//

iPhone 3GS (nieuwe bootrom) van 3.1.3 naar 4.0

iPhone 3GS (nieuwe bootrom) van 3.1.3 naar 4.0 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mac gebruiker en eventueel windows als het nodig is. Ben al gister heel de dag bezig geweest om mijn iPhone 3GS met nieuwe bootrom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-08-10, 14:02
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard iPhone 3GS (nieuwe bootrom) van 3.1.3 naar 4.0

Hallo,

Mac gebruiker en eventueel windows als het nodig is.

Ben al gister heel de dag bezig geweest om mijn iPhone 3GS met nieuwe bootrom met 3.1.3 gejailbreakt met spirit. Te upgraden naar 4.0.1 of 4.0 net welke het zou doen.

Heb nu een probleem de iPhone blijft in recovery mode en reageert niet als ik het via de Organizer doe. Hij blijft dan de melding geven "Waiting for device..".

Dat is dan niet zo erg maar dan ging ik met iTunes proberen kreeg ik de fouten 1600, 1603 en 1604. Heb gelezen bij 1603 dat je dan iTunes moest sluiten en opnieuw openen en dan nog keer herstellen maar dit had geen effect dan kreeg ik wel weer een 1600 of 1604 fout.

Dus geprobeerd 4.0.1 erop te zetten maar dit blijkt de melding "This device isn't eligible for the requested build." te geven dus kom ik er ook niet verder mee. En zelfs herstellen via iTunes naar 4.0.2 orginele versie werkt niet eens.

Verder krijg ik 3.1.3 custom er ook niet meer op omdat die niet ondersteunt word. En cydia heeft geen SHSH van 3.1.3 gemaakt op mijn iPhone maar heel raar wel 4.0 en 4.0.1 die er niet op gedraaid hebben.

Heb stad en land afgezocht op het internet en elke oplossing wel geprobeerd heb "iRecovery" al geprobeerd dit mocht ook niet baten. iReb geprobeerd dit hielp al helemaal niet.

Ik zit vast op dit moment kan iemand mij helpen iPhoneclub zoekfunctie op het forum heeft me ook niet geholpen. En apple forum support eveneens niet en google en youtube ook nog niet. Misschien dat ik iets fout doe maar dat weet ik natuurlijk niet.

Het is begonnen dat ik eerst de iPhone volledig bij instellingen "inhoud wissen en herstellen?" deed. En deze bleef lang draaien en elke keer starte hij opnieuw op in recovery mode dus ging al mis maar nu doet hij eigelijk niets anders meer als recovery mode weergeven.

Iemand die mij kan helpen ik hoop het ik ben echt de weg kwijt hoe ik het nu nog kan doen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Laatst gewijzigd door Dannybevers; 27-08-10 om 14:10.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-08-10, 18:02
mattias mattias is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: beveren
Berichten: 47
Standaard

in windows heb ik het zo gedaan: eerst dit toegevoegd:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc hosts
74.208.10.249 gs.apple.com( leid je naar sauriks server)
herstellen naar een originele 4.0.1 (komt dan connect to itunes en emergency screen) daarna phonebook sim erin kun bestel je bvb:iPhone Activation Sim Card aan itunes hangen en itunes activeert u iphone
naar jailbreakme.com gegaan slide to jailbreak
ultrasnow geinstalleerd(repo666.ultrasn0w.com)
daarna:
Cydia.pushfix.info toe in Cydia via Manage, Sources, Edit, Add. Met behulp van Search kun je tot slot de Hacktivation Patch vinden en installeren. Je kunt daarna de simkaart van de provider van jouw keuze plaatsen
je bent toch zeker dat je shsh gegevens op geslagen hebt want anders lukt dit niet

Laatst gewijzigd door mattias; 27-08-10 om 18:06.
  #3  
Oud 27-08-10, 19:21
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Heb je de SHSH opgeslagen van 4.0 of 4.0.1?
Zo nee, dan kun je niet daarheen upgraden.
  #4  
Oud 27-08-10, 19:34
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Ik kon ook niet naar 4.0.1 met mijn iphone 3GS. Alleen naar 4.0.2 was mogelijk.
Ik heb toen na goed lezen het programma Tinyumbrella gedownload en heb daarmee gekeken of mijn SHSH files opgeslagen waren via Cydia. Dat bleek het geval te zijn.
Daarna de TSS server van tinyumbrella op de achtergrond laten draaien terwijl ik in itunes op shift/herstellen klikte. Toen kon ik wel gewoon updaten naar 4.0.1. Misschien heb je er wat aan.

Laatst gewijzigd door corne64; 27-08-10 om 19:41.
  #5  
Oud 27-08-10, 19:49
apple749 apple749 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Je kan je iphone na bijvoorbeeld foutcode 1015 uit de recovery mode halen doormiddel van recboot
  #6  
Oud 27-08-10, 20:24
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Heb je de SHSH opgeslagen van 4.0 of 4.0.1?
Zo nee, dan kun je niet daarheen upgraden.
Ik heb de SHSH van 4.0 en 4.0.1 dus lijkt me dan ook mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corne64 Bekijk bericht
Ik kon ook niet naar 4.0.1 met mijn iphone 3GS. Alleen naar 4.0.2 was mogelijk.
Ik heb toen na goed lezen het programma Tinyumbrella gedownload en heb daarmee gekeken of mijn SHSH files opgeslagen waren via Cydia. Dat bleek het geval te zijn.
Daarna de TSS server van tinyumbrella op de achtergrond laten draaien terwijl ik in itunes op shift/herstellen klikte. Toen kon ik wel gewoon updaten naar 4.0.1. Misschien heb je er wat aan.
Ik kan ook niet naar 4.0.2 herstellen en evenmin ook niet naar 4.0 en 4.0.1. Elke keer krijg ik een nieuwe foutmelding. Heb dit lijstje al gekregen.

3194, 1600, 1603, 1604, 1611, 6, 9

Overal oplossingen van gevonden doe je dat krijg ik weer een andere error. Heb herstellen op de iMac geprobeerd in elke oplossing en op de windows laptop. Daarnaast op de iMac nog een keer iTunes verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dit mocht niet baten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apple749 Bekijk bericht
Je kan je iphone na bijvoorbeeld foutcode 1015 uit de recovery mode halen doormiddel van recboot
Deze melding nooit gehad hij haalt hem dan wel uit recovery maar komt gewoon weer in recovery terug. En mattias bij mij komt hij niet toe aan een emergency screen dus haalt het niet echt uit de upgrade loopt het balkje nou eenmaal niet telkens. En dus komt hij opnieuw en opnieuw in recovery.

Ik heb de hele middag nog verder geprobeerd maar ik blijf hangen bij vele foutmeldingen elke keer een nieuwe en wat ik ook doe niks helpt. Verder nog eens met Xcode geprobeerd dit hielp ook niet.

Verder alvast bedankt voor de actie maar helaas nog geen oplossing voor mij. Wel al heel erg bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3Gs (New bootrom) van 3.1.2 naar 4.X michielmos Jailbreak 3 06-12-10 12:45
iPhone: 3GS [new bootrom] downgraden van 4.1 naar 3.1.2 dibango Jailbreak 6 11-10-10 13:20
iPhone: 3Gs van 3.1.3(nieuwe bootrom) naar 4.0.1 3gSpeed Jailbreak 4 22-09-10 18:12
3Gs met nieuwe bootrom en 3.1.3 en spirit jailbreak naar 4.0 erikroeier Jailbreak 2 07-07-10 19:22
iPhone: iphone 3Gs met 3.1.3 nieuwe bootrom naar 4.0 met jailbreak erikroeier Jailbreak 13 27-06-10 00:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.