iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Unlock + Jailbreak LimeRa1n. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74652-unlock-jailbreak-limera1n.html)

djkavaa 11-10-10 08:52

Unlock + Jailbreak LimeRa1n.
 
Kun je de 3gs Nieuwe bootrom, software versie 4.1.
Unlocken met Ultrasnow als je jailbreak hebt van limera1n zo nee wanneer komt dit ter beschikking mits bekend.

Ipad: Ik heb ook een Ipad en die is als het goed is toch altijd simlockvrij?
Kan ik deze gewoon zonder problemen jailbreaken met Limera1n?

wouter1981 11-10-10 09:09

Lees dit artikel even door. Staan al je antwoorden in volgens mij.

djkavaa 11-10-10 09:14

Oke en de ipad levert dus geen problemen op omdat deze al simlockvrij is toch?
En als ik me 3gs nu update (zit nog op 3.1.3:$) en dan gewoon limera1n doe en dan wacht totdat er iets van unlock uit komt kan ik deze dan uitvoeren of komt er misschien een update van ultrasnow in cydia?

wouter1981 11-10-10 09:18

Het iPhone Dev Team waarschuwt gebruikers die afhankelijk zijn van de ultrasn0w-unlock om niet te updaten naar iOS 4.1 en vervolgens limera1n te gebruiken. Als je een update uitvoert met behulp van een officiële iOS 4.1 firmware zal je mogelijk voor altijd de mogelijkheid kwijt raken om te unlocken.

Lijkt me toch vrij duidelijk...

djkavaa 11-10-10 09:19

Oke dan word het dus toch nog wachten helaas dan maar de ipad gelukkig maken.

djkavaa 11-10-10 10:06

Werkt dit voor mij met me 3gs?

Ik snap nog steeds niet waar dit verhaal vandaan komt.
Iedereen beweert dat je met Limera1n niet kunt jailbreaken, omdat Limera1n je baseband veranderd.

Hier is geen zak van waar, je kunt met TinyUmbrella updaten naar 4.1 met behoud van oude baseband, en dan vervolgens Jailbreaken met Limera1n en dan unlocken met ultrasn0w..

pclahsen 11-10-10 10:18

Jailbreaken= Cydia erop en Cydia apps installeren. Dit lukt gewoon op je 3GS.

Unlock= simlock er weer af halen. Dit lukt met Limera1n niet op je 3GS. TinyUmbrella gebruik je volgens mij niet om naar 4.1 te updaten maar juist om je oude baseband weer terug te zetten als je je unlock kwijt bent en je dus ook weer terug bent gegaan naar een eerdere firmware.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa (Bericht 582070)
Werkt dit voor mij met me 3gs?

Ik snap nog steeds niet waar dit verhaal vandaan komt.
Iedereen beweert dat je met Limera1n niet kunt jailbreaken, omdat Limera1n je baseband veranderd.

Hier is geen zak van waar, je kunt met TinyUmbrella updaten naar 4.1 met behoud van oude baseband, en dan vervolgens Jailbreaken met Limera1n en dan unlocken met ultrasn0w..


djkavaa 11-10-10 10:21

Oke dan weet ik voldoende en zou ik nog even moeten wachten.

Maar voor de ipad zou het dus geen probleem moeten zijn.

maart85 11-10-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 582078)
Jailbreaken= Cydia erop en Cydia apps installeren. Dit lukt gewoon op je 3GS.

Unlock= simlock er weer af halen. Dit lukt met Limera1n niet op je 3GS. TinyUmbrella gebruik je volgens mij niet om naar 4.1 te updaten maar juist om je oude baseband weer terug te zetten als je je unlock kwijt bent en je dus ook weer terug bent gegaan naar een eerdere firmware.

Onzin...

Unlocken lukt alleen maar als de oudere baseband op de telefoon staat (die kwetsbaar is voor de laatste ultrasn0w). Als je het nieuwste iOS 4.1 installeert op de normale manier, wordt de baseband geupdate en verlies je de mogelijkheid (misschien wel voor altijd) om te unlocken.

Met TinyUmbrella kan je versleutelde SHSH bestanden opslaan. Hiermee kan je, afhankelijk van welke firmware je de SHSH hebt opgeslagen, je iOS downgraden. Verder kan je met TinyUmbrella óók het iOS updaten (bijv naar 4.1) zónder de daarbijbehorende baseband mee te installeren (voor een tutorial zie: Handleiding: updaten naar iOS 4.1 op de iPhone 4 met behoud van je baseband (jailbreak/unlock) - iPhone - iPhoneclub.nl ).

Ricky vd 11-10-10 16:57

heey,

kan

Handleiding: updaten naar iOS 4.1 op de iPhone 4 met behoud van je baseband (jailbreak/unlock) - iPhone - iPhoneclub.nl

dit ook met een 3gs nieuwe bootrom?

bedankt alvast


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.