iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: baseband kapot na limera1n (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74654-baseband-kapot-na-limera1n.html)

kizza 11-10-10 09:33

baseband kapot na limera1n
 
ik heb een iphone4 met 4.1 oude baseband.

Na het draaien van limera1n, heb ik geen Wi-Fi en bluetooth en kan ook niet meer bellen, bij settings is geen imei meer te lezen, Volgensm mij is mijn baseband stuk.

Ik wil deze graag repareren, maar ik heb geen shsh voor 4.0.2.

Iemand tips?

maart85 11-10-10 12:01

Is je telefoon fabrieks-af simlock vrij? Als dit niet het geval is, heb je wel ultrasn0w geinstalleerd om de simlock te verwijderen? Limera1n en greenpois0n zijn jailbreak tools (om "unrestricted access" op de telefoon te verkrijgen, ultrasn0w is een tool om te unlocken (dit werkt alleen icm een jailbreak).

Heb je de telefoon overigens geupdate naar iOS 4.1 met TinyUmbrella? Via dit dus: Handleiding: updaten naar iOS 4.1 op de iPhone 4 met behoud van je baseband (jailbreak/unlock) - iPhone - iPhoneclub.nl
Of gewoon via de normale weg? Via de normale weg is namelijk je baseband geupdate en is er op dit moment geen weg meer terug en is er op dit moment geen unlock mogelijk.

Als de iPhone gejailbreakt is, kan je sowieso wel even restoren naar vorige firmwares (niet basebands). Dus even in iTunes met SHIFT ingedrukt op herstellen klikken en even restoren naar 4.0.1 (handmatig firmware bestand even aanklikken). Even kijken of het dan allemaal werkt. Maar als je baseband alsnog geupdate is heb je er weinig aan....

kizza 11-10-10 12:12

de telefoon is niet simlock vrij.

met de originele tmobile sim heb ik deze problemen.

Heb een maand geleden naar 4.1 bijgewerkt met de oude baseband met behulp van tinyumbrella.

Jij zegt dat ik oude firmwares kan restoren als de telefoon een jb heeft ?
Hoe werkt dat dan, ik heb geen shsh voor 4.0.2 of ouder.

maart85 11-10-10 12:15

Oh ***, ik ben in de war. Als je een JB hebt, kan je restoren zonder de nieuweste firmware te moeten installeren. Maar je kan idd niet downgraden. Behalve als je de SHSH hebt van desbetreffende FW idd.

Dan weet ik het op dit moment ook niet :) Succes!

bloedzuiger12 11-10-10 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizza (Bericht 582183)
de telefoon is niet simlock vrij.

met de originele tmobile sim heb ik deze problemen.

Heb een maand geleden naar 4.1 bijgewerkt met de oude baseband met behulp van tinyumbrella.

Jij zegt dat ik oude firmwares kan restoren als de telefoon een jb heeft ?
Hoe werkt dat dan, ik heb geen shsh voor 4.0.2 of ouder.

en heb je hem voor de jb wel goed draaiende gehad?
Mogelijk moet je je iphone opnieuw activeren!
probeer dat eerst eens!
en dan opnieuw jben!
had in eerste instantie hetzelfde probleem op mijn 3gs nwe boot!

Ricky vd 11-10-10 16:49

heey,

kan Heb je de telefoon overigens geupdate naar iOS 4.1 met TinyUmbrella? Via dit dus: Handleiding: updaten naar iOS 4.1 op de iPhone 4 met behoud van je baseband (jailbreak/unlock) - iPhone - iPhoneclub.nl

dit ook met een 3gs nieuwe bootrom?

bedankt alvast


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.