iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Nieuwe 3GS, per ongeluk geupgrade, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/73134-nieuwe-3gs-per-ongeluk-geupgrade.html)

RobinV91 26-09-10 19:53

Nieuwe 3GS, per ongeluk geupgrade, wat nu?
 
Hallo,

Allereerst, ik ben nieuw hier dus zal me kort introduceren ;) Ik ben Robin, 19 jaar student Informatica. Helaas nog geen kennis van iOS programmeren.

Ik heb onlangs een iPhone 3GS 8GB Black gekocht (T-Mobile), na 8 weken wachten eindelijk binnen. Plug ik hem in mijn pc en wordt hij automatisch geupgrade naar 4.1 (slim van mij.... iets te enthousiast).
Graag zou ik hem willen jailbreaken etc...
Is dit nog mogelijk aangezien ik niks heb opgeslagen van tevoren (ik las iets van SHSH blobs ofzoiets en vele andere dingen)? Kan ik hem eventueel downgraden? Moet ik even blijven wachten op de 4.1 JB? Of... Andere suggesties?

Alvast bedankt voor de hulp/antwoord.

kimvb 26-09-10 19:56

hey welkom,

helaas voor jou zit je vast op 4.1 en kan je niet terug aangezien je shsh niet is opgeslagen .
Voorlopig kan je ook niet JBken want deze is nog niet uit .

sentmen 26-09-10 19:57

Je kan hem altijd downgraden. Maar je kan het niet met een unlock doen omdat bij elke firmware een nieuwe baseband firmware heeft waardoor je hem niet kan unlocken. Als je hem wil downgraden moet je even op google zoeken naar de gewenste firmware. Dan open je itunes en restore je hem met (ik dacht bij windows ctrl + klik op herstellen) in itunes. Dan open je het gedownloade bestandje en dan downgrade je hem.

Groeten Sentmen.

sentmen 26-09-10 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 570727)
hey welkom,

helaas voor jou zit je vast op 4.1 en kan je niet terug aangezien je shsh niet is opgeslagen .
Voorlopig kan je ook niet JBken want deze is nog niet uit .

Sinds wanneer kan je niet meer downgraden?

RobinV91 26-09-10 20:00

Is er ergens een goed stappenplan te vinden hiervoor?
Welke IPSW moet ik downloaden? Ik vind er vaak een die eindigt op <wazignummer>_restore.ipsw
Welke <wazignummer> is de goede voor 4.0/4.0.1?

kimvb 26-09-10 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sentmen (Bericht 570730)
Sinds wanneer kan je niet meer downgraden?

Als je shsh niet opgeslagen is leg mij dan eens uit hoe je apple 4.0.1 of 4.0.2 gaat laten signen terwijl deze niet meer gesignd worden door apple ????
Waarom denk je dat je shsh blobs diene mss .om te downgraden .
tot 3.1.2 kon je gewoon downgraden dan moest deze niet gesignd worden .

wil je het toch proberen doe maar maar niet komen klagen als je foutmelding 3194 krijgt je bent gewaarschuwd he

RobinV91 26-09-10 20:14

Kim, ik heb iets gevonden:
Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl
Dit stuk: Herstellen naar een originele firmware via Saurik’s server
Betekend dit dat ik kan downgraden zonder SHSH? Zo ja, werkt het? :P

kimvb 26-09-10 20:19

Nee gaat ook niet lukken aangezien je met een nieuwe iphone 3GS zit en die moet altijd gesignd worden .
De server van saurik daar worden de SHSH blobs opgeslagen .

je gaat steeds de foutmelding 3194 krijgen .
deze foutmelding komt overeen met dat je firmware niet kan gesignd worden door apple

JornZ 26-09-10 20:35

In principe zal jouw SHSH blob (voor een lagere versie dan iOS 4.1) niet opgeslagen zijn op Saurik's server, omdat jij de telefoon toen nog niet had en dit niet hebt aangevraagd terwijl Apple nog oudere firmware signede (signen nu alleen nog versie 4.1) en kun je dus niet downgraden voor zover ik begrijp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.