iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Wat als eerste doen na het jailbreaken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74644-eerste-doen-na-jailbreaken.html)

jant90 11-10-10 01:08

Wat als eerste doen na het jailbreaken?
 
De vraagstelling in de topictitel komt misschien wat dom over maar ik meen hem toch wel vrij serieus.

Ik heb sinds kort een iPhone 4 (en nog nooit eerder een Apple product gehad) en heb deze net gejailbreaked, dat is was natuurlijk een eitje maar wat ik me afvraag is hoe ik deze optimaal ga gebruiken. Alle jailbreakhandleidingen eindigen namelijk bij "en nu is jouw iDevice gejailbreaked".

Ik begrijp namelijk dat er programmaatjes zijn om door het bestandssysteem van je iPhone te browsen vanaf je PC via USB en dat dit ook op de iPhone zelf kan. Ook heb ik ooit eens gelezen dat het root account (met standaard password) na de jailbreak misbruikt kan worden door kwaadwillenden. Moet ik dit wachtwoord nu veranderen (en vooral hoe) of is een dergelijk lek pas van toepassing nadat ik een programma heb geïnstalleerd waarmee ik ook daadwerkelijk bij het bestandssysteem kan?

Wat dus eigenlijk mijn vraag is: welke programma's heb ik nodig om zo optimaal en veilig mogelijk gebruik te kunnen maken van mijn jailbreak?

Ook geeft iTunes bij het syncen aan dat ik een wachtwoord op moet geven voor mijn backup files, ga ik hier nog problemen mee krijgen? Of kan ik gewoon een wachtwoord opgeven?

Ik denk eigenlijk dat veel first-time jailbreakers met deze vra(a)g(en) zitten en dus wel een duwtje in de rug kunnen gebruiken.

Overigens is Cydia momenteel down dus daar kan ik ook geen informatie vandaan halen.

Typ 81 11-10-10 01:15

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

LabTeov 11-10-10 01:27

Dat je een wachtwoord moet invullen voor je Backup (reservekopie) dat heb je zelf aangevinkt. Echter is het in mijn ogen niet nodig, en is de Jailbreak van een bekende uit de JB-scene.

Er zullen vast programma's zijn waarmee je iPhone iets van gevaar kan lopen, maar zolang jij deze programma's niet nodig hebt hoef je je ook geen zorgen te maken.

Mocht je wel ooit een APP nodig hebben waarvan je niet gehaal zeker bent of het te vertrouwen is, en het komt NIET uit de APP-Store, gebruik onze beste vriend www.google.nl dan even om iets van recensies te vinden over de desbetreffende APP :)

jant90 11-10-10 01:35

"Encrypt iPhone backup" staat niet aangevinkt en toch blijft iTunes me buggen over dat password. Misschien komt dit ook wel omdat ik dit weekend de iPhone op een andere computer aangesloten heb (ik heb de jailbreak op een andere PC uitgevoerd).

LabTeov 11-10-10 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jant90 (Bericht 581923)
"Encrypt iPhone backup" staat niet aangevinkt en toch blijft iTunes me buggen over dat password. Misschien komt dit ook wel omdat ik dit weekend de iPhone op een andere computer aangesloten heb (ik heb de jailbreak op een andere PC uitgevoerd).

Kun je een screenshot hiervan maken en hier posten?
Het zou inderdaad wel kunnen zijn dat je op die andere PC dat hebt aangevinkt, en hij daarom misschien beveiligd is.. Maar dat betekent dat je zelf een wachtwoord hebt ingevuld :-)

jant90 11-10-10 11:26

Ik heb maar gewoon een password opgegeven en ik kan "encrypt iPhone backup" nu ook niet meer uitvinken, vreemd, maar maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit, ik dacht gister alleen even dat iTunes misschien gek ging doen en alles zou gaan wissen o.i.d.. Op de andere PC heb ik trouwens niet gesynct, enkel en alleen gejailbreaked.

Maar nu vraag ik mij het volgende af: ik krijg geen "make my life easier" knop in Cydia, is dit omdat ik zelf al (handmatig) mijn SHSH blobs opgeslagen met TinyUmbrella en deze nu al op de Cydia server staan?

iCulture 11-10-10 16:21

Jailbreaken anno iOS 4.x: waarom eigenlijk? - iPhone - iPhoneclub.nl
iPhoneclub.nl - Categorie > iPhone - Jailbreak


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.