iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak hulp nodig (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/71070-jailbreak-hulp-nodig.html)

berty 07-09-10 10:17

Jailbreak hulp nodig
 
Hallo,

Vandaag wil eens even een up to date jailbreak gaan doen.
momenteel gebruik ik versie 3.1 (7C144) ik wil graag overstappen naar de laatste versie die te jailbreaken is. Mijn iPhone heeft een fabrieksunlock dus unlocken is niet nodig, wel ben ik erachter gekomen dat ik na een upgrade of downgrade eerst de telefoon moet opstarten en moet activeren anders moet ik alsnog zelf unlocken en werkt push niet, wat ik vanaf vandaag dus wel graag weer wil hebben.

wie kan me een goeie handleiding aanreiken, ik zie namelijk door de bomen het bos niet. :confused:

dus momenteel staat het er zo voor:
versie 3.1 (7c144)
fabrieksunlock

alvast bedankt!

wouter1981 07-09-10 10:27

Met een 3G met fabrieksunlock kun je gewoon de laatste firmware installeren en indien gewenst daarna jailbreaken met redsn0w.
Maar ik zou even wachten op FW 4.1 ivm speedissues van de 3G met 4.0.

berty 07-09-10 10:29

Hoe lang gaat dat nog duren denk je, t komt me eigenlijk nu wel goed uit.. kun je me trouwens een handleiding geven van die jailbreak die ik uit moet voeren, ben zelf echt onwijs slecht met al die termen. Ga nu mn iphone upgraden naar de laatste firmware.

Pino 07-09-10 10:40

Als ik het goed heb begrepen komt morgen ( 8 september ) de nieuwe software uit

berty 07-09-10 10:42

Maar daar is dan nog niet direct een jailbreak voor toch?

Pino 07-09-10 11:07

Dat durf ik je niet te zeggen. Zoveel weet ik er niet van. Ik heb zelf net al een discussie gepost of er iemand is die mij kan helpen met hoe ik van 3.1.2 naar een recente software versie kan gaan, als ik dan WEL wil jailbraken ( nu heb ik dat nog niet )

wouter1981 07-09-10 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berty (Bericht 554826)
Hoe lang gaat dat nog duren denk je, t komt me eigenlijk nu wel goed uit.. kun je me trouwens een handleiding geven van die jailbreak die ik uit moet voeren, ben zelf echt onwijs slecht met al die termen. Ga nu mn iphone upgraden naar de laatste firmware.

Uitleg over redsn0w check je HIER. Je hebt bij de jailbreak ook een originele 4.0 fimware nodig. Die vind je HIER.

Veel makkelijker kan ik het niet maken. Succes!

wouter1981 07-09-10 11:33

@Pino, welke iPhone heb je precies? En welke FW versie?

berty 07-09-10 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 554866)
Uitleg over redsn0w check je HIER. Je hebt bij de jailbreak ook een originele 4.0 fimware nodig. Die vind je HIER.

Veel makkelijker kan ik het niet maken. Succes!

Kan ik dit ook met de nieuwste itunes doen? Ik heb namelijk net de firmware geupdate en nu krijg ik in beeld in itunes; De simkaart in deze iphone is met een pin gelocked. U moet een nieuwe versie van iTunes installeren en uw iPhone opnieuw verbinden.

Pino 07-09-10 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 554868)
@Pino, welke iPhone heb je precies? En welke FW versie?

Hey Wouter,

de 3GS met firmware 3.1.2
Ik heb hier ook een link naar de topic waar ik al een verhaal heb uitgelegd over hoe en wat. Als je me zou kunnen adviseren/helpen zou ik dat enorm kunnen waarderen!

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post554849

wouter1981 07-09-10 13:32

De 3GS is een totaal ander verhaal. Er vanuit gegaan dat je de nieuwe bootloader hebt.
Enne... ff je profiel aanpassen met juiste type iPhone, FW en jailbreak. Voorkomt onduidelijkheid.

wouter1981 07-09-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berty (Bericht 554871)
Kan ik dit ook met de nieuwste itunes doen? Ik heb namelijk net de firmware geupdate en nu krijg ik in beeld in itunes; De simkaart in deze iphone is met een pin gelocked. U moet een nieuwe versie van iTunes installeren en uw iPhone opnieuw verbinden.

Dit lijkt me geen probleem. Ik kan het helaas niet voor je testen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.