iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Van 3.1.2 naar 4.0.1 zonder gedoe (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/69417-3-1-2-naar-4-0-1-zonder-gedoe.html)

Michel15 29-08-10 00:59

herstellen van reservekopie, dan heb je al je instellingen weer terug en zit je nog steeds op 4.0.1

sDali 29-08-10 19:19

Inmiddels heb ik met succes 4.0.1 met jb op mijn iphone. Helaas met veel problemen en een hoop youtuben. Kort verslag om anderen te helpen en met minder problemen te upgraden. Ik raad aan eerst alle benodigde programma's te checken of ze werken op je computer.

Fout begin: gewoon 4.0.1 ipsw downloaden en proberen. Hierdoor moest ik noodgedwongen uiteindelijk naar 4.0.2.:mad:

Maar de filmpjes how to downgrade 4.0.2 gaven me veel hulp. Wat ik nu geleerd heb voor rechtstreekse upgrade naar 4.0.1

1. download 4.0.1 ipsw van felixbruns
2. zeker weten dat je leven makkelijker is gemaakt of te wel je SHSH staan op de Saurik server
3. Om nu jouw gewenste ipsw erop te zetten, moet je itunes misleiden en laten geloven dat het met apple communiceert om je restore te verifieren. Dit kan op twee manieren: met programma tiny umbrella (werkte niet bij mij), of via het aanpassen van een bestand op je computer 'hosts' in de folder /etc/ (mac). De youtube filmpjes 'how to downgrade...' kunnen hierbij helpen. Voor mijn methode nog wat tips:

A. het bestandje hosts moet je opslaan, maar mijn versie textedit voegde automatisch een extensie .txt toe. Dan werkt het niet, dus uitzetten.
B. Opslaan in de beveiligde folder werkte ook niet soepel, ik haalde het bestand er elke keer uit en zette het weer terug. Ondanks dat ik mezelf de rechten had gegeven...
C. De filmpjes laten zien dat je een regel moet toevoegen maar als je goed kijkt zie je dit: #74.208... Ook dat werkte niet. Haal het #-teken weg.
4. Zet je iphone in DFU met kabel in computer
5. Draai de custom restore ipsw. Bij mij is dat door alt-knop vasthouden en klik op restore in het scherm
6. Soms wil je iphone vast blijven zitten in restore ondanks dat met succes jouw versie erop staat. Dan heb je tiny umbrella echt nodig. Bij mij werkte het niet, heb bewust de gok genomen. Kan ook met iReb btw. Ook dat programma doet het niet bij mij.
7. Haal de regel 74.208... uit het bestand om de wegomleiding weer op te heffen. Wel belangrijk!

Succes voor wie het ook wil proberen.

guza 06-09-10 20:36

is voor "Van 3.1.2 naar 4.0.1" ook een stap voor stap tutorial??
Want dit gedeelte is voor mij onduidelijk: je moet itunes misleiden en laten geloven dat het met apple communiceert om te restoren

Sen0ritaa 07-09-10 11:13

beter nog even afwachten en je de moeite van dit ingewikkelde besparen.. morgen wordt (als het goed is) 4.1 gelanceerd en daar zal ook wel binnen notime een (hopelijk eenvoudige :)) jailbreak voor gemaakt worden..

sDali 12-09-10 15:19

Beschrijving van stappen
 
Het misleiden van itunes kan je via het programma umbrella of via het wijzigen van het bestand hosts. Het is een stukje uitleg van waarom je de stappen doorloopt.

Verder is het niet echt een tutorial maar stukje hulp voor anderen om niet in dezelfde moeilijkheden te komen als mensen hetzelfde proberen als ik deed.

Maar ik ben het wel eens met bovenstaande, gemak dient de mens en richt je op de nieuwe versie, iedereen zal erop duiken.

wow&now 13-09-10 13:06

een vraagje is de iphone 3gs 32GB nou te jailbreaken met de oude bootrom of niet ik kan nergens een handleiding vinden???? graag hulp want ik wil nu mijn iphone jailbreaken !!!:D owjah en ik heb een PC met daarop itunes 10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.