iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Eerste jailbreak & unlock iPhone 3gS lukt niet (Vereningd Koninkrijk - o2) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/68764-eerste-jailbreak-and-unlock-iphone-3gs-lukt-niet-vereningd-koninkrijk-o2.html)

sintjopper 17-08-10 10:21

Eerste jailbreak & unlock iPhone 3gS lukt niet (Vereningd Koninkrijk - o2)
 
Hoi

Sinds gisteren heb ik een iPhone 3GS 16GB van het verenigd koninkrijk (bij o2) gekocht en ik zou deze graag willen gebruiken. Ik kan er natuurlijk niets mee doen omdat hij gelockt is. Ik heb al allerlei tools geprobeerd om hem te jailbreaken en allerlei gelezen maar het lukt steeds niet. Graag zou ik willen weten hoe dit het beste kan, want ik krijg het echt niet in orde (heb niet zoveel ervaring met jailbreaken)

Het OS is iOs4 (4.0.2)

Bedankt alvast!

The Unbelievable 17-08-10 10:52

Helaas, iOS 4.0.2 is niet te jailbreaken en ook niet te unlocken.:O

Bomans 17-08-10 10:57

Even downgraden naar iOS 4.0.1, dan lukt het wel.

Trikz 17-08-10 12:57

Je kan toch niet downgraden als je geen shsh heb opgeslagen en aangezien je hem pas 1 dag heb kun je het wel vergeten en zit er niks anders op dan wachten op een nieuwe jailbreak en dat kan nog wel eens heel lang gaan duuren :(

Bomans 17-08-10 13:00

Blijkbaar zou apple nog steeds 4.0.1 signen, wat wil zeggen dat je geen SHSH blops nodig hebt en dus kunt downgraden naar 4.0.1.

sintjopper 17-08-10 19:44

Dankjewel voor de reactie!
Hoe kan ik het beste downgraden naar ios 4.0.1? En welke tools kan ik daarna het best gebruiken om deze te jailbreaken?

Bedankt!

sintjopper 18-08-10 01:09

Hoi

ik ben net gedowngrade naar iOS 4.0.1 maar hoe moet ik mijn iPhone nu Jailbreaken? Want ik vind maar geen goede manier voor deze firmware om het te doen...

Bedankt alvast voor de hulp!

bettina 18-08-10 01:21

Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic
lees dit eens vindt je zeker interessant

sintjopper 18-08-10 01:37

Dankjewel voor de link, het probleem is echter dat de iPhone nog niet unlocked is en dat ik dus niet van jailbreakme.com kan gebruik maken. Alleen pwnagetool schIjnt de enige oplossing te zyn maar daar kan ik geen bestanden van vinden voor iOs 4.0.1 en ook een custom firmware is geen optie wantvdie doet het alleen als je iPhone al ooit gejailbreaked is geweest.. Heeft er uemand raad of links i.v.m pwnageTool voor iOs 4.0.1?

Bedankt!

bettina 18-08-10 11:04

Je kan dan wel op internet via Wi-Fi als het goed is alleen je privider kaart (zoals o2) werkt nog niet. Toch? als je in je instellingen kan gaan zet dan Wi-Fi aan ga naar de mc D ofzo en ga naar de desbetreffende website. Na de jb kan je voor de unlock gaan, maar dus eerst jb'en.
En volgens mij werkt pwnage alleen coor 3G dus niet 3GS

Bomans 18-08-10 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bettina (Bericht 535679)
Je kan dan wel op internet via Wi-Fi als het goed is alleen je privider kaart (zoals o2) werkt nog niet. Toch? als je in je instellingen kan gaan zet dan Wi-Fi aan ga naar de mc D ofzo en ga naar de desbetreffende website. Na de jb kan je voor de unlock gaan, maar dus eerst jb'en.

Het probleem is dat hij niet voorbij het activatie scherm geraakt op de iPhone, of heb ik het mis?

Anders kan je idd gebruik maken va je Wi-Fi

http://www.iclarified.com/images/tut.../1914/1914.png

sintjopper 18-08-10 11:10

Inderdaad ik geraak niet voorbij het activatiescerm, dus ik kan helemaal mijn iPhone niet opstarten om wi-fi enzo te gebruiken..

The Unbelievable 18-08-10 11:34

Moet je via Ebay een kaartje kopen van O2. Die erin stoppen, activeren en jailbreaken en unlocken. Gewoon een prepaid kaartje.;)

sintjopper 18-08-10 14:18

En maakt het uit of er dan belwaarde op staat? Of mag dit gewoon een lege prepaid zijn?
Dankjewel voor de raad!

El-Kenny 18-08-10 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sintjopper (Bericht 535828)
En maakt het uit of er dan belwaarde op staat? Of mag dit gewoon een lege prepaid zijn?
Dankjewel voor de raad!

Of een Universele Simkaart aanschaffen ( phonebook simcard)

Mvg

sintjopper 20-08-10 20:43

Hoi

Ik heb een phonebook sim besteld via eBay en volgende week wordt ie geleverd dus ik zal het jullie laten weten of het lukt

Bedankt!

sintjopper 25-08-10 18:18

Vandaag heb ik de phonebook SIM aangekregen en de iPhone al werkende gekregen. Het probleem is nu echter dat ik op iOS 4.0.2 draai en dat ik "jailbreakme.com" niet kan gebruiken. Ik kan ook niet meer downgraden want Apple is gestopt met het signen van 4.0.1. Weet er iemand raad hoe ik deze iPhone -voor de eerste maal- moet Jailbreaken?

Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:23.