//

Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken.

Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken. discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Nog nooit gejailbreakt en ben het nu van plan. Welke programma's heb ik nodig alleen greenpois0n of nog iets anders (ik heb t-mobile 3gs 4.1)? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17-10-10, 22:58
Zickboy Zickboy is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Nog nooit gejailbreakt en ben het nu van plan. Welke programma's heb ik nodig alleen greenpois0n of nog iets anders (ik heb t-mobile 3gs 4.1)? En hoe werkt het?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-10-10, 00:05
randalraines1972 randalraines1972 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard

Thankx Mireille005
het stappenplan helpt ontzettend maar toch nog een paar vraagjes.
Als ik de hshs heb opgeslagen, heb ik dan ook een bu gemaakt van de baseband?
en dat gebruiken van de tss server is alleen met een update is het niet?
  #23  
Oud 18-10-10, 08:49
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zickboy Bekijk bericht
Nog nooit gejailbreakt en ben het nu van plan. Welke programma's heb ik nodig alleen greenpois0n of nog iets anders (ik heb t-mobile 3gs 4.1)? En hoe werkt het?
Ik begrijp dat je geen unlock nodig hebt. Dus dan hoef je alleen stap 3 (jailbreak) te doen. Welk programma je gebruiken wil, is aan jezelf. Je hebt maar 1 van de 2 nodig.
  #24  
Oud 18-10-10, 08:59
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door randalraines1972 Bekijk bericht
Thankx Mireille005
het stappenplan helpt ontzettend maar toch nog een paar vraagjes.
Als ik de hshs heb opgeslagen, heb ik dan ook een bu gemaakt van de baseband?
en dat gebruiken van de tss server is alleen met een update is het niet?
Je baseband moet je niet updaten wanneer je afhankelijk bent van een unlock. Aangezien jij in je profiel aangeeft al FW 4.1 te draaien denk ik dat dit op jou van toepassing is.
Wat betreft SHSH, lees dit stuk eens door.
  #25  
Oud 18-10-10, 14:39
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

@wouter1981: Bedankt voor het opvangen van de vragen/reacties !
  #26  
Oud 20-10-10, 16:16
paulo1977 paulo1977 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Dank voor je reactie! Ik ga het morgen proberen (had erg drukke werkweek en morgen lekker vrij!) en als het niet lukt meld ik het hier. In dit topic en in het verzameltopic.
Bedankt zover!

en is het gelukt?
  #27  
Oud 20-10-10, 19:25
Pamas Pamas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Soest
Berichten: 37
Standaard

Mooie duidelijke tutorial!

Alleen heb ik nog een paar vraagjes. Ik heb een simlockvrije iPhone 4 (versie 4.0.2)
Uit de opmerkingen hier begrijp ik dat ik gelijk stap 3 (de jailbreak) kan toepassen.

-Is stap 2 echt niet nodig bij een simlockvrije iPhone?

Ik wil wel updaten naar versie 4.1, moet ik dat voor of na de jailbreak doen?
En kan ik dat gewoon via itunes doen?
  #28  
Oud 20-10-10, 19:32
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Stap 2 heb je inderdaad niet nodig Updaten naar firmware 4.1 moet je (uiteraard) voor de jailbreak doen en dat moet inderdaad via iTunes.
  #29  
Oud 20-10-10, 19:40
Pamas Pamas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Soest
Berichten: 37
Standaard

Ok, thnx. Ik ga het proberen!
  #30  
Oud 20-10-10, 20:01
sixten sixten is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar sixten
Standaard

Is het mogelijk de folderstructuur te backuppen? Tis zo'n gedoe om het weer opnieuw te doen na een update
  #31  
Oud 21-10-10, 00:06
appel22 appel22 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 18
Standaard

Goedesavonds,

Ik wil mijn iPhone 4 (4.1) ook jailbreaken.
1. Nu lees ik steeds dat je goed moet backuppen dit is de 'reservekopie' maken dmv itunes ? Daarin wordt alles van de telefoon opgeslagen met uitzondering van de foto's/video's. Dus wél de smsjes instellingen apps etc.
2. Ik heb mijn iPhone met een T-Mobile abbonement van T-Mobile als ik het goed begrijp hoef ik de baseband niet te backuppen omdat dit voor mij niet van toepassing is.

Wat ik persoonlijk moet doen is dus een reservekopie maken, foto's/video's backuppen.
Nog ff wachten op sn0wbreeze, en dmv sn0wbreeze de jailbreak uitvoeren op de iPhone.
3. Tijdens de jailbreak wordt er verder niets verwijderd van de telefoon als ik het goed begrijp?

Nu heb ik meerdere malen gelezen dat je je telefoon brickt als het fout gaat en deze dus eigenlijk in de ton kunt gooien, is dit nog steeds zo ? Hoe kan het zo ver komen, en valt dit tegenwoordig te herstellen met de reservekopie?

Alvast bedankt voor de antwoorden (zijn uiteraard n00b questions, maar ik ben zelf nog niet bekend genoeg met jailbreaken en wil het graag de eerste keer goed doen).
  #32  
Oud 21-10-10, 08:35
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sixten Bekijk bericht
Is het mogelijk de folderstructuur te backuppen? Tis zo'n gedoe om het weer opnieuw te doen na een update
Wanneer je je backup terug zet gebeurd dit vanzelf.
  #33  
Oud 21-10-10, 08:44
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appel22 Bekijk bericht
Goedesavonds,

Ik wil mijn iPhone 4 (4.1) ook jailbreaken.
1. Nu lees ik steeds dat je goed moet backuppen dit is de 'reservekopie' maken dmv itunes ? Daarin wordt alles van de telefoon opgeslagen met uitzondering van de foto's/video's. Dus wél de smsjes instellingen apps etc.
2. Ik heb mijn iPhone met een T-Mobile abbonement van T-Mobile als ik het goed begrijp hoef ik de baseband niet te backuppen omdat dit voor mij niet van toepassing is.

Wat ik persoonlijk moet doen is dus een reservekopie maken, foto's/video's backuppen.
Nog ff wachten op sn0wbreeze, en dmv sn0wbreeze de jailbreak uitvoeren op de iPhone.
3. Tijdens de jailbreak wordt er verder niets verwijderd van de telefoon als ik het goed begrijp?

Nu heb ik meerdere malen gelezen dat je je telefoon brickt als het fout gaat en deze dus eigenlijk in de ton kunt gooien, is dit nog steeds zo ? Hoe kan het zo ver komen, en valt dit tegenwoordig te herstellen met de reservekopie?

Alvast bedankt voor de antwoorden (zijn uiteraard n00b questions, maar ik ben zelf nog niet bekend genoeg met jailbreaken en wil het graag de eerste keer goed doen).
1. Ja. Ik ben in de veronderstelling dat ook foto's en video's worden opgeslagen in de reservekopie. Maar ze apart backuppen kan nooit kwaad.

2. Wanneer je een officiële T-Mobile iPhone hebt met een T-Mobile simkaart dan ben je niet afhankelijk van de unlock. Dus hoef je je ook niet druk te maken over de baseband.

3. Inderdaad.

En ik weet niet hoe je bij sn0wbreeze komt maar jailbreaken van een iPhone 4 kan met greenpois0n, limera1n en PwnageTool. Keus genoeg! Succes!

PS pas je profiel even aan.
  #34  
Oud 21-10-10, 11:32
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sixten Bekijk bericht
Is het mogelijk de folderstructuur te backuppen? 'T is zo'n gedoe om het weer opnieuw te doen na een update
Dat zou ik ook wel fijn vinden, al mijn schermen bevatten specifiek uitgezochte folders. Kon weer helemaal opnieuw beginnen
  #35  
Oud 22-10-10, 12:12
ronijho ronijho is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 7
Standaard wel of niet goed?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
3. Jailbreak
Status: De gegevens zijn opgeslagen, je baseband is veilig bewaard, je SHSH is opgeslagen en je iPhone zit op iOS v4.1
Nu een jailbreak uitvoeren:
  • Maak een reservekopie, als er tijd tussen stap 2 en 3 zit.
  • Volg de aanwijzingen van de jailbreak (limera1n of greenpoison) op
  • Herstart je iPhone.
  • Install cydia via de loader (daarna minimaal 1 x reboot).
  • Check of cydia wil werken, check ook of je SHSH te zien is. Zo niet, doe dan het volgende:
    • herstart 1 à 2 keer je iPhone
    • In Cydia op de homepage bovenaan kan je zien welke shsh’s voor jouw toestel op de servers zijn opgeslagen.
    • Staan deze er niet, klik dan op “Make my life easier”. Nu zal Cydia jouw shsh achterhalen en opslaan. Geef dit ongeveer een week de tijd.
Heel leuk, maar ik zie geen shsh bovenin beeld. Make my life easier ook niet. Is Cydia niet goed geinstalleerd of kijk ik niet goed? Als ik proggies via newsgroepen heb gedownd, geven ze verschillende foutmeldingen. Is de jailbreak dan niet goed gelukt, of moet ik meer doen om die apps te installeren zonder foutmelding? Ik ben helemaal nieuw hierin en een hele duidelijke uitleg (en/ of plaatjes) kan ik niet vinden...wie helpt?

Laatst gewijzigd door ronijho; 22-10-10 om 12:16.
  #36  
Oud 22-10-10, 13:15
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ook ik heb geen SHSHs bovenin Cydia staan en ook geen make my life easier. Maar alle mensen die ik ken met een JB hebben hetzelfde probleem. Zal een tijdje duren denk ik. Cydia is wel goed geïnstalleerd lijkt mij.
Voor wat betreft het installeren van gekraakte applicaties kunnen we geen hulp bieden op dit forum. Maar Google is je alleswetende vriend.
  #37  
Oud 22-10-10, 15:17
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronijho Bekijk bericht
Heel leuk, maar ik zie geen shsh bovenin beeld. Make my life easier ook niet. Is Cydia niet goed geinstalleerd of kijk ik niet goed?
Cydia zou wel goed moeten zijn, het start op en is te gebruiken begrijp ik, maar die 'easier' knop en SHSH overzicht zie ik ook nog steeds niet. Heb daarom de startpost aangepast. Iemand had mij gezegd dat het een week kon duren na een jailbreak.

Gewoon gebruiken dus maar
  #38  
Oud 17-01-11, 23:57
AKLERK AKLERK is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 17
Standaard

Kan dit stappenplan nu worden ge-update? Cydia werkt nu wel goed, denk ik. Maar we kunnen nu ook jailbreaken met 4.2.1. Kan dat worden aangepast? Ook en vooral de non-tethered jailbreak voor de dummies!
  #39  
Oud 29-01-11, 15:13
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Volgens mij kan jailbreaken nog niet untethered op 4.2.x Daar wacht ik namelijk op
Ben geen pro hoor (dit was m'n eerste JB), maar zodra untethered er is zal ik het stappenplan updaten. Vind het wel leuk dat het kennelijk gewenst is
  #40  
Oud 04-02-11, 21:49
themasterf themasterf is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 50
Standaard

hoi

ik heb even een aantal vraagjes:

1. ten eerste backuppen voor jb via itunes, hiermee worden je contacten en agenda etc opgeslagen, vervolgens jb. En dan?? kun je dan bv weer via itunes synchroniseren en backup maken?

2. zo ja welke backup wordt er dan gebruikt als je je iphone weer wilt herstellen?? dus wordt de backup voor de jb of na de jb gebruikt.

dit is me dus een beetje onduidelijk. kun je dus itunes zoals bij een toestel zonder jb gebruiken?

alvast bedankt voor de reactie.
Reageren

Labels
jailbreak, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Krijg het niet voor elkaar om te Jailbreaken :-( Hawkeye123 Archief 2 18-03-11 19:22
Alle iDevices: Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison Mireille005 Jailbreak 0 11-02-11 23:27
iPhone: Hulp gevraagd: stappenplan voor 3GS naar OS 4? meijermargreet Jailbreak 24 24-10-10 14:44
Windows: sms voorbereiden in iTunes Chris_iphone iTunes 1 25-09-08 12:03
Wie heeft voor mij een klein stappenplan? MacRub Unlock [archief] 6 25-01-08 19:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:20.