a device."

Wederom een teleurstelling.

Dutchstar 15-08-10 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hummel (Bericht 531381)
ik weet nu nie zeker maar installeer eens winscp, en verbind eens met de iphone, normaal moet je in de bestanden geraken dan

winscp/cyberduck werken niet, aangezien het gebaseerd is op een Wi-Fi connectie binnen eigen netwerk.
Ik blijf al hangen voordat ik werkelijk waar het 'Slide to unlock' menu zie.

M.a.w. het heeft geen niet om te proberen het iPad-systeem te enteren via winscp/cyberduck.

Dutchstar 17-08-10 00:37

Na weer vele uurtjes zoeken naar een degelijke oplossing, heb ik er nu eentje voor handen.

Het gaat hier om een "upgraded ISPW file", die je zelf maakt, aan de hand van jouw 'fris' gedownloadde firmware en deze te openen via een bestand in Windows.

Deze zou de 'belangrijke' informatie intact laten, dit betreffende foto's.

Mostly iPhone hacking: Data recovery: not just for iBoot-pwned devices

Is er iemand in de gelegenheid om een aantal foto's te maken, te zetten via camera connectie kit, op de iPad. Zonder tussentijds te syncen met iTunes.

Daarna de 'upgraded firmware' via Recovery mode te installeren op de iPad en de bevindingen kunnen delen.

Aangezien ik de sprong in het diepe niet durf te wagen, bang om al die foto's te verliezen, heb ik het nog niet gedaan.

Kans is 50-50 zoverre ik weet dat het wel/niet werkt en uitsluitsel is altijd prettig.

Dit werkt alleen op Windows systemen (all versions) en Macs i.c.m. Bootcamp; lees: Windows.

B.v.d.

Kjeld

DrDecibel 20-08-10 23:23

Volgens mij kan je het toch zelf het beste doen
Wat heb je te verliezen?

GoldRush 20-08-10 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrDecibel (Bericht 539335)
Volgens mij kan je het toch zelf het beste doen
Wat heb je te verliezen?

Volgens mij 2,5gb aan foto's als het fout gaat

hummel 21-08-10 06:32

wordt de ipad ook helemaal niemeer herkent door itunes?
en ik dacht toch ook dat winscp of een ander programma de ipad kon benaderen via usb, hebt ge daar al op gezocht ?
ik zal eens beginnen googlen

dit heb ik gevonden, daar spreekt iemand over iphonebrowser, hebt ge dit al geprobeerd? deze geraakt toch nog in zijn ipod terwijl m in de loop vastzit

http://www.ipodtouchfans.com/forums/...d.php?t=275414

Dutchstar 21-08-10 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrDecibel (Bericht 539335)
Volgens mij kan je het toch zelf het beste doen
Wat heb je te verliezen?

Wat ik te verliezen had.
Hier komt het op neer:

2500 fotos. Resulteerde, in-nemende, 14,5 GB.

Maar dit had je bij voorbaat al kunnen weten, als je ook de moeite had genomen om de eerste post te lezen.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hummel
wordt de ipad ook helemaal niemeer herkent door itunes?
en ik dacht toch ook dat winscp of een ander programma de ipad kon benaderen via usb, hebt ge daar al op gezocht ?
ik zal eens beginnen googlen

dit heb ik gevonden, daar spreekt iemand over iphonebrowser, hebt ge dit al geprobeerd? deze geraakt toch nog in zijn ipod terwijl m in de loop vastzit

infinate boot loop; back up data? - iPod touch, iPhone, and iPad forum - Multi-Touch Fans

Al geprobeerd. Heb contact opgenomen met de maker van iPhoneBrowser, deze gaf aan dat iPhoneBrowser de iPad/Pod/Phone niet herkent voordat deze volledig functionerend is.

D.w.z. Dat bepaalde core-functions niet werken tijdens/in het verloop van het bootings proces. Hierdoor is het niet mogelijk om via iPhoneBrowser de telefoon te benaderen. Dit geldt ook voor andere programma's met dezelfde functionaliteit, of andere extractie middelen.

Gisteravond iPad blanco ge-restored en (helaas) op de koop toe genomen dat ik alle foto's verwijderen zou.
iPad werkte weer naar behoren alle foto's waren jammer genoeg verdwenen.

@Hummel, Goldrush, bedankt voor jullie hulp en tijd.
Een speciaal bedankje naar 'msftguy' van Mostly iPhone hacking

Mod, slotje mag erop.

Kjeld~

GoldRush 22-08-10 00:29

Heel erg jammer om te horen dat het niet gelukt is, hopelijk gebeurd dit je nooit meer en enige optie is om de vakantie nog eens over te doen.
Ik ben zo ook eens al mijn foto's kwijt geraakt van een reis door Brazilië dus ik weet wat je mee maakt je kan het met 3 letters af

blok 22-08-10 09:23

Misschien een heel dom idee maar zou je, nu hij weer te vinden is, niet met een undelete programma als filescavenger iets kunnen?

Dutchstar 22-08-10 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blok (Bericht 540283)
Misschien een heel dom idee maar zou je, nu hij weer te vinden is, niet met een undelete programma als filescavenger iets kunnen?

Ik kan er heel lang en cryptisch op antwoorden.
Nee. Dit is niet mogelijk omdat de software-update/'Clean' recovery alles verwijderd.

En daarbij alle bestanden schoon installeerd (Daarom raak je bij een recovery/update altijd de jailbreak/unlock kwijt.) en je weer opnieuw kunt beginnen.

Ik had er jammer genoeg meer dan drie letters voor over. Liep onderhand op tot in complete woorden.

De foto's waren voornamelijk sportfoto's, in iedergeval degene de op de iPad stonden. Deze had ook ook beloofd aan andere ouders/mensen.

Kjeld~

Davidgilmour 22-08-10 11:03

Maar je bent nog wel on speaking terms met je zoon?

mneerhout 22-08-10 11:19

uit die bootcyclus kon je makkelijk komen door power/home ingedrukt te houden totdat die zwart werd, hij zal dan herstarten.....maar ja, dat is nu te laat.

Cyrus The Virus 22-08-10 11:54

Mod gooi er alstublieft een slotje op de reakties van mensen die niet het hele topic gelezen hebben wekken alleen frustratie op :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.