iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPad: iPad jailbreak voor en nadelen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/73131-ipad-jailbreak-voor-nadelen.html)

sentmen 26-09-10 19:23

iPad jailbreak voor en nadelen
 
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een iPad gekregen voor de hele familie. Maar mijn ouders willen graag de voor en nadelen weten. Kan 1 van jullie even alle puntjes opnoemen van de voordelen en nadelen in 1 stukje kunnen opnoemen. Want mischien is dit ook wel handig voor mensen die even willen weten waarom ze een jailbreak wel zouden moeten toepassen, en waarom ze dat beter niet kunnen doen.

Groeten Sentmen;).

NigelNL 26-09-10 19:24

Gewoon doen.

sentmen 26-09-10 19:27

Ik heb geen zin in gezeur dat ik dingen heb gedaan wat niet mocht. En de iPad is niet persoonlijk van mij. Ik heb wel een iPhone waar wel een jailbreak op staat, maar ze zijn bang als ik hem downgrade (omdat nu de nieuwste 3.2.2 firmware erop staat) dat hij kapot gaat.

mausy 26-09-10 19:41

Hoeft niet
Stel dát hij dan kapot gaat kan je hem gewoon herstellen
Hij doet geen boem ofzo

sentmen 26-09-10 19:45

Jullie snappen het niet. Kunnen jullie gewoon niet een overzichtje maken wat de voordelen of nadelen zijn van jailbreaken, want ik heb niks aan doe gewoon. Ik snap het nut er wel van, maar mijn ouders niet.

kimvb 26-09-10 20:03

te eerste als hij nu op 3.2.2 staat en hij komt zo uit de doos kan je vergeten om te JBken want je shsh is niet opgeslagen .

voordelen:
je kan programma's draaien die niet goedgekeurd zijn voor de appstore en die toch heel handig zijn .
vele zeggen de app's gratis installeren(ikzelf vind dit geen voordeel mensen steken er genoeg tijd in om deze te ontwikkelen)
en nog zo veel

nadeel:
GEEN
aja mss da de battery sneller leeg is (nog nie veel van ondervonden)

sentmen 26-09-10 20:15

Edit: heb het al gelezen. Maar bestaat er een custom 3.2.2 firmware waarmee ik wel een gejailbreakte iPad heb?

nibbit88 26-09-10 20:25

Het kon, maar het kan niet meer. Je zult moeten wachten tot greenpois0n uitkomt. Dus jailbreaken is sowieso even geen optie.

sentmen 26-09-10 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 570763)
Het kon, maar het kan niet meer. Je zult moeten wachten tot greenpois0n uitkomt. Dus jailbreaken is sowieso even geen optie.

Bedoel je dit van de edit?

kimvb 26-09-10 20:27

oke waar gaan we beginnen .
Apple signt nu elke firmware voor hij geinstalleerd word .
Maar dit kan je omzeilen als je je SHSH blobs hebt opgelagen in Cydia.
Deze van 3.2.1 kan je nu niet meer opslaan omdat deze nu niet meer gesignd word door apple .
Apple signt enkel de laatste firmware die ze uitbrengen ipad 3.2.2 iphone 4.1.
dus als je deze nu wil opslaan gaat deze enkel 3.2.2 opslaan .
dit kan je doen via cydia of tiny umbrella (bij tiny umbrella moet je ipad niet JB zijn)

Als je een ipad hebt met 3.2.2 out the box wil dit zeggen dat je SHSH gegevens van 3.2.1 NOOIT zijn opgeslagen op de server van saurik(cydia).

Dus als je nu de firmware file van 3.2.1 gaat nemen en wil installeren ga je de foutmelding 3194 krijgen .

hopelijk heb je er iets aan want simpeler kan ik het echt niet uitleggen .

sentmen 26-09-10 20:33

Ik snap dit. Maar kan ik er anders een custom firmware erop zetten? Want ik zou heel graag er jailbreak op willen zetten.

nibbit88 26-09-10 20:48

Onmogelijk. Ik wacht ook heel braaf op de aankomende JB. Ik zit ook opgescheept met een OTB 3.2.2 iPad. Die ik nog wil jailbreaken. Mijn 3G iPad daarentegen, is wel voorzien van een JB. Maar die iPad had ik al een hele tijd.

sentmen 29-09-10 11:55

Ok, dan wacht ik daar ook maar op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.