iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Herstellen 4.0.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/69553-herstellen-4-0-1-a.html)

ronalddevries 23-08-10 13:36

Herstellen 4.0.1
 
Na erg veel lezen kom ik er niet meer uit.

Aangezien de geluidsweergave via de koptelefoon-uitgang erg vervormd is (alsof er een distortion overheen gaat) en via de luidspreker niet (getest met verschillende koptelefoons), denk ik dat ik mijn iPhone moet herstellen.

Hij is gejailbreakt met jailbreakme en unlocked met Ultrasnow. Ik zie in Cydia dat mijn SHSHSs is opgeslagen. Maar wat moet ik nu doen? herstellen in iTunes? Dan kan ik toch met de option-toest ingedrukt voor een andere firmware kiezen? Wie kan me een stap-voor-stap handleiding geven?

Hartelijk dank!

macron 23-08-10 14:54

Hier vindt je een goede handleiding om met behulp van je opgeslagen SHSH 4.01 te restoren. De versies in het genoemde stuk zijn anders, maar de weg blijft dezelfde.




Downgrade iPhone 3GS OS 3.1.3 to 3.1.2 With Cydia SHSH | jailbreak

ronalddevries 23-08-10 14:56

Dank voor de reactie. Ik heb gedaan zoals beschreven, maar blijf nu in iTunes hangen op de activatie. Alleen maar slide-for-emergency :-(

macron 23-08-10 15:12

je hebt je SHSH opgeslagen op Cydia en dan in het mapje hosts toegevoegd wat het fake adres is er beschreven staat?

Als hij dan oplaadt en bij de activatie blijft hangen moet je het misschien nog eens vanuit recovery mode proberen ....

ronalddevries 23-08-10 15:16

Ja, de host-file heb ik volgens de handleiding aangepast, mijn SHSH staat bij Cydia op de server, maar de eerste melding in iTunes is dat mijn sim-kaart niet wordt ondersteund (Vodafone).
Moet ik dan een custom-rom downloaden?

corne64 23-08-10 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronalddevries (Bericht 541669)
Dank voor de reactie. Ik heb gedaan zoals beschreven, maar blijf nu in iTunes hangen op de activatie. Alleen maar slide-for-emergency :-(

een keer je tel loskoppelen en Itunes opnieuw op laten starten als je hem weer aan de pc hangt deed het gisteren voor mij.

Bomans 23-08-10 15:19

Probeer je dit met een originele firmware van Apple?

Als dat het geval is, neem (of maak) een custom firmware MET activatie.
Want dat is waarschijnlijk jouw probleem als het geen simlockvrije is..

ronalddevries 23-08-10 15:43

Dat ga ik nu ook proberen, een custom-rom met activatie

Vooralsnog dank voor het meedenken!

ronalddevries 23-08-10 16:18

De telefoon staat voortdurend in recovery-mode, iTunes geeft na lange tijd "iphone op herstel voorbereiden..." een foutmelding (1604). Ik heb de custom-rom gedownload. Wat nu?
Sim-kaart heb ik verwijderd.

funk-e 23-08-10 16:56

waarom update je niet gewoon naar 4.0.2 via de herstelknop in iTunes en JB je hem met de nieuwste redsn0w?

ronalddevries 23-08-10 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door funk-e (Bericht 541837)
waarom update je niet gewoon naar 4.0.2 via de herstelknop in iTunes en JB je hem met de nieuwste redsn0w?

Dat gaat goed? Ben bang om nu niet-omkeerbare stappen te zetten

macron 23-08-10 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronalddevries (Bericht 541842)
Dat gaat goed? Ben bang om nu niet-omkeerbare stappen te zetten

4.0.2 is volgens mij nog niet te jailbreaken .....dus ben voorzichtig, want dan krijg je een perfecte telefoon die niet belt .....

Probeer hem eens in DFU mode te krijgen.
Als hij dan nog steeds moeilijk doet, moet je even kijken of in het "hosts" file nog wel het goede adres staat waarmee hij iTunes om de tuin leidt. Bij mij was hij een keer weer verdwenen en toen ik hem opnieuw ingesteld had en " gesaved" ging hij meteen goed.

Veel succes

corne64 23-08-10 18:11

En als je het met behulp van Tinyumbrella doet?
Ik kon niet updaten naar 4.0.1 omdat ik ook steeds foutmeldingen kreeg van Itunes. Maar door het gebruik van dat programma ben ik nu wel bij die ios.

ronalddevries 23-08-10 18:11

Gelukkig, het forum is weer online..

Ik heb een custom-rom geprobeerd, maar die zet hem in continue recovery mode. Met de officiele rom kom ik dus in het activatie-scherm.
Host-file bekeken, is goed.

Ben nu met pwnage-tool bezig, maar lukt ook niet. Na laden van officiele rom een nieuwe gemaakt. Geeft de melding dat hij niet geschikt is (in recovery-mode).

In Pwnage zou je hem ook in dfu moeten kunnen zetten, maar op de een of andere manier lukt dat niet.

Begin het nu aardig benauwd te krijgen......

macron 23-08-10 18:18

kun je hem niet handmatig in DFU krijgen?

macron 23-08-10 18:22

anders zou ik bij PWnage kiezen voor de simple mode.
Met de expert mode had ik ook vaker problemen ....

ronalddevries 23-08-10 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 541911)
kun je hem niet handmatig in DFU krijgen?

Nee, dat lukt me dus niet. Zodra ik de iPhone aansluit, spingt hij aan en komt in recovery-mode.

Ik ga nu via de "simple mode" proberen. Tot nu toe kreeg ik de melding dat de firmware niet compatible is

ronalddevries 23-08-10 18:28

Tsjongejonge, niet gedacht dat dit zo lastig zou zijn.

Pwnage is nu aan het bouwen, ik doe dat op basis van de 4.0.1-8A306_Restore.ipsw

desonnaville 23-08-10 18:28

Ik begrijp dat je iPhone wel hersteld wordt?

Zoja zorg ervoor dat je iPhone wordt geactiveerd. Dit kun je doen dmv een custom firmware of een willekeurig tmobile simkaartje (er van uit gaande dat je een iPhone via t-mobile hebt)

macron 23-08-10 18:29

ik had gisteren precies hetzelfde. Hoe ik eruit ben gekomen klinkt heel gek, maar ik ga het je toch vertellen .....
Ik ben Blackra1n eroverheen gaan gooien. Deed natuurlijk niets, maar haalde hem wel uit de recoverymode.
succes....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.