iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74810-jailbreak-voor-4-0-4-1-idevices-greenpois0n-verzameltopic.html)

sjenk1502 13-10-10 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haallo (Bericht 584337)
mijn ipod staat in DFU mode ik zie ook een zwart scherm en als ik het kabeltje er uit haal dan hoor ik een geluidje dat er een usb apparaat verwijdert is maar hij doet het nogsteeds niet Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes

Mss moet je greenpois0n opnieuw downloaden. Of je ipod een keer herstellen met itunes. Of de nieuwste versie van itunes downloaden. Verder zou ik niets weten.

Guest-20180925190238 13-10-10 16:33

Even melden dat de Greenpois0n JB voor Linux beschikbaar is en werkt zonder die nare iTunes. Ik heb het getest met Parallels Desktop

Dit is misschien handig voor Mac gebruikers:

1) Download Greenpois0n for Linux van www.greenpois0n.com;
2) Installeer Linux Mint 9 in Parallels als Ubuntu Linux. Tijdens de "Easy Installation" worden de Parallels Tools automatisch geinstalleerd;
3) Kopieer de Linux tarbal naar de Parallels Shared folder;
4) Dubbelklik de tarbal en kies Greenpois0n x86. De tarbal wordt nu uitgepakt;
5) Sluit de iPhone aan en check of hij verbonden is met Parallels, indien niet verbind hem;
6) Dubbelklik greenpoison_x86 en het beginscherm verschijnt;

Vanaf nu is de procedure hetzelfde als in Windows.

Ook getest op een laptop met Ubuntu 10.10 x64 Maverick Meerkat met de x64 module, werkt als een speer.

Guest-20230317192549 13-10-10 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deneelson (Bericht 584148)
Ik heb inderdaad ITunes 10 geinstalleerd. Ga vanavond nog een keer. Zou moeten lukken

Ik ga vanavond ook eens iTunes 10 op me windows pc installeren en dan opnieuw herstellen en proberen te jailbreaken. Tot nu toe geen succes gehad.
Met de laatste GP detecteerd hij wel wanneer ik in DFU zit, het scherm word wit maar na een kwartier verschijnt er jailbreak failed.
Met de laatste LR lukt ook alles prima, op de pc geeft hij zelfs aan dat de jailbreak succesvol was maar ook na een reboot geen enkel loader/limerain app of wat dan ook. Het toestel waar ik mee bezig ben is een 3gs via itunes geupdate naar 4.1 en ook gelijk met nieuwe baseband aangezien hij fabriekssimlockvrij is. Hoop dat het vanavond wel werkt!

mausy 13-10-10 16:52

ik heb al een paar keer neergezet dat gp niet werkt op mijn itouch 3, maar nog niet de gouden tip gekregen
ik start gp op doe wat er staat itunes 10.0.1 aan
dan is ie in dfu mode, herkent hij me ipod niet
hij hoort te zeggen 'jailbreak'maar hij zegt 'try again'bekend probleem?
moet ik bevijliging er af halen (norman)?
ik wil graag de gouden tip horen

wisser 13-10-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mausy (Bericht 584472)
ik heb al een paar keer neergezet dat gp niet werkt op mijn itouch 3, maar nog niet de gouden tip gekregen
ik start gp op doe wat er staat itunes 10.0.1 aan
dan is ie in dfu mode, herkent hij me ipod niet
hij hoort te zeggen 'jailbreak'maar hij zegt 'try again'bekend probleem?
moet ik bevijliging er af halen (norman)?
ik wil graag de gouden tip horen

Hoeveel gb heb je? 8gb vAlt onder de 2g waar binnenkort support voor komt

lwie 13-10-10 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wisser (Bericht 584489)
Hoeveel gb heb je? 8gb vAlt onder de 2g waar binnenkort support voor komt



oke dank u heb al 20keer geprobeerd en heb idd 8gb versie dat zal reden zijn waarom dit niet werk :p

mausy 13-10-10 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wisser (Bericht 584489)
Hoeveel gb heb je? 8gb vAlt onder de 2g waar binnenkort support voor komt

Ja 8
Kijk hier heb ik wat aan, dit scheelt weer 20 mislukte
Pogingen . Limera1n kan je ook gebruiken (als je 2e gen iPod heb) als kick out dfu mode ding(je kan ook +- 20 sec de home+power knop indrukken) scheelt 30minuten restore tijd van iTunes XD


Tja nu maar w8e op de jb voor mijn iPod...

Ps
Ik neem aan dat hij onder de mc modellen valt ( die :mad: niet te jb e zijn)

rayve26 13-10-10 18:48

jailbreak gelukt op iphone 3gs 16gb (4.1)met gp
 
nou ik zat ook te klooien met gp maar het is gelukt dmv een herstelling te doen met itunes 10 (schone telefoon)(wel effe gegevens opslaan eerst) daarna lekker info volgen van gp en inderdaad het witte vakje met loader er onder ,aan vinken ,lijkt net of ie vast loopt ,gewoon laten ratelen en daarna cydia installeren ,na installatie rebooten en klaar is ie :d

Guest-20230317192549 13-10-10 19:09

hmm ik heb nu itunes 10 op me windows computer gezet, volledig hersteld, nieuwe poging gewaagd en begonnen met LR, Deze keer verschijnt er zelfs een grote druppel op me scherm!! maar verder geen extra app of wat dan ook.. ook niet na 2 reboots. Vervolgens GP geprobeerd, deze keer ook verder gekomen! :p een compleet soort van bootlog kwam voorbij op me schermpje, daarna me iphone gepakt en eens gekeken maar er is nog steeds geen app bij gekomen.. geen witte loader of cydia of wat dan ook.. dus ik ga hem nu nogmaals herstellen met me itunes 10 en dan me simkaart met pin er ook gelijk uithalen en dan begin ik met GP en daarna LR in de hoop dat dat wel werkt...

edit: yeee successss. zonder simkaart met een vers herstelde iphone door middel van limera1n

mausy 13-10-10 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haallo (Bericht 584103)
mijn ipod staat in DFU mode (ik heb het voor de zekerheid op youtube opgezocht) maar er blijft maar staan Try Again/Waitinf for DUF... zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben met een ipod touch 3g?

als je de vorige pagina had gelezen of naar boven was gescrold zag je dat een ipod touch 3g 8gb onder de 2gen mc modellen valt (ik heb dat probleem ook gehad) je zal helaas net als mij moeten w8en:(

ben010 13-10-10 19:40

Netwerk Niet beschikbaar
 
Ik heb mijn iPhone 4 iOS 4.1 gisteren gejailbreaked met GreenPois0n. Werkte prima. Vervolgens “ultrasn0w” geïnstaleerd.
Inmiddels van KPN mijn nieuwe microsim ontvangen, is ook al geactiveerd. Toch krijg ik geen netwerk. Belletjes ‘mislukken’ allemaal en als ik kijk onder: Instellingen>>Algemeen>>Info geeft hij bij Netwerk aan: “Niet beschikbaar” en bij Aanbieder staat nog steeds: T-Mobile 8.0.

Weet iemand wat ik nu moet doen??

Thanks

mgpmike 13-10-10 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ben010 (Bericht 584629)
Ik heb mijn iPhone 4 iOS 4.1 gisteren gejailbreaked met GreenPois0n. Werkte prima. Vervolgens “ultrasn0w” geïnstaleerd.
Inmiddels van KPN mijn nieuwe microsim ontvangen, is ook al geactiveerd. Toch krijg ik geen netwerk. Belletjes ‘mislukken’ allemaal en als ik kijk onder: Instellingen>>Algemeen>>Info geeft hij bij Netwerk aan: “Niet beschikbaar” en bij Aanbieder staat nog steeds: T-Mobile 8.0.

Weet iemand wat ik nu moet doen??

Thanks

Ik heb hetzelfde probleem.
Heb echter dit probleem pas na het installeren van cydia en heb geen ultrasnow geïnstalleerd.
(met 3G uit heb ik trouwens wel netwerk)

JornZ 13-10-10 20:22

ben010 ik denk dat je APN settings niet kloppen?

cobus17 13-10-10 21:03

greenpois0n uitgevoerd..leek goed te gaan, echter "loader" geselecteerd om Cydia te installeren...dat ging fout, Cydia start niet op...en kan ook niet opnieuw geïnstalleerd worden...zelfs systeem herstel werkt niet....hellup...

wie weet een oplossing

gr. Walter

Zungoeie 13-10-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JornZ (Bericht 584669)
ben010 ik denk dat je APN settings niet kloppen?

Deze settings zijn nergens te vinden of ben ik nu echt de weg kwijt?

Is er nu al iemand die een vlekkeloze JB + unlock op de Iphone 4 heeft weten uit te voeren?? ik zie het niet terug in de reacties en heb alles toch grondig bekeken dacht ik zo.. Ik heb mijn SHSH opgeslagen via TinyUmbrella (en ook via Cydia) om de huidige baseband (01.59.00) bij een update van 4.01 naar 4.1 te behouden. Op zich nix nieuws, maar als ik het allemaal zo lees dan weet ik t zo net nog niet. Tot lullig als je alles hebt gedaan volgens plan en je kunt niet meer bellen zoals ben010.

Iemand beter nieuws?

Wolfken 13-10-10 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx (Bericht 583955)
@timosha: waar kan ik die hacker volgen?
@wolfken: als je maar je oude baseband behoudt, zo dat het nog mogelijk is om te unlocken! (in tegenstelling tot wat ik heb gedaan -_-')
@deneelson: ik had dit ook toen ik voor de eerste keer probeerde te upgraden met pwnagetool, omdat ik dacht dat ik de oude bootrom had. Al geprobeerd van eens lang power en home knop in te duwen? Bij mij kwam hij er dan uit.

En hoe check je de baseband van je iPhone? En wat is oude baseband en hoe behoud je die? (sorry voor mijn onwetendheid op dit gebied hoor...:O)

WDS001 13-10-10 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfken (Bericht 584764)
En hoe check je de baseband van je iPhone? En wat is oude baseband en hoe behoud je die? (sorry voor mijn onwetendheid op dit gebied hoor...:O)

Instellingen -> Algemeen -> Info -> Modemfirmware.

Wolfken 13-10-10 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 584766)
Instellingen -> Algemeen -> Info -> Modemfirmware.

Ontzettend bedankt!

Hij is 01.59.00 Is dit oud genoeg? zoja, hoe behoud ik deze?

Tammo 13-10-10 21:41

Ik heb sinds vandaag mijn Factory unlocked Iphone 4 uit Engeland binnen.
Ik probeer hem te JB maar dit wil op 1 of andere manier niet.

het beeld wordt eerst wit en even later komt het itunes connect logo in beeld and thats it...
Wat doe ik verkeerd??

5x is schijnbaar scheepsrecht.

Hij doet het :)

Possimpible 13-10-10 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ben010 (Bericht 584629)
Ik heb mijn iPhone 4 iOS 4.1 gisteren gejailbreaked met GreenPois0n. Werkte prima. Vervolgens “ultrasn0w” geïnstaleerd.
Inmiddels van KPN mijn nieuwe microsim ontvangen, is ook al geactiveerd. Toch krijg ik geen netwerk. Belletjes ‘mislukken’ allemaal en als ik kijk onder: Instellingen>>Algemeen>>Info geeft hij bij Netwerk aan: “Niet beschikbaar” en bij Aanbieder staat nog steeds: T-Mobile 8.0.

Weet iemand wat ik nu moet doen??

Thanks

Je had tinyumbrella moeten gebruiken... Zelfs herstellen kan nu niet meer volgens mij (je zult wel error 1004 krijgen met itunes) baseband kaduuk.
Is daar een oplossing voor? Volgens mij niet namelijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.