//

IOS 4.1 jailbreak

IOS 4.1 jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik probeer al een aantal dagen mijn iphone 3g te jailbreaken met Sn0wbreeze. Zoals er op de meeste sites aanbevolen wordt kies ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-09-10, 23:37
Myrthepos Myrthepos is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard IOS 4.1 jailbreak

Hallo allemaal,

Ik probeer al een aantal dagen mijn iphone 3g te jailbreaken met Sn0wbreeze.
Zoals er op de meeste sites aanbevolen wordt kies ik voor simple mode en selecteer de custom IOS4.1 firmware.

Op mijn iphone staat overigens al 4.1 (ik heb een kaart van t-mobile).

Hij zet de firmware die hij gemaakt heeft op mijn bureaublad en vraagt of hij al jailbroken is.
Daarop heb ik nee geantwoord.
Hierna kom ik in de DFU helper.
Eerst zet ik de iphone uit en druk op de knoppen die sn0wbreeze aangeeft.
Het scherm wordt wit en daarna blijft het zwart.
Sn0wbreeze doet iets met Ireb en ik krijg de melding:
If you have the "Waiting for custom Firware"on your device you may restore to custom firmware.
Note: If you get error 2003 in itunes after extracting just unplug / replug it and do it again.

Ik heb hierover wat info opgezocht o.a via youtube en het scherm dat ik moet zien op mijn iphone komt er nooit op.

Itunes start hiena ook niet op en als ik op ok klik bij de melding hierboven kom ik gelijk weer in de DFU helper in sn0wbreeze.
Als ik dan handmatig iTunes opstart en de cstom firmware die op mijn bureaublad staat probeer te restoren krijg ik steeds foutmeldingen.

Dit heb ik proberen op te lossen door los IREB te downloaden en aan te zetten zonder resultaat.

Heeft er hier iemand ervaring mee?
Volgens mij loopt het al mis op het punt dat ik het "waiting for custom firmware" op mijn iphone moet zien.

Bedankt,

Myrthe
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-10, 02:33
kberkel kberkel is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Hoi Myrthe,

Ik heb mijn 3G (waar ik ook 4.1 op had staan) vandaag gejailbreakt met Sn0wbreeze. Daarbij heb ik deze 'guide' gebruikt, misschien heb je hier iets aan:

Guide to Jailbreak iOS 4.1 on iPhone 3GS/3G & iPod Touch Using Sn0wBreeze 2.0 - ios 4.1 sn0wbreeze, jailbreak guide, jailbreak ios 4.1, jailbreak ios 4.1 tutorial, Jailbreak iPhone 3GS, jailbreak iphone 3gs 4.1, sn0wbreeze 2.0, Ultrasn0w, unlock ios

Ik zou je aanraden om het opnieuw te proberen met sn0wbreeze, maar het programma ditmaal te runnen in Expert-mode, dat werkte bij mij wel. Voor je restore zou ik de originele ipsw-file gebruiken, dat moet sowieso werken.

Als je daarna de bovenstaande guide gebruikt zou het moeten lukken.
Succes!
  #3  
Oud 29-09-10, 08:21
akkie akkie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

+1

Deze heb ik ook gebruikt, al heb ik het wel een paar keer opnieuw moeten doen. Ook konden itunes en iphone elkaar op een gegeven moment niet meer vinden. Dit had volgens mij te maken dat ik net van te voren een nieuwe update van itunes had gedaan. Na de pc opnieuw opgestart te hebben konden itunes en iphone elkaar wel vinden en was het jailbreaken gepiept.
  #4  
Oud 29-09-10, 11:04
LinQ's schermafbeelding
LinQ LinQ is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 79
Standaard

ik probeer hier ook de ipod 8gb (2nd gen denk ik) van mijn neefje te jailbreaken met snowbreeze.
ik heb de laatste itunes en de laatste firmware 4.1. het toestel is nog nooit eerder gejailbreaked.
vanaf dat je bij snowbreeze het toestel in dfu mode moet zetten loopt het mis. hij begint af te tellen van 30 en na een paar seconden start ireb op .maar dan gebeurt er niets meer. ik krijg een wit scherm en een melding dat het usb apparaat niet herkend wordt.
iemand enig idee hoe ik dit in orde krijg ?
  #5  
Oud 29-09-10, 11:28
Myrthepos Myrthepos is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Als ik die manual gebruik krijg ik steeds error 21 in iTunes.
Ik heb geprobeerd Ireb aan te zetten maar dan krijg ik een foutmelding 16xx.
  #6  
Oud 29-09-10, 15:42
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

tot zover alle stappen doorlopen uit de manual echter krijg ik nu de optie DFU Helper te starten (mijn iphone is nog nooit jaibroken geweest).

Wat moet ik nu doen? De iPhone echt uitschakelen en connecten en dit uitvoeren of de snowbreeze app sluiten en de cooked rom installeren via iTunes?

Dient de iPhone nu aan of uit te staan wanneer ik naar iTunes ga en kies voor reset?

Ik heb geheel geen ervaring met jailbreaken en hoop dat ik alles verder juist doe. In Snowbreeze activate wel uitgevinkt daar ik geen andere provider gebruik als t-mobile.

Ook custom bootlogo etc uitgevinkt...

Alvast bedankt voor verdere uitleg....

Laatst gewijzigd door AlonzoMusic; 29-09-10 om 15:45.
  #7  
Oud 29-09-10, 16:16
dtrdyk's schermafbeelding
dtrdyk dtrdyk is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrthepos Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik probeer al een aantal dagen mijn iphone 3g te jailbreaken met Sn0wbreeze.
Zoals er op de meeste sites aanbevolen wordt kies ik voor simple mode en selecteer de custom IOS4.1 firmware.

Op mijn iphone staat overigens al 4.1 (ik heb een kaart van t-mobile).

Hij zet de firmware die hij gemaakt heeft op mijn bureaublad en vraagt of hij al jailbroken is.
Daarop heb ik nee geantwoord.
Hierna kom ik in de DFU helper.
Eerst zet ik de iphone uit en druk op de knoppen die sn0wbreeze aangeeft.
Het scherm wordt wit en daarna blijft het zwart.
Sn0wbreeze doet iets met Ireb en ik krijg de melding:
If you have the "Waiting for custom Firware"on your device you may restore to custom firmware.
Note: If you get error 2003 in itunes after extracting just unplug / replug it and do it again.

Ik heb hierover wat info opgezocht o.a via youtube en het scherm dat ik moet zien op mijn iphone komt er nooit op.

Itunes start hiena ook niet op en als ik op ok klik bij de melding hierboven kom ik gelijk weer in de DFU helper in sn0wbreeze.
Als ik dan handmatig iTunes opstart en de cstom firmware die op mijn bureaublad staat probeer te restoren krijg ik steeds foutmeldingen.

Dit heb ik proberen op te lossen door los IREB te downloaden en aan te zetten zonder resultaat.

Heeft er hier iemand ervaring mee?
Volgens mij loopt het al mis op het punt dat ik het "waiting for custom firmware" op mijn iphone moet zien.

Bedankt,

Myrthe
Hey Jailbreakers,

Eergisteren is het mij, na een paar keer proberen, wel gelukt om met Sn0wbreeze te jailbreaken; dit samen met iReb.
Als ik het mij goed herinner had ik alle stappen van Sn0wbreeze doorlopen en had ik iTunes al aan staan. Vervolgens shift herstel op iTunes gedaan en toen pas iReb opgestart. Stappen doorlopen om in DFU mode te komen, vrij lang moeten wachten voordat het Sn0wbreeze teken op het scherm kwam. Daarna het voorgekookte Sn0wbreeze 3G-4.1.ipsw geselecteerd. Vervolgens wachten totdat de iPhone gereed was met jailbreak! };-P

Onderstaande link op youtube van Randy v d Meer heeft mij goed geholpen:

YouTube - How to jailbreak iOS 4.1 with Sn0wbreeze 2.0.2 (Windows) - iPhone 1G/3G/3GS - iPod Touch (1G/2G/3G)

Succes,

Nick };-P
  #8  
Oud 29-09-10, 16:26
gio_rdxphi gio_rdxphi is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlonzoMusic Bekijk bericht
tot zover alle stappen doorlopen uit de manual echter krijg ik nu de optie DFU Helper te starten (mijn iphone is nog nooit jaibroken geweest).

Wat moet ik nu doen? De iPhone echt uitschakelen en connecten en dit uitvoeren of de snowbreeze app sluiten en de cooked rom installeren via iTunes?

Dient de iPhone nu aan of uit te staan wanneer ik naar iTunes ga en kies voor reset?

Ik heb geheel geen ervaring met jailbreaken en hoop dat ik alles verder juist doe. In Snowbreeze activate wel uitgevinkt daar ik geen andere provider gebruik als t-mobile.

Ook custom bootlogo etc uitgevinkt...

Alvast bedankt voor verdere uitleg....
hallo,

wat ik had gedaan was eerst snowbreeze programma afsluiten en iphone uitzetten
==> iREB openen (online mode)
==> in dfu mode zetten
==> scherm iphone wordt wit en daarna weer zwart ,
==> programma iREB open laten staan
==> bij itunes shift+ herstel klikken en het custom bestandje aanklikken
==> normaal zou hij nu geen error moeten geven
  #9  
Oud 30-09-10, 03:54
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gio_rdxphi Bekijk bericht
hallo,

wat ik had gedaan was eerst snowbreeze programma afsluiten en iphone uitzetten
==> iREB openen (online mode)
==> in dfu mode zetten
==> scherm iphone wordt wit en daarna weer zwart ,
==> programma iREB open laten staan
==> bij itunes shift+ herstel klikken en het custom bestandje aanklikken
==> normaal zou hij nu geen error moeten geven

Hoi, op de eerste plaats...bedankt

Ik heb eerst de stappen doorlopen van de manual, toen snowbreeze gesloten.

iPhone aangesloten op pc (iTunes even laten syncen) en iPhone uitgeschakeld.

Daarna iREB gestart en de rest van de tips gevolgd.

Jailbreak succesvol

Daarna de backup teruggeplaatst vanuit iTunes zodat ik alle contacts/bookmarks/apps/muziek en instellingen weer terug heb.

Toen kwam het.... MobileTerminal (gezocht met Cydia) bleek niet compatible te zijn met iOS4 maar wilde toch graag het su wachtwoord wijzigen.

check podzombie.com voor de laatste compatible versie van MobileTerminal en uiteraard de info hoe deze op de iphone te krijgen....

Is het overigens voldoende alleen het su paswoord te wijzigen?
  #10  
Oud 30-09-10, 10:36
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

@Alonzomusic: su is een unix commando wat staat voor "switch user", dus je hebt niet het "su wachtwoord" gewijzigd met zo'n tutorial. Je moet de wachtwoorden van de root user ("root") en mobile user ("mobile") veranderen van alpine naar iets anders. Uiteindelijk doe je dit dus door eerst het commando te geven su root of su mobile om van user te wisselen en daarna passwd om het password van de huidige user te wijzigen.
  #11  
Oud 30-09-10, 13:20
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
@Alonzomusic: su is een unix commando wat staat voor "switch user", dus je hebt niet het "su wachtwoord" gewijzigd met zo'n tutorial. Je moet de wachtwoorden van de root user ("root") en mobile user ("mobile") veranderen van alpine naar iets anders. Uiteindelijk doe je dit dus door eerst het commando te geven su root of su mobile om van user te wisselen en daarna passwd om het password van de huidige user te wijzigen.

Zo leren we weer iets bij, heel nuttig (bedankt)

het 'root' wachtwoord had ik dan al succesvol gewijzigd en nu het 'mobile' wachtwoord ook kunnen wijzigen. Dit is voldoende beveiliging zo?
  #12  
Oud 30-09-10, 13:54
wow&now wow&now is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 26
Standaard

wie kan mij helpen ik heb een iphone 3gs met oude bootrom maar nog niet in jailbreak hoe ga ik die nu jailbreaken heb 4.1 erop staan ......please help want ik word onderhand een beetje gek hier Grtzzz......
  #13  
Oud 30-09-10, 19:21
mdubendo mdubendo is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 13
Standaard

Na jailbreak kan ik niet meer bellen geen netwerk meer. Ik zie wel 1 streep maar kan niet bellen of gebeld worden. Iemand een idee?
  #14  
Oud 30-09-10, 19:54
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdubendo Bekijk bericht
Na jailbreak kan ik niet meer bellen geen netwerk meer. Ik zie wel 1 streep maar kan niet bellen of gebeld worden. Iemand een idee?
Hier het zelfde probleem ik kan geen sessie starten met i tunes om mijn contacten terug te zetten,en telefoneren kan ik ook niet wat ben je met een telefoon waar je niet mee kan bellen
wij zijn blijkbaar de enige met dat probleem
ik ben hem nu aan het terug herstellen
  #15  
Oud 30-09-10, 20:21
mdubendo mdubendo is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 13
Standaard

Ben de iphone ook weer aan het herstellen naar fabrieksinstelling en probeer het nog eens. Ik laat wel weten hoe het gegaan is
  #16  
Oud 30-09-10, 20:23
Ricky vd Ricky vd is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 66
Standaard

heey,

is het al iemand gelukt op de 3gs nieuwe bootrom?
met snowbreeze

kan die het mij uitleggen dan want ik krijg elke keer 1600/1604 error:$

als ik hem via ibooty klaar maar voor custom fw. dan gaat hij hestellen en daarna start hij opnieuw op maar blijft er een zwart scherm staan en de iphone doet nix meer... hij staat in DFU want ik krijg de melding dat ik de IPhone moet herstellen van itunes...

Laatst gewijzigd door Ricky vd; 30-09-10 om 21:19.
  #17  
Oud 30-09-10, 23:28
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gio_rdxphi Bekijk bericht
hallo,

wat ik had gedaan was eerst snowbreeze programma afsluiten en iphone uitzetten
==> iREB openen (online mode)
==> in dfu mode zetten
==> scherm iphone wordt wit en daarna weer zwart ,
==> programma iREB open laten staan
==> bij itunes shift+ herstel klikken en het custom bestandje aanklikken
==> normaal zou hij nu geen error moeten geven

Waiting for custom firmware op iphone (dus OK)
Enkel één groot probleem:
==> bij itunes shift+ herstel klikken en het custom bestandje aanklikken.
Dit lukt me niet (bij de oude iTunes versies ten tijde van iOS3.2.x ging dit wel nog) bij deze iTunes versie.
Ik krijg na shift-left mouse het klassieke venster met "Herstellen en bijwerken."
Hoe kan ik nu deze custom selecteren ?
Of naar waar kopieren zodat iTunes hem toch nog oppikt.
(Windows 7 Nederlands 64bit iTunes 10.0.1.22 )

Dus m.a.w. zit nu zonder gsm

Mvg,
Philip.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince )

Laatst gewijzigd door Phil from belgium; 01-10-10 om 00:01. Reden: itunes info toegevoegd
  #18  
Oud 30-09-10, 23:58
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Ik heb zelf de meest recente versie van iTunes en shift+herstel opende hier netjes een browse venster waarna ik gemakkelijk kon navigeren naar het custom bestand.

Voor de mensen die niet kunnen bellen.
Ik heb zelf NIET gekozen voor activate (dus dat vinkje in snowbreeze uitgezet), misschien helpt dit jullie verder.

Bellen en gebeld worden gaat hier perfect, alles werkt netjes naar behoren.

De optie om mijn instellingen terug te halen en alle software/muziek/contacten/agenda etc kreeg ik automatisch in beeld nadat de iphone klaar was met installatie van het custom bestandje....

Ik had iTunes overigens de gehele tijd open staan en na syncen de iphone uitgeschakeld en daarna iREB gestart (alles verder netjes opgevolgd zoals beschreven werd door gio_rdxphi), echt een keurige uitleg....

succes.... (ps was ook mijn eerste jailbreak)
  #19  
Oud 01-10-10, 00:24
wow&now wow&now is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 26
Standaard

Ik krijg elke keer code 1015 met herstellen in itunes!!!! ik word er helemaal gek van. heeft iemand hier een duidelijk stappenplan van????????

heb een iphone 3gs niet gejailbreakt met oude bootrom plus 4.1 kan nou niemand deze vragen beantwoorden??

hopeloos geval hier..........
  #20  
Oud 01-10-10, 01:26
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Voor code 1015 lees dit even Downgrade firmware 3.1.3 naar 3.1.2 of eerdere versies - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G (iReb)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: iPad updaten van IOS 3.2 jailbreak naar IOS 4.2.1 KSH Jailbreak 0 30-11-10 19:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.