//

3GS fw 3.1.3 Updaten naar 4.01 i.p.v. 4.1

3GS fw 3.1.3 Updaten naar 4.01 i.p.v. 4.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Forum leden, Ik ben een helaas nog een noob op dit gebied en hoop ook dat ik het in de juiste thread plaats. Had er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-10, 16:09
jayblo jayblo is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard 3GS fw 3.1.3 Updaten naar 4.01 i.p.v. 4.1

Forum leden,

Ik ben een helaas nog een noob op dit gebied en hoop ook dat ik het in de juiste thread plaats. Had er al 1 geplaatst maar die kan ik niet meer terug vinden helaas dus nogmaals bij deze:

Ik heb een 3gs 16g nieuwe bootrom gekocht met fw 3.1.3 en tegen de tijd dat ik hem had gekocht en wilde updaten was 4.1 al beschikbaar via Itunes en kon ik dus niet updaten omdat ik een t-mobile simlock toestel heb met een vodafone kaart erin.

Ik lees net dat de unlock pas beschikbaar wordt rond fw 4.2 dus ik wil toch naar IOS 4.01 toe maar dat wordt op de normale manier via Itunes dus onmogelijk

Nu vond ik via google een site die links had met de fw 4.01 voor de 3gs en dat zijn ISPW bestanden mn pc gaf dan ook al aan openen met Itunes?

De site mag ik geloof ik niet naar linken maar was eerste hit uit google: iphone 3gs fw 4.01 download...

Mijn vraag is kan ik op die manier updaten met de 3gs nieuwe bootrom en dan ook via jailbreak.me jailbreaken en dan via Cydia via repo666.ultrasn0w.com dan een unlock doen?

Of is het onmogelijk om mijn 3gs up te daten anders dan de 4.1 die itunes nu aanbiedt? Mocht dit wel lukken zoals ik aangeef mis ik dan wat stappen er tussen moet ik bijvoorbeeld nog gebruik maken van tinyumbrella ofzo?

Als iemand mij zou kunnen helpen zou fantastisch zijn een klein stappenplan of een pm met wat uitleg wat er ik niet goed zou doen?

Alvast bedankt,

Jay
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-10, 16:15
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je kan enkel terug naar een vorige firmware als je van diezelfde firmware de SHSH gegevens hebt opgelsagen via cydia (of tinyumbrella)

Heb je die niet (en ik gok van niet in jouw geval) dan kan je niet naar een eerdere firmware terug.

Aangezien nu 4.1 uit is kan je dus niet terug naar 4.0.1
  #3  
Oud 11-10-10, 16:47
LabTeov LabTeov is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 196
Standaard

Je kunt toch updaten naar 4.1 met behoud van je baseband? Dus i.p.v 4.0/4.0.1 baseband, behoud je die van 3.1.3 want die is wel te unlocken.

En overigens denk ik wel dat het mogelijk is door een Custom .ipsw te downloaden, je iPhone daarmee te herstellen, dan fout 1004 en met TinyUmbrella of RecBoot hem uit Recovery mode kicken
  #4  
Oud 11-10-10, 17:18
jayblo jayblo is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LabTeov Bekijk bericht
Je kunt toch updaten naar 4.1 met behoud van je baseband? Dus i.p.v 4.0/4.0.1 baseband, behoud je die van 3.1.3 want die is wel te unlocken.

En overigens denk ik wel dat het mogelijk is door een Custom .ipsw te downloaden, je iPhone daarmee te herstellen, dan fout 1004 en met TinyUmbrella of RecBoot hem uit Recovery mode kicken
Hoe behoud ik mijn baseband dan als ik update naar 4.1? Want overal op dit forum staat nog niet updaten omdat ik een 3gs nieuwe bootrom heb en een unlock daarna moet uitvoeren met ultrasn0w en die komt pas bij FW 4.2

Sorry voor de domme vragen hoor maar leg alsjeblieft ff uit

En hoe zou ik dat met die custom .ipsw en tinyumbrella moeten doen?
opslaan op mn pc en dan tinyumbrella aan hebben, itunes openen en shift+herstel klikken? verder niks? Moet ik nog wat opslaan met tinyumbella dan en welke versie daarvan moet ik hebben?

Een klein stappenplan?? Ik begrijp wel wat inmiddels naar het hele forum afstruinen maar een helaas nog een beetje begeleiding nodig. Als ik dit kan zou ik ook antwoord kunnen geven op dit forum

Beide trouwens bedankt voor de reactie!
  #5  
Oud 11-10-10, 20:01
LabTeov LabTeov is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 196
Standaard

Sorry, mijn fout.. TinyUmbrella is alleen voor de iPhone 4.
Je kunt wel even googlen op:

iPhone 3Gs New Bootrom, 3.1.3 to 4.0/4.0.1 tutorial
  #6  
Oud 11-10-10, 21:18
jayblo jayblo is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LabTeov Bekijk bericht
Sorry, mijn fout.. TinyUmbrella is alleen voor de iPhone 4.
Je kunt wel even googlen op:

iPhone 3Gs New Bootrom, 3.1.3 to 4.0/4.0.1 tutorial
Geen prob...

Ik had er al op gegoogeld maar krijg alleen maar hoe ik moet jailbreaken en dat is nou juist het makkelijkste met jailbreakme

vandaar dat ik het hier in het forum vraag.

Maar alsnog bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3GS 3.0.1 updaten naar 4.1 SteedS Jailbreak 0 24-01-11 06:26
3Gs updaten naar 4.2.1 met BB 06.15.00 milan13 Unlock 16 10-01-11 21:33
iPhone 3GS updaten naar iOS4? TeunD iPhone algemeen 1 11-09-10 12:14
iPhone: 3gs old bootrom updaten naar 4.0 Dutch_guy Jailbreak 43 01-07-10 04:28
iPhone 3G updaten naar 3Gs? Gekko iPhone algemeen 0 27-06-10 23:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.