//

downgraden 4.0.2 naar 4.0.1

downgraden 4.0.2 naar 4.0.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 is mogelijk zonder SHSH! Kijk hier ! Er wordt geadviseerd voor de zekerheid om het hosts bestand aan te passen, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-08-10, 23:45
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 KAN!

Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 is mogelijk zonder SHSH!
Kijk hier!

Er wordt geadviseerd voor de zekerheid om het hosts bestand aan te passen, maar noodzakelijk is het niet. Wel kun je tegen "rariteiten" aanlopen. Wat er nl. gedaan wordt is een 4.0.2 update bestand voorzien van de inhoud van de 4.0.1 update, maar die meldt zich met dezelfde versie (8A400) als een échte 4.0.2 waardoor deze 4.0.1 als een 4.0.2 gezien wordt door iTunes.

Na het op deze manier downgraden heb je wél een echte 4.0.1 op je iPhone staan en kun je dus met jailbreakme.com jailbreaken en daarna gaat de wereld weer voor je open!

Succes iedereen met een nieuwe iPhone die met 4.0.2 uit de doos kwam en iedereen die per ongeluk heeft geüpdate!
LET OP: De iPhone moet wél in DFU mode staan!

Laatst gewijzigd door Squirrel61; 31-08-10 om 18:58.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 31-08-10, 02:07
BaszNL BaszNL is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squirrel61 Bekijk bericht
Downgraden van 4.0.2 naar 4.0.1 is mogelijk zonder SHSH!
Kijk hier!

Er wordt geadviseerd voor de zekerheid om het hosts bestand aan te passen, maar noodzakelijk is het niet. Wel kun je tegen "rariteiten" aanlopen. Wat er nl. gedaan wordt is een 4.0.2 update bestand voorzien van de inhoud van de 4.0.1 update, maar die meldt zich met dezelfde versie (8A400) als een échte 4.0.2 waardoor deze 4.0.1 als een 4.0.2 gezien wordt door iTunes.

Na het op deze manier downgraden heb je wél een echte 4.0.1 op je iPhone staan en kun je dus met jailbreakme.com jailbreaken en daarna gaat de wereld weer voor je open!

Succes iedereen met een nieuwe iPhone die met 4.0.2 uit de doos kwam en iedereen die per ongeluk heeft geüpdate!
ik heb dit geprobeert helaas werkt het niet. heb al heel wat Blogs of topics hier over gezien 99,1% zegt dat het bij hun ook niet lukt, zullen die 00,09% het leuk vinden om te zeggen dat het wel gelukt is terwijl dit niet het geval is, maar als iemand van die 00,09% het wel gelukt is, zou ik het en meede mensen hier die dit zelfde problemen hebben heel gelukkig zijn!
  #23  
Oud 31-08-10, 09:58
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

De bovenste oplossing kán volgens mij niet werken. De ipsw file heeft een bepaalde hash. Zodra de inhoud en grootte van het bestand verandert, verandert de hash ook weer dus dan is die hash niet meer gelijk aan wat er wordt verwacht en zal ie een error geven.
  #24  
Oud 31-08-10, 12:31
BaszNL BaszNL is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 34
Standaard

Ja ik heb het geprobeert, maar als ik dat bestandje dat je zelf hebt moeten aanpassen de 4.0.2 patch waar je een aantal bestandjes van de 4.0.1 aan hebt toe moeten voegen en paar bestandjes van de 4.0.2 hebt moeten verwijderen, Als je shift+herstellen klikt op dat 4.0.2 bestandje waar je die dingen in hebt gedaan dan krijg je de melding , "Uw iphone word gewist en de iphone OS 4.0.1 word erop teruggezet " Dus hij word nog steeds als de 4.0.1 versie herkend door Itunes, dus helaas lukt die ookt niet.

Laatst gewijzigd door BaszNL; 31-08-10 om 12:33.
  #25  
Oud 31-08-10, 12:34
BaszNL BaszNL is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 34
Standaard

Ja ik heb het geprobeert, maar als ik dat bestandje dat je zelf hebt moeten aanpassen de 4.0.2 patch waar je een aantal bestandjes van de 4.0.1 aan hebt toe moeten voegen en paar bestandjes van de 4.0.2 hebt moeten verwijderen, Als je shift+herstellen klikt op dat 4.0.2 bestandje waar je die dingen in hebt gedaan dan krijg je de melding , "Uw iphone word gewist en de iphone OS 4.0.1 word erop teruggezet " Dus hij word nog steeds als de 4.0.1 versie herkend door Itunes, dus helaas lukt die ookt niet.
  #26  
Oud 31-08-10, 12:57
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Ik heb het zelf (gelukkig) niet nodig gehad, maar ik vermoed dat je juist daarom beter de hosts kunt aanpassen of de TSS server van TinyUmbrella laten draaien. Ik vermoed dat het fout gaat wanneer iTunes contact maakt met Apple. Ik heb deze methode op meerdere fora en blogs gevonden en er zijn best wel veel mensen waar het wél werkt.
  #27  
Oud 31-08-10, 13:01
BaszNL BaszNL is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 34
Standaard

ja, heb ik helaas ook allemaal geprobeert, zonder resultaat ik ben bang dat het afwachtern word
  #28  
Oud 31-08-10, 14:39
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

ik heb maar een unlock gekocht via de provider op www.imeiunlock.nl
Geen zin meer om te wachten op een update van jailbreak en ultrasnow...
nu binnen 3 werkdagen geregeld... nog een dagje wachten
  #29  
Oud 31-08-10, 14:54
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je hebt een 3G aan je profiel te zien nylezis? Dan kun je die toch sowieso simlockvrij laten maken?

Het lijkt me toch erg sterk dat dat IMEI-unlock-verhaal gaat werken, ik sprak net iemand die de gok ook is aangegaan en die had het over dat er ineens geüpdatet moest worden naar 4.0.2 volgens die IMEI-unlock luitjes.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, maar ik ben bang dat je opgelicht bent.
  #30  
Oud 31-08-10, 14:54
Lobbie Lobbie is offline
• iOS 6.0.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: FL
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nylezis Bekijk bericht
ik heb maar een unlock gekocht via de provider op www.imeiunlock.nl
Geen zin meer om te wachten op een update van jailbreak en ultrasnow...
nu binnen 3 werkdagen geregeld... nog een dagje wachten
Wat heeft de jailbreak dan met unlock te maken, vraag ik me af ?

  #31  
Oud 31-08-10, 16:33
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Je hebt een 3G aan je profiel te zien nylezis? Dan kun je die toch sowieso simlockvrij laten maken?

Het lijkt me toch erg sterk dat dat IMEI-unlock-verhaal gaat werken, ik sprak net iemand die de gok ook is aangegaan en die had het over dat er ineens geüpdatet moest worden naar 4.0.2 volgens die IMEI-unlock luitjes.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, maar ik ben bang dat je opgelicht bent.
Voor zover ik kan nagaan zijn het geen oplichters maar werken ze als tussenpersoon tussen de klant en de provider. Met andere woorden, je kunt het in veel gevallen ook zelf regelen. Vermoedelijk goedkoper. Maar als je een buitenlands gelockt toestel hebt, is het misschien gemakkelijker om via hun te werken.
  #32  
Oud 31-08-10, 17:01
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Je hebt een 3G aan je profiel te zien nylezis? Dan kun je die toch sowieso simlockvrij laten maken?

Het lijkt me toch erg sterk dat dat IMEI-unlock-verhaal gaat werken, ik sprak net iemand die de gok ook is aangegaan en die had het over dat er ineens geüpdatet moest worden naar 4.0.2 volgens die IMEI-unlock luitjes.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, maar ik ben bang dat je opgelicht bent.
dat klopt maar ik heb ook een iphone 4 erbij gekocht en daar ging het mij om...en die lui zijn niet duurder dan de gewone providers.. in de winkel kostte het 100 euro, nu ben ik 90 kwijt...
  #33  
Oud 31-08-10, 17:17
Rubenn1992 Rubenn1992 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaszNL Bekijk bericht
Ik heb iets gevonden. http://www.vyane.com/?p=32, het lukt bij mij zelf niet, maar er zijn mensen waar het is gelukt zelfs vandaag nog! aan de datum van de posts te zien. het kan zijn dat het bij mij niet werkt omdat ik dat host bestandje niet als administrator kan openen.

Dit lukt ook alleen met SHSH blobs.. die zijn er niet voor niks.

Dit lukt alleen met iphone 3g zonder SHSH.
  #34  
Oud 31-08-10, 17:31
mister korg mister korg is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar mister korg
Smile DOWNGRADE VAN 4.02 naar 4.01

Ik ben de ipsw file aan het aanpassen
zodat Apple denkt dat dit een 4.02 is en de inhoudt is een 4.01

enkel hoe kan ik dit bestand hier uploaden en wie zou dit graag willen testen

zodat deze heren of dames terug de volledig functie krijgen van de iphone

ik hoor het wel tegen 17 uur is deze klaar en wil ik deze op de site zetten

groetjes

Iphone freak
  #35  
Oud 31-08-10, 17:46
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

www.megaupload.com kan je hem uploaden of op www.rapidshare.com Daarna kan je de link hier in het forum posten.
ik zou hem graag willen testen!
  #36  
Oud 31-08-10, 17:57
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Ik zou de links niet hier op het forum plaatsen, het is tegen de regels (bevat code die copyrighted by Apple is) en het kan je op strafpunten komen te staan. Beter is het per PM email adressen uit te wisselen en de links rechtstreeks te mailen. Ik had er ook al aan gedacht om geprepareerde bestanden te uploaden voor de 3GS en de 4 maar de complicaties hebben me even tegengehouden.

Voor degenen die het vergeefs geprobeerd hebben, je zet de iPhone toch wel in DFU mode? Dat is nl. essentiëel voor deze downgrade!

Laatst gewijzigd door Squirrel61; 31-08-10 om 18:57.
  #37  
Oud 31-08-10, 20:17
PaulDurden's schermafbeelding
PaulDurden PaulDurden is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 48
Standaard

Op de frontpage kun je lezen waarom deze methode niet werkt:
Downgraden zonder SHSH-gegevens blijkt nog steeds niet mogelijk - iPhone - iPhoneclub.nl
  #38  
Oud 31-08-10, 23:25
iPeng iPeng is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaszNL Bekijk bericht
Oke mensen ik zit dus ook met het zelfde probleem, ik heb mijn iphone 4 gejailbreakt/unlocked gehad. Tot dat de iphone was vast gelopen dus heb ik hem hersteld. maar toen herstellde itunes mijn iphone op 4.0.2, ik ben vandaag met mijn stomme kop naar de Vodafone shop geweest. om een micro simkaartje te halen (heel leuk) kwam ik er later achter dat nu mijn normalen simkaart niet meer actief is :S dus even to the piont! er is dus echt geen manier. om hem op het moment terug te zetten naar 4.0.1? Zonder die ***** foutmelding 3194 te krijgen?
Ik heb nu exact hetzelfde als jij. Hoe heb jij het nu opgelost? Ik zit te denken om morgen meteen zo'n adapter te gaan halen zodat ik mijn iPhone 3G weer kan gebruiken. En heb jij nu ook dat de iPhone 4 vraagt om geactiveerd te worden met de officiele SIM, hoe ga jij dat oplossen?
  #39  
Oud 01-09-10, 11:14
BaszNL BaszNL is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeng Bekijk bericht
Ik heb nu exact hetzelfde als jij. Hoe heb jij het nu opgelost? Ik zit te denken om morgen meteen zo'n adapter te gaan halen zodat ik mijn iPhone 3G weer kan gebruiken. En heb jij nu ook dat de iPhone 4 vraagt om geactiveerd te worden met de officiele SIM, hoe ga jij dat oplossen?
Hey iPeng, het is me helaas nog niet gelukt , ik denk dat ik nog even wacht en ik heb niet dat mijn iphone vraagt om geactiveerd te worden met een officielen SIM.

@ Mister korg ik zou ook graag dat bestandje willen testen, stuur mij maar een PM tegen de tijd als het bestandje klaar is
  #40  
Oud 01-09-10, 11:35
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeng Bekijk bericht
Ik heb nu exact hetzelfde als jij. Hoe heb jij het nu opgelost? Ik zit te denken om morgen meteen zo'n adapter te gaan halen zodat ik mijn iPhone 3G weer kan gebruiken.
Ik neem aan dat je een microsim-naar-minisim adapter bedoelt? Dat moet werken. Maar mijn T-Mobile sim kwam als simcard (dus creditcard formaat voor de koelkasten van 25 jaar geleden) met de mogelijkheid om een minisim (de "normale" sim) of een microsim uit te drukken. Ik heb de microsim er nu uit gedrukt, maar als ik de normale sim alsnog uitdruk kan ik het "raampje" als adapter gebruiken om de micro weer als normale sim te gebruiken. Heb jij niet zoiets gekregen bij Vodafone?

Citaat:
En heb jij nu ook dat de iPhone 4 vraagt om geactiveerd te worden met de officiele SIM, hoe ga jij dat oplossen?
Ik heb mijn "4" geactiveerd met een oude T-Mobile kaart, die al jaren verlopen was. Had ook geen problemen met het wisselen van de simkaart daarna, in tegenstelling tot wanneer je een "activation card" gebruikt (zoals een poosje terug op de frontpage beschreven was). Je kunt ook een T-Mobile prepay kaart gebruiken voor het activeren.

Maar al krijg je hem geactiveerd, dan kun je er nog niet mee bellen, want daarvoor heb je de unlock nodig die je zonder jailbreak niet erop krijgt. Wel kun je internetten, gamen, iPod gebruiken, skypen, wachten op de jailbreak, enz.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Downgraden 4.2.1 naar 4.1 Gravious iPhone algemeen 3 22-01-11 10:58
downgraden naar 3.1.3/3.1.2/3.1/3.0 Guest-20191103144301 iPhone algemeen 2 13-11-10 23:27
iPod touch: downgraden 4.0 naar 3.1.2 lennardude Jailbreak 7 10-09-10 10:54
3.0 Downgraden naar 2.2.1 Gkidstyle Archief 3 25-06-09 23:33
Downgraden naar 1.1.4 en daarna upgraden naar 2.0 coolhva Archief 1 25-07-08 14:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.