//

Voor/nadelen Jailbreak iPhone 3G 4.1?

Voor/nadelen Jailbreak iPhone 3G 4.1? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vroeg mij af wat de voor en nadelen zijn van je iPhone te updaten naar 4.1 met een jailbreak is dit echt de moeite? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-09-10, 00:18
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Question Voor/nadelen Jailbreak iPhone 3G 4.1?

Ik vroeg mij af wat de voor en nadelen zijn van je iPhone te updaten naar 4.1 met een jailbreak is dit echt de moeite? Ik ben al een tijdje op IOS 4.0 jailbreak via redsn0w en ondervind dat mijn 3G er nogal trager op vooruit gegaan is.. ik las ook hier en daar op het internet dat deze update de 3G terug zou versnellen? Dus is dit echt de moeite waard om dit te doen? Ook las ook ergens dat niet iedereen tevreden was met de 4.1 update, wat zijn hier de gevaren/problemen hiervan en wat kan ik nu niet meer en wat weer wel?

Dus om dit kort samen te vatten wat zijn de voor en nadelen om van IOS 4.0 naar 4.1 over te stappen? (met een jaibreak natuurlijk)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-10, 09:15
wizardrr wizardrr is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard Voor/nadelen Jailbreak iPhone 3G 4.1?

ik heb de redsn0w jailbreak uitgeprobeerd, en idd het scheelt een stuk qua snelheid, de 3G loopt er erg goed op. maar....... als je bijvoorbeeld een app installeerd die ook de mobilesubstrate aanpast en je stopt je 3G 4.1 in een TomTom carkit loopt de 3G vast. TomTom start niet meer op en bijvoorbeeld settings zijn niet meer zichtbaar. opzich werkt de 3G op FW 4.1. prima maar ben toch weer even terug gegaan naar 3.1.3..mijn advies...toch nog maar even wachten
  #3  
Oud 23-09-10, 09:26
snake06 snake06 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 19
Standaard

firmware 4.1 scheelt stukken in snelheid.
mijn 3g was met 4.0 enorm traag. met 4.1 is hij stukken sneller.
ik heb ook de jailbreak toegepast. dit werkt tot nu toe prima.
  #4  
Oud 23-09-10, 11:48
Boy van Baal Boy van Baal is offline
• iOS 8.0
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 122
Standaard

De jailbreak zelf is goed, wat ik wel merk is dat nog niet alles in cydia ook werkt voor 4.1 maar dit zou wel komen op korte termijn.

Verder heb ik nu best vaak als ik gebeld word dan ik niet kan opnemen doormiddel van slide, dus vaak moet terug bellen. Want zodra de gene die mij beld ophangt loopt de iphone niet meer vast.
  #5  
Oud 23-09-10, 21:14
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Standaard

Zodus de jailbreak opzicht loopt wel goed, maar der zitten hier en daar toch nog wat bugs in?..

ik kheb zelf ook tomtom dus die zou dan ook niet meer gaan werken versta ik :/

En dat van dat bellen klinkt ook ni zo tof als je niet meer kunt opnemen :/ welke dingen werken niet meer in cydia?

wat ik me wel afvraag is zijn deze voornaamste problemen gewoon veroorzaakt door de update 4.1? of ligt die puur alleen aan de jailbreak? en wat met Sn0wbreeze 2.0.1 zou dit het zelfde zijn of niet?
  #6  
Oud 23-09-10, 21:26
wizardrr wizardrr is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

ik heb vandaag mijn iphone met sn0wbreeze ge-jailbreaked en dat is een stuk beter gegaan, op dit moment werkt alles naar behoren inclusief TomTom en bellen/gebeld worden. ik heb al mijn software weer terug gezet, en het lijkt dat alles het gewoon blijft doen. tja...het blijft proberen, en kijken wat er draait en wat niet, ik zou niet echt kunnen zeggen of het nou de redsn0w jailbreak was of de apps software. met redsn0w ge-jailbreaked en getest werk alles naar behoren, na wat apps erop te hebben gezet begonnen de problemen. nu met sn0wbreeze tot nu toe geen problemen ondervonden, dus...tja... blijven proberen...
  #7  
Oud 24-09-10, 00:06
smtln smtln is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wizardrr Bekijk bericht
ik heb vandaag mijn iphone met sn0wbreeze ge-jailbreaked en dat is een stuk beter gegaan, op dit moment werkt alles naar behoren inclusief TomTom en bellen/gebeld worden. ik heb al mijn software weer terug gezet, en het lijkt dat alles het gewoon blijft doen. tja...het blijft proberen, en kijken wat er draait en wat niet, ik zou niet echt kunnen zeggen of het nou de redsn0w jailbreak was of de apps software. met redsn0w ge-jailbreaked en getest werk alles naar behoren, na wat apps erop te hebben gezet begonnen de problemen. nu met sn0wbreeze tot nu toe geen problemen ondervonden, dus...tja... blijven proberen...
Amen, bij mij precies hetzelfde verhaal...
  #8  
Oud 24-09-10, 00:22
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smtln Bekijk bericht
Amen, bij mij precies hetzelfde verhaal...
Zodus is sn0wbreeze het momenteel beter aan het doen dan redsn0w.

om even samen te vatten:

bij Sn0wbreeze maakt een custom firmware als ik het goed begrijp heb en update hij je baseband niet.

En bij redsn0w update je gewoon via itunes 10 en Jailbreak je hem daarna met de tool.

ik vind het wel gek dat sn0wbreeze het dan toch wel beter doet, want je zou eerder denken dat via de redsn0w manier je toch minder bugs zou moet hebben. Tenzij de redsn0w tool nog heel wat aanpassingen doet in de firmware..

hmm Ik zit zelf op mac een sn0wbreeze tool voor mac zou ook anders wel handig zijn...
  #9  
Oud 11-12-10, 14:46
Defire Defire is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Na het upgraden van 3.2.1 naar 4.0.1 had ik ook last van een vastlopende TomTom wanneer ik deze in de TomTom carkit deed. Tevens kon ik, via bluetooth, de carkit ook niet vinden.

Heb nu via Pwnagetool 4.1 customfirmware erop gezet en het werkt nu weer! Dus 4.0.1 icm de TomTom carkit raad ik niet aan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: iPad jailbreak voor en nadelen sentmen Jailbreak 12 29-09-10 12:55
BELANGRIJK!Alle voor en nadelen van de Jailbreak XanderSnelder Archief 1 04-01-10 21:01
Jailbreak nadelen FerryLeBlanc Archief 5 22-09-09 22:08
iPhone: Jailbreak nadelen naturel00 Jailbreak 7 07-09-09 11:54
Voor en nadelen Jailbreak Durquia Archief 1 22-12-08 23:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.