iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: Kan iPod Touch 3G iOS 4.1 niet Downgraden (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/71348-ipod-touch-3g-ios-4-1-niet-downgraden.html)

samluit 09-09-10 18:39

Kan iPod Touch 3G iOS 4.1 niet Downgraden
 
Hallo,

Ik zit met een probleem want ik heb gisteren mijn iPod Touch geupdate naar iOS 4.1 om eventjes te kijken hoe Game Center nou in mekaar zat.
Maargoed, dus vandaag wou ik me iPod weer downgraden naar iOS 4.0 maar krijg een foutmelding namelijk: Error 3194 dit is wat ik heb gedaan:

iPod3,1_4.0_8A293_Restore.ipsw gedownload op iPod, iPhone and iPad Firmware Download daarna \C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts file aangepast zodat ik kan downgraden, daarna iPod in DFU mode gezet en proberen te herstellen door op herstellen met shift ingedrukt te klikken en de firmware geselecteerd, maar krijg dus de foutmelding 3194. Zal ik misschien reacties krijgen over dat ik mijn SHSH Blobs niet heb opgeslagen enzo, bij TinyUmbrella zegt hij dat ik de SHSH Blobs heb van Firmware: 3.1.3, 4.0, 4.0.2 en 4.1 en heb alle SHSH Blobs dus ik weet me geen raad kan iemand helpen...

P.S. Ik heb nieuwe itunes 10.

CheesieUnion 09-09-10 19:49

Heb je SHSH wel opgeslagen?

samluit 09-09-10 20:08

Ja, er staat overduidelijk in dat ik dat wel heb.

pindaaaa 10-09-10 09:00

Je moet kladblok openen als Admin. Dus rechtermuistoets, run as/open als administrator. Dan gewoon bii kladblok bestand, openen en daar ga je naar het hosts bestand. Regel toevoegen, opslaan en je kan downgraden.

samluit 10-09-10 14:58

Heb ik ook al gedaan.
Heb de server van Jay Freeman (Saurik) er aan toegevoegd maar nog steeds geen downgrade, maar ik probeer nu itunes 9.2.1 de downloaden kijken of het daarmee werkt, zo ja dan laat ik het horen, zo niet eigenlijk ook...

Edit:

Ik heb het op iTunes 9.2.1 geprobeert en gedowngrade naar 4.0.2 en daarna naar 4.0 maar het heeft denk ik te maken met de iTunes versie.

jordywos 12-09-10 15:41

mooizo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111

jordywos 12-09-10 15:42

ik wil hem ook wel downgrade maar heb volgens mij die nieuwe versie en durf het niet aan om itunes eraf te halen.

en als ik via die duitse site de firmware wil downloaden krijg ik een map met allemaal stomme bestandjes, geen ispw.

DoomofVampy 13-09-10 18:34

Hallo, ik zit eigenlijk met precies het zelfde probleem als 'samluit'

ik heb deze ipod touch toch al weer 10-11 maanden nu, ergens in maart had ik het eindelijk voor elkaar gekregen om hem te jailbreaken (met spirit :D ).
het is toen een lange tijd goed gegaan tot er met gisteren.
ik dacht laat ik is mijn ipod touch update naar een nieuwere versie (iemand anders zij ook tegen mij dat dat gewoon kon zonder problemen)
ik dat dus vrolijk doen, als hij dan klaar is en ik kijk weer op mijn ipod: alle programma's die via cydia en rock zijn gedownload zijn weg (cydia en rock ook ofcourse).
ik dacht echt boeie, ik heb al mijn spelletjes enzo via installous.
maar verrek, die doen allemaal niks meer (als ik er op druk dan openen ze heel ff, en dan ga je weer naar het winterboard).
om dit verhaal kort te maken: hij doet gewoon bijna niks meer.

ik dacht dus, gewoon downgraden, (met de hulp van een filmpje van koi288 ofzoiets)
maar toen hij bijna klaar was kwam er ook een error, als ik het me goed herinner ook error3194

ik heb dat downgraden hetzelfde gedaan als samluit, met umbrella en itunes 10 (geen zin om dat allemaal te hertypen).

ik zelf zou ook gewoon itunes 9 kunnen downloaden en dat het dan wel lukt zoals iedereen hier zegt, maar ik heb een goede georganiseerde muziekbibliotheek, en die wil ik niet kwijt. (met hoeveel alles is beluisterd zodat je dan speciale afspeellijsten kan maken)

ik hoop dat iemand mij begrijpt (schrijf meestal wat onduidelijk) en mij wil/kan helpen.

DoV

[hier nog het berichtje van samluit, voor minder scrol problemen]

Citaat:

Hallo,

Ik zit met een probleem want ik heb gisteren mijn iPod Touch geupdate naar iOS 4.1 om eventjes te kijken hoe Game Center nou in mekaar zat.
Maargoed, dus vandaag wou ik me iPod weer downgraden naar iOS 4.0 maar krijg een foutmelding namelijk: Error 3194 dit is wat ik heb gedaan:

iPod3,1_4.0_8A293_Restore.ipsw gedownload op iPod, iPhone and iPad Firmware Download daarna \C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts file aangepast zodat ik kan downgraden, daarna iPod in DFU mode gezet en proberen te herstellen door op herstellen met shift ingedrukt te klikken en de firmware geselecteerd, maar krijg dus de foutmelding 3194. Zal ik misschien reacties krijgen over dat ik mijn SHSH Blobs niet heb opgeslagen enzo, bij TinyUmbrella zegt hij dat ik de SHSH Blobs heb van Firmware: 3.1.3, 4.0, 4.0.2 en 4.1 en heb alle SHSH Blobs dus ik weet me geen raad kan iemand helpen...

P.S. Ik heb nieuwe itunes 10.

jordywos 13-09-10 20:53

hmm ik heb een .SHSH bestand gevonden!! er staat achter 60 KB BAK-BESTAND!

me 4.0.2 software is dat! 4.0.2 is toch te jailbreaken?? :O

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dat shsh

Rubenn1992 13-09-10 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordywos (Bericht 560383)
4.0.2 is toch te jailbreaken?? :O

die is jammer genoeg niet te jailbreaken xD 4.0 en 4.0.1 alleen.

jordywos 13-09-10 21:25

oh oke maar hoe kan ik terug downgrade? met dat shsh bestand

DoomofVampy 13-09-10 22:38

kan je ipod touch 3g iOS 4.1 eigenlijk wel downgraden?

DoomofVampy 13-09-10 22:39

oja nog iets, ik probeerde net in recovery mode te komen, maar dat gaat op eens niet meer in iOS4?

jordywos 14-09-10 15:08

hier wel hoor maar hoe kan je nou via het shsh bestand downgrade??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.