iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 'Moet' splinternieuwe iPhone herstellen, maar lukt niet! (geen jailbreak) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/70335-moet-splinternieuwe-iphone-herstellen-maar-lukt-niet-geen-jailbreak.html)

svan 29-08-10 22:58

'Moet' splinternieuwe iPhone herstellen, maar lukt niet! (geen jailbreak)
 
Hoi,

Mijn 1 dag oude iPhone 4 gaf ineens aan dat ik 'niet meer kan bellen of gebeld worden. Herstel vereist'. Ik was niets aan het doen, pakte hem uit mijn zak om mail te gaan checken. Maar die melding stond dus in beeld. Tot dat moment werkte de iPhone prima.

Even opgetrokken wenkbrauwen, maar goed, ik hang hem aan m'n MacBook, en druk na wat wachten (iTunes kon de iPhone inderdaad niet meer lezen) op 'Herstel'. Firmware wordt gedownload, en uitgepakt, waarop de melding komt dat de software wordt gecontroleerd bij Apple. En daar gaat het mis, de melding komt dat "this device isn't eligible for the requested build" - terwijl ik firmware 4.0.2. heb op de iPhone geïnstalleerd en 4.0.2. wordt gedownload! Terwijl ik geen jailbreak heb toegepast, en geen poging deed te herstellen naar een oudere firmware! WTF?

Ik heb alle stappen op het supportforum van Apple doorlopen: Update- en herstelwaarschuwingen op de iPhone, iPad en iPod touch, maar niets helpt - geen reinstall van iTunes, niet op een andere Mac, niets. Ook nog geprobeerd om iTunes de iPhone naar firmware 4.0.1 te laten herstellen, maar dat lukt ook niet, de foutmelding blijft dezelfde (en in dit geval is dat logisch).

En ondertussen staat de iPhone in herstelmodus, en ik kan er niets mee.

Heeft iemand nog ideeën, of wordt het terug naar de winkel?
Ik kijk uit naar reacties!

neverbeclever 29-08-10 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door svan (Bericht 548891)
Hoi,

Mijn 1 dag oude iPhone 4 gaf ineens aan dat ik 'niet meer kan bellen of gebeld worden. Herstel vereist'. Ik was niets aan het doen, pakte hem uit mijn zak om mail te gaan checken. Maar die melding stond dus in beeld. Tot dat moment werkte de iPhone prima.

Even opgetrokken wenkbrauwen, maar goed, ik hang hem aan m'n MacBook, en druk na wat wachten (iTunes kon de iPhone inderdaad niet meer lezen) op 'Herstel'. Firmware wordt gedownload, en uitgepakt, waarop de melding komt dat de software wordt gecontroleerd bij Apple. En daar gaat het mis, de melding komt dat "this device isn't eligible for the requested build" - terwijl ik firmware 4.0.2. heb op de iPhone geïnstalleerd en 4.0.2. wordt gedownload! Terwijl ik geen jailbreak heb toegepast, en geen poging deed te herstellen naar een oudere firmware! WTF?

Ik heb alle stappen op het supportforum van Apple doorlopen: Update- en herstelwaarschuwingen op de iPhone, iPad en iPod touch, maar niets helpt - geen reinstall van iTunes, niet op een andere Mac, niets. Ook nog geprobeerd om iTunes de iPhone naar firmware 4.0.1 te laten herstellen, maar dat lukt ook niet, de foutmelding blijft dezelfde (en in dit geval is dat logisch).

En ondertussen staat de iPhone in herstelmodus, en ik kan er niets mee.

Heeft iemand nog ideeën, of wordt het terug naar de winkel?
Ik kijk uit naar reacties!

Probeer eens te herstellen in DFU-mode: https://forum.iculture.nl/wiki/DFU

vinnyfavorito 29-08-10 23:24

Ik zit met een soortgelijk probleem.
Vanmiddag wilde ik mijn iphone 4 updaten naar 4.0.2 met de laatste versie van iTunes.
Ik kreeg de foutmelding 9. Volgende apple heeft dit te maken met de USB. Ik heb hierop verschillende kabeltjes in verschillende poorten en op verschillende computers zowel apple als pc's geprobeerd maar steeds weer die foutmelding 9.
Heb zowel in de normale herstelmodus als in de DFU modus geprobeerd. Mag allemaal niet baten.
Ik krijg in Itunes de melding dat hij bezig met is het het herstellen van de firmware. Op de iphone loopt onder het appeltje het balkje tot net voorbij de apple waarna hij de foutmelding geeft...

Ik hoop op een oplossing.. iemand?

svan 30-08-10 09:35

@neverbeclever
Ik dacht zowaar je de oplossing gevonden had! Maar helaas, nadat iTunes inderdaad nu wel begonnen was met het herstellen, krijg ik aan het eind van het balkje de melding dat de iPhone niet kan worden hersteld. 'Er heeft zich een onbekend fout (1004) voorgedaan.' Die fout staat niet op de Apple support pagina, maar hier en daar op internet valt er wel iets over te lezen. Bijvoorbeeld hier: Apple - Support - Discussions - Error 1004 while trying to restore my .... Maar ik heb mijn hosts-bestand niet gewijzigd, en als ik het open staat de regel gs.apple.com er niet in.

Ik begrijp er werkelijk niets van! Hoe kan een splinternieuwe iPhone zich ineens zo gaan gedragen?
Iemand anders nog ideeën?

diesel2010 30-08-10 12:38

Hier ook plots iphone 4 dood ! En niet meer te herstellen via itunes (onbekende fout 1611).
Dit kan geen toeval meer zijn. Er zijn hier al zoveel meldingen over gemaakt dat het wel een bug moet zijn (hardware of software ?)
Ik heb alles al geprobeerd en hem uiteindelijk maar binnengebracht.
Ben hem dus voor minimum 4 weken kwijt...

iberno 30-08-10 23:13

probeer voor de zoveelste keer n iPhone 4 te herstellen met nu n andere methode... keep you posted of dat lukt... maar deze berichten zinnen mij niet na n week vakantie (dat meerdere mensen nu overleden iPhone's lijken te hebben, of in comateuse toestand iig)... had precies t zelfde met iPhone4 van beste vriend gedaan, nadat mijn eigen met succes gejailbreakt was..

Had nu 4.0.1. firmware gedownload om met shift vanuit dfu modes te herstellen maar iTunes zegt dat deze niet compatibel is... iemand zelfde probleem? Iemand tips? Ik denk dat die vriend m met 4.0.2. ontvangen heeft...

Is er niet iemand die een firmware waarbij de baseband ook gefikst word?

iberno 30-08-10 23:25

Ga nu dit downloaden en morgen proberen... HackStore: [How-To] Downgrade Firmware 4.0.2 to 4.0.1 without your SHSH saved indien iemand zich vannacht verveeld met t zelfde probleem en t opgelost krijgt hoor ik t wel!

iberno 31-08-10 23:55

goed! Hij doet het weer! Vraag me niet hoe maar t is gelukt... de bovenstaande link is zoals je hebt gelezen op iphoneclub.nl front page en op de website zelf niet meer zo zinvol, maar een restore naar 4.0.2 (waar hij w.s. ook mee geleverd is) werkte wel! :-D Ik blij, beste vriend is weer beste vriend... of omgekeerd eigenlijk haha

svan 01-09-10 09:55

De mijne ligt inmiddels via een APR weer bij T-Mobile.. knap zuur, het inleveren van je net nieuwe telefoon voor reparatie.

alexteie 14-09-10 08:53

Ik had dit ook en bij mij hielp een aanpassing van de hostfile. Zie:
Apple - Support - Discussions - Error 1004 while trying to restore my ...

En gelukkig doet hij het weer!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.