iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 4 herstellen naar 4.0.1 zonder SHSH (staat al 4.0.1 op) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/72999-iphone-4-herstellen-naar-4-0-1-zonder-shsh-staat-4-0-1-op.html)

Vsteegman 25-09-10 12:55

iPhone 4 herstellen naar 4.0.1 zonder SHSH (staat al 4.0.1 op)
 
Ik heb een iPhone 4 met daarop 4.0.1, de SHSH van deze firmware staat niet opgeslagen. Maar ik wil herstellen, kan ik gewoon met control shift herstellen naar dezelfde firmware of heb ik daar ook de SHSH blobs voor nodig? Of kan ik alleen met een custom firmware herstellen?

Mvg Victor

mobilelord 25-09-10 16:24

zelfde vraag...

blazing16 26-09-10 12:14

Ja dat kan, dan krijg je een error tijdens het restoren en valt je iphone in recovery mode. Als je nu met tinyumbrella je iDevice uit recovery kickt, dan heb je gewoon nog steeds 4.0.1 erop staan.

Vsteegman 26-09-10 12:50

Weet je dit 100% zeker? Ik wil niet straks opeens moeten restiren naar 4.1

toxicfella 26-09-10 13:15

Als je geen SHSH's gebackupped hebt, zou ik het niet doen. Ff wachten op de JB voor iPhone4. Als je een unlock nodig hebt en deze wilt behouden, zou ik dit zeker niet doen. Met tinyumbrella kun je dus wel updaten naar 4.1, met behoud van de baseband van 4.0.1 en 4.0.2. Waarom wil je herstellen?

Pl0xs 26-09-10 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blazing16 (Bericht 570376)
Ja dat kan, dan krijg je een error tijdens het restoren en valt je iphone in recovery mode. Als je nu met tinyumbrella je iDevice uit recovery kickt, dan heb je gewoon nog steeds 4.0.1 erop staan.

Dit klopt niet. Hiermee upgrade je wel naar 4.1, maar je upgrade je baseband niet mee.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 569740)
Ik heb een iPhone 4 met daarop 4.0.1, de SHSH van deze firmware staat niet opgeslagen. Maar ik wil herstellen, kan ik gewoon met control shift herstellen naar dezelfde firmware of heb ik daar ook de SHSH blobs voor nodig? Of kan ik alleen met een custom firmware herstellen?

Mvg Victor

Waarom speel je niet safe, en backup gewoon je SHSH..
Alsof dat een heel karwei is..

Vsteegman 26-09-10 16:09

Hoe kan je ze zelf backupen dan? Apple signeert toch niet meer 4.0.1 dus je kan toch niet de shsh ervan opslaan?

Pl0xs 26-09-10 16:42

Je hebt hem gejailbreaked neem ik aan?
Je kan even kijken of Cydia hem heeft. Proberen kan geen kwaad.

Vsteegman 26-09-10 18:45

Ja natuurlijk, en op cydia heb ik alleen van 4.1 de shsh bestanden. Vandaar..

Vsteegman 30-09-10 22:06

Weet niemand hier het goede (met zekerheid) antwoord op?

Victor

Sahbey 30-09-10 23:11

Ik heb de zelfde probleem,

iphone 4 32 GB met Ios 4.0
En ik heb alleen shsh bestanden voor 4.0.2 en 4.1

Als ik per engeluk mijn iphone hertel heb ik mijn jailbreak kwijt..

:)

antgin 30-09-10 23:21

Volgens mij kan je met tiny umbrella nog steeds je shsh-blob naar cydia sturen of op je eigen pc opslaan.Dan kan je daarna altijd terug naar je huidige versie.

MrFCUUnknown 01-10-10 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antgin (Bericht 574269)
Volgens mij kan je met tiny umbrella nog steeds je shsh-blob naar cydia sturen of op je eigen pc opslaan.Dan kan je daarna altijd terug naar je huidige versie.

Dit is niet waar. Het enige wat Cydia en TinyUmbrella doen is voor jouw iPod/iPhone/iPad de SHSH blob opvragen bij Apple. Het programmatje luistert dan de door Apple gestuurde SHSH blob af en slaat dit op. In een later stadium, als Apple de SHSH blobs niet meer verstuurd voor die iOS versie, dan kan je ze dus gebruiken om zelf via Cydia of Tiny Umbrella alsnog de juiste SHSH blob naar je herstel te sturen.
Cydia slaat de afgeluisterde SHSH blobs op de servers van Suarik en in geval van Tiny Umbrella de SHSH op jouw computer.

Als Apple de oudere iPhone software niet meer signeerd met SHSH blob en je hebt deze niet voor jouw iPod/iPhone/iPad opgeslagen, dan is het onmogelijk geworden om deze SHSH blob alsnog te krijgen. Je kan hem immers niet meer afluisteren van Apple en dat betekend dat je dus niet meer kan herstellen naar een oudere versie waarvan je geen SHSH blob hebt.

Dus heb je 4.0.1 en geen SHSH blob. Niet herstellen naar 4.0.1 en niet upgraden naar 4.0.2, 4.1 of 4.2 beta.

Wat je wel kan doen om te proberen om jouw 4.0.1 weer vers te krijgen:

Op de iPhone
Settings --> General --> Reset --> Erase All Content and Settings

Dan wordt volgens mij je iPhone geschoond. Heb dit overigens nog nooit zelf getest, misschien kan je wat op het form zoeken.

Patje

@iPhoneclub SLOTJE


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.