iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: jailbreak ipod touch 2g mc 4.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74441-jailbreak-ipod-touch-2g-mc-4-1-a.html)

tobba 13-10-10 11:32

Wanneer komt die jailbreak voor 2g mc model 4.1

LIL...$uri 13-10-10 16:30

Als ik wil jb met GP dan kom ik in DFU mode en dan zegt GP: Waiting for DFU. En ja ik zit echt in DFU mode dus... Iemand een oplossing??

jordywos 13-10-10 16:31

heb ook dat probleem..

wisser 13-10-10 16:44

Hopen dat het snel komt in GP!

chaosz911 13-10-10 21:33

iPod 2G MC jailbreaken
 
Dit is een oplossing:

- Gebruik Limera1n op je iPod 2G MC.
- Na Limera1n is je iPod nog NIET jailbroken!
- Nu je kan je echter wél iOS 4.0 installeren op je iPod middels shift+restore vanuit iTunes! (firmwares kun je hier downloaden: iPod, iPhone and iPad Firmware Download)
- Na de restore browse je vanaf je iPod naar JailbreakMe en voilá je iPod is jailbroken en Cydia geïnstalleerd!

Limera1n lijkt dus niets te doen, maar je kan daarna wel downgraden van iOS 4.1 naar 4.0. Ik heb het inmiddels op 4 iPods uitgevoerd en allemaal met succes.
Dit is ook untethered zoals het geloof ik heet. Je hoeft niet opnieuw te jailbreaken na een reboot.
Mocht je iPod in restore mode blijven dan kun je dit met TinyUmbrella oplossen, maar naar verwachting is dit niet nodig.

mausy 14-10-10 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LIL...$uri (Bericht 584449)
Als ik wil jb met GP dan kom ik in DFU mode en dan zegt GP: Waiting for DFU. En ja ik zit echt in DFU mode dus... Iemand een oplossing??

Jou iPod en mijne zijn 3e gen
Maar en we 8 gb hebben en geen multitasking enzo.
Wij als gebruikers van itouch 3 met 8 gb hebben de software van iPod 2
En wij moeten onse iPods dus jbe met een jb tool voor iPod 2 mc-model

jordywos 14-10-10 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaosz911 (Bericht 584763)
Dit is een oplossing:

- Gebruik Limera1n op je iPod 2G MC.
- Na Limera1n is je iPod nog NIET jailbroken!
- Nu je kan je echter wél iOS 4.0 installeren op je iPod middels shift+restore vanuit iTunes! (firmwares kun je hier downloaden: iPod, iPhone and iPad Firmware Download)
- Na de restore browse je vanaf je iPod naar JailbreakMe en voilá je iPod is jailbroken en Cydia geïnstalleerd!

Limera1n lijkt dus niets te doen, maar je kan daarna wel downgraden van iOS 4.1 naar 4.0. Ik heb het inmiddels op 4 iPods uitgevoerd en allemaal met succes.
Dit is ook untethered zoals het geloof ik heet. Je hoeft niet opnieuw te jailbreaken na een reboot.
Mocht je iPod in restore mode blijven dan kun je dit met TinyUmbrella oplossen, maar naar verwachting is dit niet nodig.

Handig zal het eens proberen!

Wist btw nieteens dat Limera1n al voor mijn model was!?

chaosz911 15-10-10 09:20

Limera1n is ook niet voor de iPod 2G MC, maar blijkbaar doet ie wel wat, want daarna kun je de iPod downgraden naar 4.0 (zonder blob!). Die versie is dan wél te jailbreaken, maar dan met www.jailbreakme.com

tobba 15-10-10 17:41

Waarom zegt mijn ipod dat ik hem niet kan herstellen naar 4.0 als ik hem heb gejailbreakt en daarna heb gehersteld naar 4.0.
hij geeft dan herstel bij apple controleren en geeft vervolgens de melding: dezen ipod kan niet worden hersteld ivm fout blablabla

MetalElectric 16-10-10 09:09

Bij mij werkte het eerste niet, wat in de beginpost staat. Maar het filmpje wat hierboven ergens is gepost werkte wel! (: Maar alleen op mijn pc, op mijn laptop kreeg ik nog steeds foutcode 3194. Maar nu is hij gedowngrade en gejailbreakt, bedankt!

Sjietse 16-10-10 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MetalElectric (Bericht 586282)
Bij mij werkte het eerste niet, wat in de beginpost staat. Maar het filmpje wat hierboven ergens is gepost werkte wel! (: Maar alleen op mijn pc, op mijn laptop kreeg ik nog steeds foutcode 3194. Maar nu is hij gedowngrade en gejailbreakt, bedankt!

Welk filmpje dan:confused: ik kan hem niet vinden ...

jordywos 16-10-10 20:03

ik kan hem wel naar 4.0 zetten zonder moeite of fout codes. maar als ik dan naar jailbreakme.com ga werkt het niet??? echt bizar hij crasht een soort van, als ik de slide naar rechts doe slaat die af naar het home screen???

Sjietse 16-10-10 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordywos (Bericht 586653)
ik kan hem wel naar 4.0 zetten zonder moeite of fout codes. maar als ik dan naar jailbreakme.com ga werkt het niet??? echt bizar hij crasht een soort van, als ik de slide naar rechts doe slaat die af naar het home screen???

Ik kan hem niet downgrade naar 4.0 hoe doe jij het?

jordywos 16-10-10 20:41

geen idee ik heb fw 4.0 gewoon gedownload en doe hem via itunes herstellen en hoppake maar ik kan niet naar 3.1.3 of 3.1.2 ofzo dat lukt mij niet :(

Alleen 4.0

maar hij crasht dan als ik jailbreakme.com doe :(

Sjietse 16-10-10 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordywos (Bericht 586684)
geen idee ik heb fw 4.0 gewoon gedownload en doe hem via itunes herstellen en hoppake maar ik kan niet naar 3.1.3 of 3.1.2 ofzo dat lukt mij niet :(

Alleen 4.0

maar hij crasht dan als ik jailbreakme.com doe :(

daar kan ik niks aan doen jmmr genoeg ...

jordywos 16-10-10 20:53

vraag het ook niet aan jou , maar in het algemeen :)

Sjietse 16-10-10 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordywos (Bericht 586694)
vraag het ook niet aan jou , maar in het algemeen :)

Ja maar ik wilde je helpen maar dat kan ik niet.. En dan zei ik gwn ff

jordywos 16-10-10 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjietse (Bericht 586701)
Ja maar ik wilde je helpen maar dat kan ik niet.. En dan zei ik gwn ff

Oke :)

Iemand wel een oplossing?

MetalElectric 17-10-10 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjietse (Bericht 586650)
Welk filmpje dan:confused: ik kan hem niet vinden ...

Sorry, dit had ik eigenlijk in het topic moeten zetten over downgraden naar 4.0 vanaf 4.1, foutje!

chrisiam 17-10-10 13:07

Ik ben nu gejailbreakt op iOS 4.0 het downgraden ging precies zo als gedacht werkt super


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.