//

MiTime: "Ft sms too old" melding

MiTime: "Ft sms too old" melding discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Facetime problems dudes! Ik heb dus geen official carrier. En dus geen Facetime MiTime is your friend zou je zeggen. Nou is Pushfix eindelijk weer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-10, 00:21
FrankE FrankE is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 91
Standaard MiTime: "Ft sms too old" melding

Facetime problems dudes!
Ik heb dus geen official carrier. En dus geen Facetime
MiTime is your friend zou je zeggen.
Nou is Pushfix eindelijk weer up and running, dus ik dacht kraak ik mooi FaceTime ff.

Nou helaas!
Zodra ik MiTime open zegt hij: "FT sms is too old" en dan enkele 10duizenden minuten. Op de site van mitime staan enkele quickfixes voor dat probleem maar geen enkele helpt!
Dus ik via Twitter gevraagd wat ik nog meer kon doen. Kwam waarschijnlijk op een restore uit. Zelfs dat geprobeerd maar kwam er gelukkig op tijd achter dat mijn SHSH blobs niet goed/op tijd waren opgeslagen op Sauriks server dus daar maar snel vanaf gezien.

Maar goed, nou zit ik dus helemaal vast! Iemand enig idee hoe ik om die melding heen kom? Of enkele apps die het proces lijken te blocken in jullie ervaring.

Hoopvol wachtend,

FrankE
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-10, 18:44
Emruttoy Emruttoy is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Geen idee, heb het zelf ook geprobeerd maar het is me niet gelukt. Gebruik een ultrasn0w'd AT&T i.c.m. Vodafone. Wachten op 4.1 is wellicht een uitkomst, daar zal activatie per e-mail plaatsvinden.
  #3  
Oud 07-09-10, 21:03
toxicfella toxicfella is offline
• iOS 8.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 20
Standaard

Tis mij uiteindelijk gelukt!

Wat je moet doen is een schone firmware (4.0.1) installeren. Je iPhone na installatie activeren met een, in mijn geval, een AT&T sim. (GEEN PHONEBOOK SIM). Daarna alle instellingen wissen (niet alleen netwerk instellingen). Volgende stap: Jailbreaken en unlocken.

Daarna, in mijn geval, vodafone sim erin doen en wachten op bereik.

Als je bereik hebt ga dan naar in "instellingen -> telefoon -> Facetime" en zet deze aan. Ga uit het instellingen menu en druk dan tegelijk op de homebutton en sleepbutton totdat de telefoon helemaal uitgaat (gebruik de "zet uit" slider NIET). Na het opnieuw opstarten krijg je, als het goed is, de melding "iPhone geactiveerd". Nu kun je MiTime zonder problemen installeren. Je hoor ook nog een melding te krijgen over dat Facetime activatie geld kost (1 sms geloof ik).

Ik hoop dat dit lukt, bij mij in het begin niet, maar dat kwam omdat ik mn iPhone geactiveerd had met een PhoneBook sim. Ook MOET je de melding "iPhone is geactiveerd" (of zoiets) te zien krijgen, anders werkt de sms-activatie van MiTime niet!

Good luck!!
  #4  
Oud 07-09-10, 22:16
FrankE FrankE is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toxicfella Bekijk bericht
Tis mij uiteindelijk gelukt!

Wat je moet doen is een schone firmware (4.0.1) installeren. Je iPhone na installatie activeren met een, in mijn geval, een AT&T sim. (GEEN PHONEBOOK SIM). Daarna alle instellingen wissen (niet alleen netwerk instellingen). Volgende stap: Jailbreaken en unlocken.

Daarna, in mijn geval, vodafone sim erin doen en wachten op bereik.

Als je bereik hebt ga dan naar in "instellingen -> telefoon -> Facetime" en zet deze aan. Ga uit het instellingen menu en druk dan tegelijk op de homebutton en sleepbutton totdat de telefoon helemaal uitgaat (gebruik de "zet uit" slider NIET). Na het opnieuw opstarten krijg je, als het goed is, de melding "iPhone geactiveerd". Nu kun je MiTime zonder problemen installeren. Je hoor ook nog een melding te krijgen over dat Facetime activatie geld kost (1 sms geloof ik).

Ik hoop dat dit lukt, bij mij in het begin niet, maar dat kwam omdat ik mn iPhone geactiveerd had met een PhoneBook sim. Ook MOET je de melding "iPhone is geactiveerd" (of zoiets) te zien krijgen, anders werkt de sms-activatie van MiTime niet!

Good luck!!
Dat was ik ook van plan maar hoe heb je 4.0.1 opnieuw geïnstalleerd? Ik had verzocht mijn blobs op te slaan maar dat is niet gelukt volgens mij! Hoewel in cydia wel staat "this iDevice has SHSH om file for 4.0.2"
  #5  
Oud 08-09-10, 09:05
toxicfella toxicfella is offline
• iOS 8.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankE Bekijk bericht
Dat was ik ook van plan maar hoe heb je 4.0.1 opnieuw geïnstalleerd? Ik had verzocht mijn blobs op te slaan maar dat is niet gelukt volgens mij! Hoewel in cydia wel staat "this iDevice has SHSH om file for 4.0.2"
Ik heb shsh's opgeslagen voor 4.0.1, dus ik kan gewoon terug. Als dat bij jou niet gelukt is zit je "voorlopig" nog even vast op 4.0.2.
  #6  
Oud 08-09-10, 11:10
FrankE FrankE is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toxicfella Bekijk bericht
Ik heb shsh's opgeslagen voor 4.0.1, dus ik kan gewoon terug. Als dat bij jou niet gelukt is zit je "voorlopig" nog even vast op 4.0.2.
Ik zit niet op 4.0.2
En heb gisteren ontdekt dat mijn blobs wel waren opgeslagen, heb ze met de nieuwe TinyUmbrella gedownload naar mijn computer. Maar ik snap dus bij god niet hoe ik moet recoveren dan.
Heb mijn iPhone in DFU gezet, TSS server gestart met TinyUmbrella en daarna in iTunes een ipsw van 4.0.1 terug proberen te zetten. Krijg een foutmelding (wat ook zo hoort naar het schijnt) maar verder kom ik niet.

Snap er niks van :-(
  #7  
Oud 08-09-10, 11:13
PortoNL PortoNL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankE Bekijk bericht
Ik zit niet op 4.0.2
En heb gisteren ontdekt dat mijn blobs wel waren opgeslagen, heb ze met de nieuwe TinyUmbrella gedownload naar mijn computer. Maar ik snap dus bij god niet hoe ik moet recoveren dan.
Heb mijn iPhone in DFU gezet, TSS server gestart met TinyUmbrella en daarna in iTunes een ipsw van 4.0.1 terug proberen te zetten. Krijg een foutmelding (wat ook zo hoort naar het schijnt) maar verder kom ik niet.

Snap er niks van :-(
Je moet je hosts file aanpassen.

Staan zat uitleg tutorials op internet hoe je dit moet doen.
  #8  
Oud 08-09-10, 11:32
toxicfella toxicfella is offline
• iOS 8.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 20
Standaard

Wat voor foutmelding? Oftewel welk nummer? Je moet het programma "iRecovery" gebruiken als je error 1004 krijgt. Ten minste, die krijg ik met restoren van 4.0.1. (het is dan dat je iPhone in een "bootloop" zit, en je kunt met dat programma je iPhone uit die bootloop halen! (let wel ff op met installeren hiervan! als je het niet goed installeerd heb je grote kans dat al je usb poorten het niet meer doen!! (op de pc dan, wat mij is overkomen

zie ook: iRecovery: Get Out iPhone from Recovery Mode Loop on Restart | iPhone

vervang bij stap drie "/exit" door "reboot" en je iPhone start opnieuw op

Hoop dat dit helpt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 12:59
iPhone: Melding: "sad iPhone by Geoff Stearns" na installatie 3.0 en redsn0w alvani Jailbreak 15 15-08-10 23:33
iPhone: Melding " Deze simkaart wordt niet herkend " probleem ler0yy Jailbreak 10 07-02-10 19:23
SMS melding: "1 nieuw bericht" gaat maar niet weg Lavendula iPhone algemeen 26 03-01-09 14:17
Is er een manier om de "nieuwere versie melding 1.1.1." weg te halen? efefes Archief 12 31-07-08 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.