iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: limera1n en ultrasn0w -> geen mobiel datanetwerk, wel bellen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74509-limera1n-ultrasn0w-geen-mobiel-datanetwerk-bellen.html)

Foddermocker 10-10-10 10:35

limera1n en ultrasn0w -> geen mobiel datanetwerk, wel bellen
 
goedemorgen,

Ik heb zojuist mijn Iphone 4 (FW4.1 BB 1.59.00) ge-Jailbreakt met behulp van Limera1n. Zeer succesvol mag ik wel zeggen. Cydia e.d. intakt en goed te gebruiken.

Ultrasn0w geinstalleerd en de nieuw microsim die ik gister heb opgehaald werkt, althans de simkaart wordt geaccepteerd en ik kan er mee bellen en smsen.
Echter, het mobiel datanetwerk wordt niet geactiveerd.
Inmiddels geprobeerd om via unlockit.co.nz de apn te changen naar NL-KPN en via blank ook geprobeerd. Tevens via cydia "apn editing" van BigBoss geprobeerd (deze wilde niet installeren trouwens)

Nu is mijn vraag, iemand nog een idee? kan ik ergens in de bestandsstructuur ook nog iets vinden of zo??

en nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus bij instellingen - netwerk geen mogelijkheid om mobiel datanetwerk in te vullen omdat die optie daar niet staat! iemand een manier om die optie daar wel te krijgen?

bohr2009 10-10-10 14:53

Ok.. ik had exact het zelfde. even gterug naar vanochtend.

1. nieuwe iphone met tmobile card.
2. jailbreak uitgevoerd
3. KPN simkaart geknipt(met schaar) naar microsim
4. ultrasnow uitgevoerd met tmobile kaart erin
5. Bijgeknipte kpn kaartje erin.
6. Hij herkent de kaart. IK kan bellen en smsen. Geen datanetwerk mogelijk
kan ook geen apn instellingen vinden.

7.zorg voor Wi-Fi verbinding en gaa dan via iphone safari naar
www.unlockit.co.nz

8. IK heb bij blank NL-KPN ingesteld.

APN= internet
Username= kpn
wachtwoord=gprs

9. creatie profile
10. installeer profile en reboot je iphone.

ik heb nu een jailbroken en unlocked iphone 4 op kpn netwerk met datanetwerk. IK kon net naar facebook, hyves, enz. zonder Wi-Fi.

suc6

Sjarrl 10-10-10 19:22

Hebben jullie de iPhone 4 met 4.1 dus al simlock vrij gemaakt met ultrasn0w??
Ik heb hem 24 september gehaald, kan ik hem nu ook jailbreaken en simlock vrij maken?

Melvin18 10-10-10 19:28

ik heb dit probleem dus ook.
bellen kan ik inderdaad wel maar mobiel datanetwerk no way :(
iphone 4 ... at&t lock en geunlockt dus met ultrasn0w ....

Melvin18 10-10-10 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bohr2009 (Bericht 581292)
Ok.. ik had exact het zelfde. even gterug naar vanochtend.

1. nieuwe iphone met tmobile card.
2. jailbreak uitgevoerd
3. KPN simkaart geknipt(met schaar) naar microsim
4. ultrasnow uitgevoerd met tmobile kaart erin
5. Bijgeknipte kpn kaartje erin.
6. Hij herkent de kaart. IK kan bellen en smsen. Geen datanetwerk mogelijk
kan ook geen apn instellingen vinden.

7.zorg voor Wi-Fi verbinding en gaa dan via iphone safari naar
www.unlockit.co.nz

8. IK heb bij blank NL-KPN ingesteld.

APN= internet
Username= kpn
wachtwoord=gprs

9. creatie profile
10. installeer profile en reboot je iphone.

ik heb nu een jailbroken en unlocked iphone 4 op kpn netwerk met datanetwerk. IK kon net naar facebook, hyves, enz. zonder Wi-Fi.

suc6


dit heeft het ook voor mij opgelost super dank !

Sjarrl 10-10-10 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Melvin18 (Bericht 581651)
dit heeft het ook voor mij opgelost super dank !

Even een vraagje.. Hebben jullie de iPhone ook gehaald met standaard 4.1 erop? Jullie hebben hem dus gejailbreakt en met ultasn0w geunlocked??
Ik dacht dat dit niet kon??

Alvast bedankt

ShortyEx 10-10-10 20:23

Op een iPhone 3Gs in België lukt dit dus niet -_-'

Ik jailbreak, installeer ultrasn0w. Er komt geen netwerk in de bovenhoek, en bellen/smsen is ook onmogelijk.

nadal 10-10-10 21:29

ik kan ook niet bellen geen bereik opeens

Melvin18 10-10-10 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjarrl (Bericht 581660)
Even een vraagje.. Hebben jullie de iPhone ook gehaald met standaard 4.1 erop? Jullie hebben hem dus gejailbreakt en met ultasn0w geunlocked??
Ik dacht dat dit niet kon??

Alvast bedankt

hallo,

ik heb mijn iphone paar maanden geleden gekocht via ebay in amerika.
Er zat toen 4.0 op. Via de handleidingen wat ik hier gelezen heb heb ik gejailbreakt en daarna met ultrasn0w geunlockt.
Dit kan gewoon met de jailbreak wat nu er is maar let op dat je tinyunbrella gebruikt om de baseband te behouden (zodat je kan unlocken).

Melvin18 10-10-10 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx (Bericht 581714)
Op een iPhone 3Gs in België lukt dit dus niet -_-'

Ik jailbreak, installeer ultrasn0w. Er komt geen netwerk in de bovenhoek, en bellen/smsen is ook onmogelijk.

dat probleem had ik eerst ook maar nadat ik hem tot na de ultrasnow had aangesloten met ITUNES AAN werkte het wel....

Melvin18 10-10-10 21:41

overigens heb ik wel problemen met facetime activatie hebben andere dit ook ?

ShortyEx 10-10-10 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Melvin18 (Bericht 581823)
dat probleem had ik eerst ook maar nadat ik hem tot na de ultrasnow had aangesloten met ITUNES AAN werkte het wel....

Euhm, zou je die zin even nader kunnen verklaren? Dus je slaagde er wel in om met ultrasn0w te unlocken als je iPhone aan je computer hing met iTunes open?

jemmie 10-10-10 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foddermocker (Bericht 580842)
goedemorgen,

Ik heb zojuist mijn Iphone 4 (FW4.1 BB 1.59.00) ge-Jailbreakt met behulp van Limera1n. Zeer succesvol mag ik wel zeggen. Cydia e.d. intakt en goed te gebruiken.

Ultrasn0w geinstalleerd en de nieuw microsim die ik gister heb opgehaald werkt, althans de simkaart wordt geaccepteerd en ik kan er mee bellen en smsen.
Echter, het mobiel datanetwerk wordt niet geactiveerd.
Inmiddels geprobeerd om via unlockit.co.nz de apn te changen naar NL-KPN en via blank ook geprobeerd. Tevens via cydia "apn editing" van BigBoss geprobeerd (deze wilde niet installeren trouwens)

Nu is mijn vraag, iemand nog een idee? kan ik ergens in de bestandsstructuur ook nog iets vinden of zo??

en nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus bij instellingen - netwerk geen mogelijkheid om mobiel datanetwerk in te vullen omdat die optie daar niet staat! iemand een manier om die optie daar wel te krijgen?


Is jouw probleem inmiddels opgelost? Aangezien jouw topic overgenomen is door anderen. https://forum.iculture.nl/images/icons/icon7.gif

LabTeov 11-10-10 01:14

Ik had zelfde probleem... iPhone opnieuw opgestart en het was weg :) Facetime werkt nu ook..

Melvin18 11-10-10 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx (Bericht 581854)
Euhm, zou je die zin even nader kunnen verklaren? Dus je slaagde er wel in om met ultrasn0w te unlocken als je iPhone aan je computer hing met iTunes open?

je moet alles gewoon met itunes (en tinyunbrella) open laten en alles gewoon uitvoeren. pas na dat je ultrasn0w heb geinstalleerd eruit halen en dan verder gaan.
Hiervoor deed ik de jailbreak alleen en ging het dus fout en nadat ik tot het einde heb gedaan met itunes open (en tinyunbrella) ging het wel goed.
misschien heb je er wat aan

ShortyEx 11-10-10 08:45

@Melvin18: Ik zal het eens proberen straks. Bedankt voor moest het lukken ^^!

guid021 11-10-10 08:47

Maar Melvin18, je hebt een iphone 4 zie ik.
Het probleem zit bij mij en ShortyEx op een iphone 3gs

zelfde oplossing?

Melvin18 11-10-10 09:13

oo oke dat weet ik niet denk het eigenlijk wel en het proberen kan geen kwaad want je doet niets raars ermee ....

bohr2009 11-10-10 12:03

IK had 4.0.2 erop daarna geupdate naar 4.1. vervolgens stappenplan gedaan.

Foddermocker 11-10-10 12:45

TS (ik dus) heeft het nog steeds niet voor elkaar.
Wel even kortstondig data verbinding gehad en gebruikt maar na periode van niet gebruiken (even wandelen met de vriendin) had ik geen data verbinding meer.

Opnieuw diverse stappen uitgevoerd, zonder resultaat.
Vanavond weer verder proberen denk ik maar...

Waar ik eigenlijk naar toe wil, is dat ik in de carrier.bundle ergens een aanpassing wil doen dat ik de instellingen voor data zelf in kan vullen.
In mijn oude 3gs heb ik dat op een gegeven moment ook voor elkaar gekregen. Nadere research hier op het forum heeft mij iig geleerd dat zoiets zou moeten kunnen met custom ipcc files, alleen dat werkt dan weer niet op 4.1... dus dat is ook weer afwachten wanneer iemand dat kan realiseren :( was zo blij met een werkende unlock, maar toch te beperkt om nu volop te kunnen genieten van de JB


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.