//

Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic

Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) mensen, als ik me iphone wil jailbreaken met redsnow loopt hij vast tijdens het downloaden van de jailbreak data op me iphone.. heb ook een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 08-10-10, 17:04
Michaelpouw Michaelpouw is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 3
Standaard

mensen,
als ik me iphone wil jailbreaken met redsnow loopt hij vast tijdens het downloaden van de jailbreak data op me iphone.. heb ook een snowbreeze .ipsw maar die kan ik op 1 of andere manier niet op me iphone zetten…
wie kan me helpen om mijn iphone 3g 4.0 jailbreak te updaten naar 4.1 jailbreak??
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 08-10-10, 17:35
titan785 titan785 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timarea51 Bekijk bericht
Custom firmware 4.1 maken,
Ireb starten
Custem firmware in itunes herstellen ,
tmobile kaartje er in even activeren
Cydia opstarten ultrasn0w installeren en unlocker
PS met het maken van custom firmware wel op activering uitzetten!
en je hebt wel de goeie baseband?
Thanks voor je reactie!

Maar even voor de duidelijkheid, omdat ik nogal een noob ben op dit gebied.

Hoe maak ik een custom firmware? Wat is ireb? Hoeven Redsn0w of de nog te verschijnen Greenpoison niet van pas te komen? of maak je met deze software een custom software?

ik heb trouwens baseband 05.13.04.

Laatst gewijzigd door titan785; 08-10-10 om 17:39.
  #163  
Oud 08-10-10, 19:31
timarea51 timarea51 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 98
Standaard

Oke als je base ban d05.13.04 heb komt het helemaal goed,
Met snowbreeze maak je een custom firmware,
start snowbreeze en voeg de orginale 4.1 firmware er in die kan je van deze site afhalen,
dit forum of effe googelen,
die stop je er dan in,
Wel aan vinken dat je op exper zet in snowbreeze dan moet je activate uit vinken,
en een custom firmware gaan maken,
moet je beetje kijken in snowbreeze hoe het werkt niet heel moeilijk,
dan is hij na zoon 5/10 min klaar en heb je een custom firmware op je bureua blad staan,
dan start je ireb en klik je op iphone 3g wat in beeld komt etc,
dan gaat die allemaal laden het programma ireb als die klaar is moet je hem in dfu mode zetten etc dan komt er in itunes er is een iphone die in dfu mode is en dan kan je hem herstellen door shift in te drukken en je Custom firmware van je bureua blad te openen,
dan laat hij die etc en heb je een 4.1 draaien op je base band 13 en dan unlocken via cydia.
beetje lastig uitgelegt misschien maar de programma`s zeggen al eigelijk wat je precies moet doen.
unlocken doe je door cydia te starten en redsn0w te instaleren,
en je zal je iphone even moet activeren met een tmobile simkaartje.
suc6!
  #164  
Oud 08-10-10, 21:46
titan785 titan785 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Hey timarea51,

Thanks a lot voor de moeite! Dankzij jou hulp is het me gelukt! Ik heb alleen nog een klein dingetje en dat is dat ik hem in 4.1 niet geunlocked krijg. Ik heb ultrasn0w toegevoegd aan mijn custom firmware maar die wil helaas niet werken. Ik heb net trouwens ook T-mobile gebeld en gevraagd of zij mijn iphone willen unlocken op de legale manier. Ik krijg binnen een week een mail de instructies toegemaild en dan ben ik voor altijd van die lock af!

Have a nice weekend!

Hej då

Dit zal toch niet leiden tot complicaties omdat mijn iphone is gejailbreaked?
  #165  
Oud 08-10-10, 23:18
timarea51 timarea51 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 98
Standaard

nee dat niet,
Heb je wel toen je een custom firmware ging maken activate uit gevinkt?
dat was mijn probleem toen ik geen service kreeg
graag gedaan voorderest!
  #166  
Oud 09-10-10, 14:51
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard jailbreak

Ik heb een iphone die (omdat ik er bijna niets mee kan doen met T-Mobile) nog steeds de oudere software versie 3.0 heeft (7a341)
Wel gejailbreakt en volgens mij met pwnagetool.
(ik start tenminste met een ananas)
Mijn modemfirmware is 04.26.08
Hoe kom ik het beste naar versie 4? Ik kan mijn iphone laten unlocken ik heb van T-mobile al een mail gehad maar ik durf nog niet via itunes te upgraden.
Ik heb pwnagetool geprobeerd maar die geeft een foutmelding over itunes die nog geen versie 8 is (nee die is zelfs 10) en de ipsw schijnt ook niet goed te zijn.
Ik heb zelf een MAC.
Redsnow kan ik helemaal niet ophalen de links verwijzen allemaal naar rapidshare en die moet je betalen anders doet hij het gewoon niet.
  #167  
Oud 09-10-10, 15:11
titan785 titan785 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Mijn iphone doet het inmiddels weer goed! Gejailbreaked volgens de methode die timarea51 hiervoor heeft beschreven! Werkt echt heel goed en is best eenvoudig. Je maakt eerst een backup van je iphone in itunes, je maakt een customfirmware met sn0wbreeze in expert mode (activatie uitvinken), start ireb, hersteld de nieuwe customfirmware in itunes, plaats je backup terug en klaar! Ik had later wat problemen met het unlocken, maar heb het uiteindelijk gedaan via de legale T-mobile methode (zie mail)! Heeft verder niet tot problemen geleid en nu is hij tenminste unlocked for life .

Ik heb helaas niet zo heel veel ervaring met jailbreaken, maar deze methode heeft voor mij gewerkt en ik denk dat het voor jou ook wel moet lukken. Ik weet alleen niet of de modemversie er nog toe doet als je hem via tmobile unlocked....Maar Lijkt me niet!
  #168  
Oud 09-10-10, 15:30
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Nee snowbreese schijnt alleen voor Windows te zijn. Ik kan hem trouwens ook niet downloaden want iedere keer wordt dan de verbinding verbroken.
  #169  
Oud 09-10-10, 18:05
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door walberg Bekijk bericht
Nee snowbreese schijnt alleen voor Windows te zijn. Ik kan hem trouwens ook niet downloaden want iedere keer wordt dan de verbinding verbroken.
Gebruik dan Redsn0w, die is wel beschikbaar voor Mac.
  #170  
Oud 09-10-10, 18:11
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

En redsn0w krijg je niet gedownload als je geen betaalde rapidshare gebruiker bent.
Ik heb heb bestand bij mijn broer laten ophalen, die link van liveartdesign naar de downloads van de ipsw deed het ook niet maar bij mijn broer wel.
  #171  
Oud 10-10-10, 11:33
mitaa mitaa is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

waarom wilt mijn iphone niet meewerken met de jb??
krijg error 1604..
  #172  
Oud 10-10-10, 11:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mitaa Bekijk bericht
waarom wilt mijn iphone niet meewerken met de jb??
krijg error 1604..
Gebruik dan iReb.
  #173  
Oud 10-10-10, 12:06
mitaa mitaa is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Gebruik dan iReb.
ik snap niet hoe dat werkt en wat ik aan moet klikken enz.
  #174  
Oud 10-10-10, 18:00
panisb panisb is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 30
Standaard ik zie door de bomen het bos niet meer

ik zie door de bomen het bos niet meer.. Kan ik nu wel of niet mijn iphone jailbreaken. Ik heb een 3g met daar al ios 4.1. opgezet. Er zit een baseband 05.14.02. Verder was het een t-mobile apparaat maar is die (vanwege zijn leeftijd) door t-mobile unlocked. Ik heb na lezen van alle forums het idee dat niet niet te jailbreaken is en als ik het toch doe dat hij dan weer op de lock gaat (waar die mogelijk niet meer vanaf komt) Klopt dat? Of kan ik hem toch jailbreaken en zo ja met welke jb? Bedankt.
  #175  
Oud 10-10-10, 23:12
janrijn janrijn is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb na veel moeite alles aan het werken; hactivatie update naar 4.1. Grootste probleem was dat na de jailbreak ik een foutmelding kreeg bij het terugzetten van de gegevens: Itunes kon geen sessie met de iphone tot stand brengen. Uiteindelijk opgelost door iTunes af te sluiten, de telefoon helemaal uitgezet (power knop ingedrukt houden), vervolgens itunes weer opgestart en daarna de iphone weer aangezet. de synchronisatie starte vervolgens automatisch op.
Een nadeel: iPhone is nu in het engels. Kan ik dit op de een of andere manier aanpassen?
  #176  
Oud 11-10-10, 00:57
FijNTJe FijNTJe is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wijdewormer
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Je hebt allereerst Sn0wbreeze 2.0.1 nodig om hem te kunnen jailbreaken.

Deze is hier te downloaden:

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Op het begin hoef je nog niks met je iPhone zelf te doen, eerst gaat het via Snowbreeze.

Je start het programma op, en kiest voor 'Simple Mode' (aan te raden voor beginnende Jailbreakers).

Hierna moet je je IPSW selecteren. Dit is het bestandje van de firmware versie die je op dit moment op je iPhone hebt staan.

Bij jou is dat dus iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw.
(Staat voor iPhone 3G met iOS 4.1)

Als je een andere versie hebt, moet je uiteraar een ander bestandje selecteren!

Hier te downloaden als je niet weet waar deze op je PC staat:

http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...7_Restore.ipsw

Deze moet je dus selecteren in Sn0wbreeze 2.0.1.

Hierna gaat Sn0wbreeze aan de slag om een Custum Firmware te maken voor jouw iPhone. Deze zal verschijnen (zodra hij klaar is) op je Bureaublad.

Hierna vraagt hij je om de iPhone in DFU mode te zetten. Het programma geeft duidelijk aan hoe dit moet. Gewoon de instructies volgen.

Als dit eenmaal gebeurd is, zal je iTunes schermpje in beeld komen, met de mededeling dat er een iPhone in recovery mode is gevonden.

Nu moet je in iTunes op Herstel klikken, maar wel terwijl je SHIFT indrukt.

Nu kun je weer bladeren door je mappen, en je selecteert het nieuwe bestandje wat door Sn0wbreeze gemaakt is. Deze heet iets van Sn0wbreeze_iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw

De rest gaat via iTunes, die je telefoon herstelt (maar wel met jailbreak dus!)

Voor je begint wel effe een back-up doen van je iPhone, deze kan je later terugzetten zodat je niks kwijt bent.

Als het niet lukt kun je hier altijd vragen stellen!
Hey,

Ik vind dit een hele mooie uitleg.. Alleen had ik dus ook dat programmaatje gedownload om te kijken welke IPSW ik heb... en daar kom ik dus niet echt uit..

Ik heb een iPhone 3G 16gb gejailbreaked met Blackra1n op OS 3.1.2 en ik heb het hele topic gelezen.. Volgens mij hoef ik hem dus niet te updaten naar 4.1 maar dan kan ik dus meteen Sn0wbreeze starten? Maar als ik dan
hier kom "Hierna moet je je IPSW selecteren. Dit is het bestandje van de firmware versie die je op dit moment op je iPhone hebt staan." Dan kom ik dus niet verder..

Wie kan en wil me helpen? Ik word nu echt moedeloos van mn langzame iPhone! En de meeste programma's beginnen nu ook steeds vaker vast te lopen.. Dus ik moet hem weer ff updaten denk ik? Maar ik wil niet al mn geinstalleerde dingen kwijt! Ik heb daarvoor al een back up gemaakt met Cydia!!

Groetjes,
Sylvana

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonie1957 Bekijk bericht
Sn0wbreeze kan geen IPSW vinden op mijn pc. Wat te doen
Heb ik dus ook!! Help me nou!!!

Laatst gewijzigd door FijNTJe; 16-10-10 om 13:48. Reden: zin bijgekomen!
  #177  
Oud 11-10-10, 21:13
p1nda's schermafbeelding
p1nda p1nda is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Hoogvliet
Berichten: 66
Standaard

Ik word heeeeeeeelemaal gek!

Heb mijn iPhone met behoud van de baseband gejailbreaked via sn0wbreeze zonder activatie & vervolgens geactiveerd met een phonebook SIM.

Unlocked met ultrasn0w en vervolgens het lockdownd bestand gepatched en vervangen via iphonebrowser op een windows machine.

Hierna wil ik het toestel opnieuw opstarten en wat gebeurt er? MIJN IPHONE BLIJFT HANGEN OP HET BOOT SCHERM (Apple logo).

Wat doe ik in godsnaam verkeerd? Degene met de oplossing ben ik echt voor eeuwig dankbaar!
__________________
-www.melvincornelissen.nl:online-
-www.iFreaks.nl:offline-
  #178  
Oud 12-10-10, 02:02
Michaelpouw Michaelpouw is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 3
Standaard

wie kan mij helpen? ik krijg alles op me iphone wat ik moest krijgen(tenmisnte dat zegt snowbreeze.. staat dus waintig for custom firmware maar dan het probleem!? als ik shift in gedrukt houd in itunes kan ik me eigen software niet kieze..

wie helpt mij aub zit nu zonder gejailbreak:-(!!

bij voorbaat danka
  #179  
Oud 12-10-10, 18:54
DeeJ DeeJ is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Rotjeknor
Berichten: 20
Standaard

Beste mensen .. ik heb een 3G 4.1 (8B17) met base band 05.14.02
deze is op het moment geactiveerd (originele tmobile kaartje erin).
nu zou ik deze bijzonder graag zowel willen jailbreaken als unlocken ..
kan dat ?
en .. mocht het niet teveel tijd vergen .. welke proggies heb ik nodig ?
ik wacht op jullie antwoord .. thnx !
groet
DeeJ
  #180  
Oud 12-10-10, 18:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeeJ Bekijk bericht
Beste mensen .. ik heb een 3G 4.1 (8B17) met base band 05.14.02
deze is op het moment geactiveerd (originele tmobile kaartje erin).
nu zou ik deze bijzonder graag zowel willen jailbreaken als unlocken ..
kan dat ?
en .. mocht het niet teveel tijd vergen .. welke proggies heb ik nodig ?
ik wacht op jullie antwoord .. thnx !
groet
DeeJ
Jailbreak kan met Redsn0w, unlocken is (nog) niet mogelijk.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 981 09-08-11 14:25
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G met iOS4.1 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 151 19-01-11 10:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 21:40
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone, iTouch, iPad en Apple TV met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic XIII Jailbreak 21 09-12-10 21:16
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G iOS4.0 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 1372 19-09-10 18:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.