iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74810-jailbreak-voor-4-0-4-1-idevices-greenpois0n-verzameltopic.html)

TimTube 12-10-10 11:32

Ik snap dat het posten van "het is gelukt" niet handig is maar toch zou ik het fijn vinden om te weten of het bij mensen gelukt is voordat ik het zelf ga proberen.

Ik heb met opzet gewacht op greenpois0n om de ervaringen daar van af te wachten voordat ik limera1n gebruik.

Het is geen oplossing om tot vanavond te mogen posten of het gelukt is, en daarna eventuele posts te verwijderen en dan het "verbod" weer in te stellen, ik zou het erg prettig vinden!

henkjobse 12-10-10 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TimTube (Bericht 583193)
Ik snap dat het posten van "het is gelukt" niet handig is maar toch zou ik het fijn vinden om te weten of het bij mensen gelukt is voordat ik het zelf ga proberen.

Ik heb met opzet gewacht op greenpois0n om de ervaringen daar van af te wachten voordat ik limera1n gebruik.

Het is geen oplossing om tot vanavond te mogen posten of het gelukt is, en daarna eventuele posts te verwijderen en dan het "verbod" weer in te stellen, ik zou het erg prettig vinden!

Helemaal mee eens. Veel mensen wachten toch op positieve ervaringen voordat ze zelf willen jailbreaken. Ik ben ook voorstander om gedurende (enige) tijd het posten van succesmeldingen toe te staan.

Guest-20180925190238 12-10-10 11:36

Dan kijk op de blog van het Chronic Dev Team, daar staan alle positieve en negatieve reacties.

greenpois0n – Initial Release « Chronic Dev Blog

EDIT:
@cdevwill van het Chronic Dev Team vraagt nu op Twitter om het volgende te posten:

Citaat:

if the jailbreak does not work for you, or DOES, @reply me with your device and firmware version, as well as your computer's OS.

henkjobse 12-10-10 11:40

het schijnt soms te helpen om de 'loader' applicatie te zoeken (swipe op het homescreen naar links, zodat je kunt zoeken). Deze 'loader' applicatie moet je (net als bij Limera1n) starten om Cydia te installeren.

joeyverveer 12-10-10 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janher (Bericht 583185)
Was het nog gelukt?
Vanavond krijg ik mijn ipad en wil natuurlijk meteen JB :D

ik zal duimen voor je.

mijnes 3 dagen oud verdomd het bij beide :@

Leonk 12-10-10 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 583181)
Kan ik hier firmware 4.2 beta 2 mee jailbreaken?

nee nog niet. Beta`s worden niet ondersteund op dit moment.Staat er volgens mij duidelijk bij.

LgndrY 12-10-10 11:48

Ik durf het bijna niet te vragen, maar moet ik mijn iPhone (3GS) eerst updaten naar 4.1 en daarna jailbreaken? Of kan ik de jailbreak op 4.01 gewoon uitvoeren en update hij hem automatisch naar 4.1?

henkjobse 12-10-10 11:50

Beste is updaten volgens mij, maar ik dacht dat het wel kan. Maar 4.0.1 kun je toch gewoon met Jailbreakme.com jailbreaken? Dus of je wilt de voordelen van 4.1 en jailbreakt met Limera1n of je blijft gewoon op 4.0.1

vivacomputers 12-10-10 11:50

Ik sluit me aan bij deze vraag........ edit: dus je kunt gewoon jailbreken met limera en dan loopt het gewoon door? De mijne is namelijk al gejailbreakt op 4.0.1 met Jailbrekame.com

hbieshe 12-10-10 11:52

3gs met 4.1, fabriek af simlockvrij en beide JB tools doen het niet... geen cydia icoon, geen loader app, geen wit icoon.. niks...

Edit: misschien te vroeg geroepen.. zie dat ik op een BETA van 4.1 zit :-) ligt het misschien daar aan... Komt waarschijnlijk omdat ik destijds de beta van 4.1 geinstalleerd heb en daarna nooit de 4.1 "gold" (die gelijk was aan de beta volgens mij) geinstalleerd heb (iTunes komt daar ook zelf niet mee namelijk, dus moet je handmatig doen als ik het me goed herinner).

thenalor 12-10-10 12:00

Het werkt voor geen meter!

LgndrY 12-10-10 12:00

Uuhm ik zit al op een jailbroken firmware 4.01 via jailbreakme.com..

Maar nu wil ik dus de jailbreak van greenpoison doen, alleen weet ik niet of ik eerst via de officiele manier moet updaten naar 4.1 of dat greenpoison dat al voor mij doet..

Guest-20180925190238 12-10-10 12:03

Greenpois0n doet alleen maar een JB op je iDevice.

LgndrY 12-10-10 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 583238)
Greenpois0n doet alleen maar een JB op je iDevice.

Volgens mij wordt mijn vraag niet goed begrepen, hij is echt heel simpel:

Mijn iPhone (3GS) is al jailbroken, alleen zit ik nog op fw 4.01.. moet ik eerst updaten naar de officiele 4.1 en dan jailbreaken met greenpoison, of moet ik gewoon de jailbreak van greenpoison uitvoeren op de fw waar ik nu op zit en ga ik dan automatisch naar 4.1?

renegerritsen 12-10-10 12:14

Hoewel GP netjes aangaf dat de Jailbreak geslaagd was, zie ik na de herstart geen enkel bewijs daarvan. Hoe kan ik zien dat mijn iPhone 4 (bb1.59, FW4.1) daadwerkelijk geslaagd is en hoe krijg ik bijvoorbeeld Cydia erop?

Guest-20180925190238 12-10-10 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LgndrY (Bericht 583249)
Volgens mij wordt mijn vraag niet goed begrepen, hij is echt heel simpel:

Mijn iPhone (3GS) is al jailbroken, alleen zit ik nog op fw 4.01.. moet ik eerst updaten naar de officiele 4.1 en dan jailbreaken met greenpoison, of moet ik gewoon de jailbreak van greenpoison uitvoeren op de fw waar ik nu op zit en ga ik dan automatisch naar 4.1?

Mijn antwoord is ook heel simpel:
Citaat:

Greenpois0n doet alleen maar een JB op je iDevice.
Dat betekent dat GP geen FW update doet. Je moet dus eerst iOS 4.1 zelf installeren cq. updaten.

vivacomputers 12-10-10 12:18

Dus gewoon de Jailbreak met Greenpois0n uitvoeren over de bestaande jaibreak van Jailbreakme.com en dan upgraden in iTunes?

Bomans 12-10-10 12:22

Eerst upgraden, dan jailbreaken.

LgndrY 12-10-10 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 583253)
Mijn antwoord is ook heel simpel:


Dat betekent dat GP geen FW update doet.

Aah ok.. dan komt de 2e noob vraag: als ik eenmaal update naar de officiele fw 4.1, dan zijn tijdelijk al mijn instellingen weg.

Zodra ik hem vervolgens weer jailbreak, moet ik dan alles via cydia weer opnieuw downloaden?

masterwiraj 12-10-10 12:38

JB lukt bij mij ook niet nadat het ''voltooid'' is dan zie ik geen cydia in me menu staan of loader maar in de GP programma staat wel dat het voltooid is kan iemand me helpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.