iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPad: Ipad downgrade 3.2.2 => 3.2.1 Jailbreak mogelijk (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/69897-ipad-downgrade-3-2-2-3-2-1-jailbreak-mogelijk.html)

Carlo_1983 25-08-10 20:47

Ipad downgrade 3.2.2 => 3.2.1 Jailbreak mogelijk
 
Ik had mijn Ipad 32gb Wi-Fi zonder nadenk geupdate naar FW 3.2.2 met als gevolg momenteel geen jailbreak na wat zoek werk heb ik hem naar fw 3.2.1 kunnen downgraden.

Onderstaand de TEKST EN LINKS gekopieerd van die site:

Download
http://cache.saurik.com/umbrella/umbrella-4.01.08.exe (Here called: umbrella program)
http://appldnld.apple.com/iPad/061-8...5_Restore.ipsw (ipad 3.2.1 restore firmware)

1. So just start the umbrella program and connect your ipad. Wait a sec untill it's connected, in the log you will see Device Detected - Device: INVALID X.X.X (XXXX)

2. Select advanced options, and some options will slide in teh program. Make sure that "ipad 3.2.1 (7B405)" (or
" ipad3G 3.2.1 (7B405)" if you have a 3g ipad) is selected at the device/version and that "Cydia" is selected at the request form).

3. Hit "Save My SHSH"

4. If it's says "SHSH SUCCESSFULLY saved!", you did the job, only a couple of minutes away from firmware 3.2.1 http://www.islateforums.net/images/smilies/biggrin.gif

5. Now go to Downgrade iPad OS 3.2.2 to 3.2.1 With Cydia SHSH
This page will explain you how to add something to the hostfile on your pc, just read the part below "How to Edit and Save Hosts file in Windows/Mac OSX", the part above that isn't important.

6. After following that instructions hit "Start TSS Server" (in the umbrella program), open itunes and shift-click the "restore" button (note: if your using windows and it would work, try to run itunes in administrator mode (right click -> run as administrator)). It will let you select the firmware you want to install, so you want to select the one you downloaded above.

7. Just sit back and wait, the recovery may take some more time that usually, don't freak out: it's supposed to take a little longer.

8. After the complete installation is complete, you can quit the umbrella program.

Mocht er iets niet lukken of onduidelijk zijn laat het hier dan even weten.

Grt. Carlo

Geno 25-08-10 21:50

Hoef je hiermee niet al van te voren je SHSH opgeslagen te hebben van een oudere firmware?

Carlo_1983 26-08-10 01:23

Nope, ik heb hem van 3.2.1 in ieder geval nooit opgeslagen?
Van de 3.2.2. heb ik hem opgeslagen zoals in de omschrijving staat.

grt.Carlo

Michie23 26-08-10 11:38

Aan het eind krijg ik de foutmelding dat hij m niet kan downgraden, heb alle stappen hiervoor goed gedaan naar mijn idee.

francebramie 26-08-10 12:00

@Carlo: Heb je in cydia je SHSH niet eerst opgeslagen? Zonder dat je het wist?

Michie23 26-08-10 12:02

Jawel, maar die van 3.2.2 want ik had geen JB

Carlo_1983 26-08-10 17:23

Nee, de 3.2.1 versie was wel gejailbreaked maar heb nooit het shsh gesaved?

Is het niet zo dat hij het shsh van de 3.2.2 opslaat endeze gebruikt om de 3.2.1. goed te laten keuren?

Heb je wel Umbrella open laten staan tot het einde? en ook de server van saurik geactiveerd?

gr. Carlo

Michie23 27-08-10 09:40

Zijn er nog meerderen waarbij het wél gelukt is behalve Carlo?

Carlo_1983 27-08-10 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michie23 (Bericht 546668)
Zijn er nog meerderen waarbij het wél gelukt is behalve Carlo?


Kijk anders even op dit forum?
Downgrading ipad from 3.2.2 - Apple iPad Forum

Grt.Carlo

hummel 27-08-10 11:58

wat is die shsh eigenlijk, mijn ipad was gejailbreakt, maar geen id ik dat gesaved heb
en is er ook een umbrella programma voor mac

b_ball_diver 28-08-10 23:45

ik heb mijn ipad van vandaag en heb per ongelukt al geupdate naar 3.2.2
kan ik die dan nog downgraden naar 3.2.1 of lager
( ipad is nog nooit geJB geweest)

haroldv 29-08-10 09:42

nee.

voordat je hem update naar 3.2.2 moet/kan je via cydia een backup van iets maken, wat je nodig hebt om terug te kunnen. als je dat niet hebt, dan kan het later niet meer. verder schijnt het nu ook niet meer te kunnen, omdat die backup mogelijkheid van apple afhankelijk is, die heeft dat op slot gezet (ivm pdf-problemen)
vergeef me dat ik niet de namen van het e.e.a. ken, maar dat maakt de conclusie niet anders. google ff en je kan het nalezen.

psvpas 31-08-10 03:35

Ik lees op dat forum toch echt dat mensen succesvol een iPad factory 3.2.2 hebben gedowngrade!
Morgen test ik het uit;) Dan krijg ik eindelijk mijn gewilde iPad, waarvan ik vewacht dat die 3.2.2 heeft!

Refuge 01-09-10 18:59

Is dit gelukt @psvpas ??

ik heb namelijk ook een ipad binnen en wil graag jailbreaken krijg het niet voor elkaar...

psvpas 01-09-10 20:47

Helaas, nee.

Mischa84 02-09-10 11:50

Kan ook niet jongens .. alleen als je eerst 3.2.1 gehad hebt .. toen de SHSH code welke uniek is hebt opgeslagen .. dan KON je dit doen .. Maar zoals Haroldv het al zei is dit ook niet meer mogelijk omdat Apple deze mogelijkheid ook al geblokt heeft ..
Staat ook gewoon gepost op de oorspronkelijke site .. >

4. It's possible that it isn't going to work at all - i'm sorry for you. Almost the entire ipad/iphone hacking scene tells us that they aren't going to try and hack 3.2.2, their going to wait for iOS 4 (which will probably is going to be released around november this year). Why doesn't it work? In short: tiny umbrella tries to catch a signature file - a file being transfered from your ipad to apple. With this file saved to a server, you can fool itunes and let it install 3.2.1. But apple stopt to send those 3.2.1 signature files. Altough some people say they were possible to get it to work, in theory nobody should get it to work anymore.

Helaas moeten de IPAD bezitters toch even wachten tot november .. dan komt de 4.2 voor de IPAD .. en daar zal heel snel aan gewerkt gaan worden voor een jailbreakoptie .. let wel .. deze zal niet zo makkelijk zijn dan de jailbreakme.com optie was :(

Al met al .. het komt goed .. geef het tijd, en vooral GENIET VAN JE IPAD! :)

psvpas 02-09-10 12:21

Ik wist dat het niet mogelijk was, maar wilde het toch proberen;) Zeker alsje leest dat het 'mensen gelukt was'.

Maarja, mn iPhome 3Gs heeft wel voor alles FW's een SHSH blobs opgeslagen, en nu maar wachten tot FW 4.2(iPad) met de bij behoorende jailbreak erbij!:D

En dat zal ik zeker doen;) tnx!

plaza 02-09-10 21:07

het gaat goed tot de gegevens van how to edit and save file in windows
het is in het engels maar ik kan nergens dat nr invullen want ik ga naar start alle programa daarna naar bureau accesiores en met rechts aantikken maar dan?

thomth 05-09-10 17:51

@Carlo
Toen je 3.2.1 nog wel had, heb je toen je SHSH wel of niet gesaved?

esquire 05-09-10 18:29

Ik ben dat topic ooit gestart op ipadforums. Maar zoals gezegd is het niet meer mogelijk om te downgraden als je je SHSH niet op hebt geslagen. Hoewel een paar mensen (met oa een factory 3.2.2) het wel is gelukt, zijn dat volgens mij uitzonderingen, waarom het hen wel lukt snap ik ook niet helemaal.
Klein lichtpuntje is dat het op de iphone laatst is gelukt om die shsh codes te kraken, waardoor je je eigen shsh kan schrijven (tenminste, dacht ik gelezen te hebben). Maar lijkt me sterk dat dat voor de ipad gaat gebeuren.

Sorry voor iedereen met 3.2.2, jullie zullen het waarschijnlijk een tijdje zonder jailbreake moeten doen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.