iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 3G, iOS 4.1 en baseband? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/71459-iphone-3g-ios-4-1-baseband.html)

hdjong 10-09-10 16:09

iPhone 3G, iOS 4.1 en baseband?
 
Vandaag heb ik de update naar iOS 4.1 op mijn iPhone 3G uitgevoerd via iTunes. Dit lukte in eerste instantie niet, ik kreeg error 1002. Ook niet via DFU (recovery mode). Nadat ik de iPhone uit de restore mode heb gehaald via RecBoot 1.0.2 heb ik iOS 4.1 succesvol kunnen installeren (op een andere computer) en een restore van alle programma's op mijn eigen computer. Alleen zie ik nu dat de baseband (modemfirmware) niet is bijgewerkt en nog steeds van versie 04.26.08 is. Ook zie ik de operator (T-Mobile) niet.

Alles schijnt verder gewoon te werken. Ik vraag me af of deze baseband versie en iOS 4.1 problemen kan geven. Is het mogelijk en of noodzakelijk de baseband bij te werken? Gaat dit alleen via een jailbreak (Cydia)? Dus even wachten op de 4.1 jailbreak?

Soortgelijk probleem had ik ook al toen ik van FW 2.x naar 3.1 wilde updaten.
Op mijn iPhone 3G had ik in FW versie 2.x al een jailbreake uitgevoerd via pwnagetool. Standaard updaten naar een niet jailbreak FW versie via iTunes lukte toen ook niet. Steeds errors. Ik kon FW versie 3.1 ook alleen installeren via pwnagetool. De baseband was toen 04.28.06.

Groet,

Hans

MacBook Pro, 10.5.8
iTunes 10
iPhone 3G

WDS001 11-09-10 21:05

Neen, het is geen probleem dat je baseband niet werd geüpdate.

hdjong 11-09-10 21:48

Wouter, bedankt voor je reactie. In eerste instantie heb je me gerust gesteld dat ik mijn iPhone 3G met iOS 4.1 kan blijven gebruiken met de oude modemfirmware.

Met de update naar 4.1 via DFU (restore) hoopte ik dat mijn iPhone 3G zonder jailbreak zou zijn en weer z.g.n. Out Off The Box hersteld zou zijn en ook de laatste baseband (modemfirmware) zou krijgen. Dat is dus niet het het geval.

Dat lukte ook al niet bij de update van firmware 2.x naar versie 3.x Vandaar dat ik pwnagetool moest gebruiken voor de update.

Is er procedure om de iPhone van de laatste modemfirmware te voorzien?
Ik heb op een engels talig forum gelezen dat een defect aan het modem gedeelte van de iPhone de update van de modemfirmware verhinderd.

dododedodonl 12-09-10 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hdjong (Bericht 559142)
Wouter, bedankt voor je reactie. In eerste instantie heb je me gerust gesteld dat ik mijn iPhone 3G met iOS 4.1 kan blijven gebruiken met de oude modemfirmware.

Met de update naar 4.1 via DFU (restore) hoopte ik dat mijn iPhone 3G zonder jailbreak zou zijn en weer z.g.n. Out Off The Box hersteld zou zijn en ook de laatste baseband (modemfirmware) zou krijgen. Dat is dus niet het het geval.

Dat lukte ook al niet bij de update van firmware 2.x naar versie 3.x Vandaar dat ik pwnagetool moest gebruiken voor de update.

Is er procedure om de iPhone van de laatste modemfirmware te voorzien?
Ik heb op een engels talig forum gelezen dat een defect aan het modem gedeelte van de iPhone de update van de modemfirmware verhinderd.

Wat je nu beschrijft is zeer vreemd, en volgens mij zelfs niet mogelijk. Ik zou eerst iTunes opnieuw installeren en daarna nog een keer via DFU mode herstellen. Dan zou er alleen maar nieuwe software kunnen staan. Ook geen backup terug zetten. Even proberen de apps handmatig erop te zetten. Als dat niet werkt, zou ik er niets aan kunnen doen.

MyCrackPod 12-09-10 01:31

Nou, niks wachten voor jailbreak.
iPhone 3G is al op 4.1 te jailbreaken !

Need-iPhone 12-09-10 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MyCrackPod (Bericht 559210)
Nou, niks wachten voor jailbreak.
iPhone 3G is al op 4.1 te jailbreaken !

hoe dan...

dododedodonl 12-09-10 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Need-iPhone (Bericht 559306)
hoe dan...

redsn0w, maar dan heb je een hele dure iPod, omdat de phone app weg gaat... Ik denk (en hoop) dat redsn0w en pwnagetool op korte termijn geupdate worden voor pwned for life devices...

hdjong 12-09-10 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl (Bericht 559200)
Wat je nu beschrijft is zeer vreemd, en volgens mij zelfs niet mogelijk. Ik zou eerst iTunes opnieuw installeren en daarna nog een keer via DFU mode herstellen. Dan zou er alleen maar nieuwe software kunnen staan. Ook geen backup terug zetten. Even proberen de apps handmatig erop te zetten. Als dat niet werkt, zou ik er niets aan kunnen doen.

Na de installatie van iOS4 heeft iTunes een restore uitgevoerd van al mijn oude gegevens en instellingen. Voor deze restore heb ik niet kunnen checken wat de modemfirmware was. Na de restore zag ik dat de modemfirmware 04.26.08 was wat mij verbaasde. Kan de restore van iTunes ook de oude modemfirmware geïnstalleerd hebben?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:10.