iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Tiny Umbrella en ik (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74718-tiny-umbrella.html)

Pino 11-10-10 16:26

Tiny Umbrella en ik
 
Beste mensen,

ik heb een iphone 3GS die nog steeds draait op 3.1.2 (7D11) met modemfirmware 05.11.07
Nu ben ik echt een nono op technisch gebied, maar ik wil graag overstappen naar software 4.1 omdat de mappen makkelijk zijn en multi-tasking.

Nu heb ik ergens gelezen dat het heeel heeel erg verstandig is SHSH-gegevens op te slaan. Dit zij mij totaal niets, maar begreep dat dit nodig was als je ooit terug wilt naar een oudere software versie.
Ik heb dus Tiny Umbrella gedownload en mijn 3GS met software 3.1.2 hierop aangesloten. Vervolgens heb ik gekozen voor SAVE MY SHSH en deze staat keurig netjes opgeslagen in een map op de vaste schijf van mijn laptop.
Heb ik dan alle nodige informatie of is er nog iets wat ik veilig moet stellen voor ik ga updaten ( uiteraard heb ik mijn contacten etc al opgeslagen )

Ik mag aannemen dat als er een mapje .shsh op de harde schijf staat dat dit de map met de benodigde informatie is toch?

Hoop echt dat iemand me kan bijstaan met wat informatie, want ik zie door de bomen het bos niet meer met al de termen als shsh, oude softwaren, nieuwe software en of je het wel of niet moet doen ivm jailbrake.
Ik wil in de toekomst WEL jailbraken met Greenpoison of Limerain, maar hoop dat ik alle gegevens goed gesaved heb alvorens naar 4.1 up te daten

alvast mijn dank

Bomans 11-10-10 16:30

Dat is voldoende. Je kan nu zorgeloos updaten.

Pino 11-10-10 16:39

Zo dat is top man !
Goed nieuws.
Ik wist niet of ik alle gegevens dan goed had gesaved.

Maar begrijp ik het dan goed... dat als ik nu naar 4.1 update ik aan de hand van die shsh-gegevens dan altijd terug dan downgrade naar 3.1.2 of zoiets??
Want daar dient die shsh voor toch?

Pl0xs 11-10-10 16:44

SHSH van 3.1.2 kan alleen terug naar 3.1.2.
SHSH van 3.1.3 kan alleen terug naar 3.1.3.
Enz.

Pino 11-10-10 16:47

Ok op die fiets.
Tenzij je dan weer neem ik aan je 3.1.2 jailbraked en dan custom firmware via Cydia erop zet naar 3.13 of 4.01 ofzo, of zie ik het nu te simpel in?

JornZ 11-10-10 19:08

Je kan alleen maar je SHSH voor een versie van de iOS opslaan op het moment dat Apple deze nog signeert. Dus bijvoorbeeld als je nu op dit moment een SHSH voor je telefoon wilt opslaan kan dit alleen maar voor iOS 4.1, ONGEACHT welke iOS er geïnstalleerd is op je Iphone op dit moment.

Uit jouw post begrijp ik dat je nu pas voor het eerst een SHSH hebt opgeslagen Pino. Dit is dus de SHSH blob voor iOS 4.1. Op het moment dat jij update naar iOS 4.1 zul je niet meer terug kunnen naar een lagere iOS versie.

Pino 11-10-10 23:10

oooh ok, die is wel nasty dan
ik had speciaal al die tijd niet ge-update omdat ik dacht dat je dan je shsh nog kon behouden (zover als dit nut had dacht ik gezien mijn geringe kennis)
Maar het maakt niet uit dus nu. Sowieso is er nu een goede jailbreak uit voor de 3GS die ook untethered is op 4.1 dus eigenlijk kan niets me meer tegenhouden denk ik zo

abhart 13-10-10 20:42

Dag Pino
Ik heb hetzelfde probleem 3gs met 3.1 en 05.11
Hoe heb je het nu precies gedaan naar 4.1?
Ik kom er niet:D uit
Dank Ab Harteveld

Pino 13-10-10 20:45

Ik heb gewoon tiny umbrella de shsh gegevens laten saven.
Helaas heb ik me laten vertellen heb ik daardoor GEWOON de 4.1 shsh gegevens, daar 3.1.2 niet meer ondertekend werd, ookal heb je die nog op je iphone draaien als besturingssysteem.
Feit is wel, dat je dmv de ssh van 4.1 natuurlijk ALTIJD terug kan naar 4.1 als er in de toekomst nieuwe besturingssystemen uitkomen.. en dankzij Limera!n en Greenpois0n is 4.1 voor de 3GS altijd te jailen.

Ik heb gewoon me 3GS met 3.1.2 aan iTunes gehangen.. ge-update en me aan het beraden of ik al dan niet zal jailbraken :D

lumikiller 13-10-10 22:06

ik heb net ook mn shsh blob gesaved langs tinyumbrella en idd het ik nu shsh files voor IOS 4.1 terwijl ik nog steeds 4.01 draai . heb nog geen zin om naar 4.1 te gaan want heb er nog niet veel vertrouwen in .

Pino 13-10-10 22:24

klopt, die 4.1 shsh zit je aan vast..
4.1 draait goed hoor.
net 3gs van me zusje gepoisoned, en gaat goeeoeoeoed!!

lumikiller 13-10-10 22:26

ja ben me nu een beetje aan het doorlezen in het limerain gedeelte . wweet niet goed of ik die of greenpoison moet gebruiken . weet het verschil ook niet zo goed dus ...

Pino 13-10-10 23:16

Als ik me niet vergis, maar ik ben er ook niet 100% in thuis.. werken ze op zelfde basis, maar bij Poison zit ook een unlock dacht ik..
Ik heb sowieso die gepakt, maar denk dat het verschil minimaal is..

Pl0xs 13-10-10 23:42

Ze gebruiken beide dezelfde exploit, maar chronic dev team zegt natuurlijk dat greenpois0n stabieler is.
Bij een jailbreak zit nooit een unlock erbij, wel hacktivation.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.