iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Irritant probleem (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74937-irritant-probleem.html)

Mohawk Mandjong 13-10-10 10:32

Irritant probleem
 
Hallo allemaal,

Sorry van het maken van een hele nieuwe tread maar ik zit echt met een probleem. Ik heb sinds kort een jailbreak uitgevoerd en heb dus sindsdien een shitload aan apps gedownload (5 paginas vol). Vervolgens heb ik deze allemaal netjes geordend in mapjes. Een dag later, werd alles zonder enige reden weer terug gezet en kon ik dus weer alles opnieuw ordenen, irritant maar heb dit opnieuw zitten doen.

Nu zet ik mijn iphone weer aan en zie dat hij weer alles terug heeft gezet. Het probleem is dus niet dan apps verdwijnen (alles wat gedownload wordt tot op de laatste minuut blijft erop staan) maar hij laat zich niet ordenen. Wat is hier het probleem want op deze manier blijf ik elke keer maar ordenen. Het is me nu 2 keer gebeurt (1 keer zomaar abrubt, en 1 keer na het aan en uitzetten).

Verder had ik nog een vraag. Kan ik hem aansluiten aan Itunes en dan het laatst gemaakt reservekopie terug zetten zodat alles dus weer netjes staat? OF delete ik hier mijn jailbreak + apps mee. Ik begrijp het verschil niet goed tussen "Reservekopie van iphone terugzetten" EN "herstellen". Hoop dat iemand mij kan helpen want dit is echt vervelend.

Guest-20180925190238 13-10-10 11:02

Zit bij die "shitload aan apps" ook zoiets als InfiniFolders ?

Mohawk Mandjong 13-10-10 11:04

ja klopt. ik heb ook infinifolders geinstalleerd

Guest-20180925190238 13-10-10 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk Mandjong (Bericht 584156)
ja klopt. ik heb ook infinifolders geinstalleerd

InfiniFolders werkt nog niet goed met iOS 4.1 en dat is dan de reden. Volgens een tweet zou er spoedig een update komen.

IK heb hetzelfde probleem en heb tijdelijk InfiniFolders verwijderd.

Need-iPhone 13-10-10 11:06

dat zal het probleem zijn.
de-installeren en klaar

Mohawk Mandjong 13-10-10 11:09

Ik ga het proberen. Hoop dat het lukt. Hartstikke bedankt in ieder geval! Weet jij toevallig ook wat er gebeurt als ik via Itunes mijn vorige reservekopie terugzet?

Guest-20180925190238 13-10-10 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk Mandjong (Bericht 584161)
Ik ga het proberen. Hoop dat het lukt. Hartstikke bedankt in ieder geval! Weet jij toevallig ook wat er gebeurt als ik via Itunes mijn vorige reservekopie terugzet?

Dan zet iTunes gewoon die reservekopie terug, meer niet. Dus alle apps die je uit de AppStore hebt, playlists, e-books, enz....

Mohawk Mandjong 13-10-10 14:16

FF een update. Ik heb infinifolders weten te verwijderen (helaas want hij is erg handig) en via "reservekopie terug zetten" alles weer netjes terug gekregen. Nu maar hopen dat dat zo blijft. Ik gebruik nog wel FoldersinFolders, hoop dat dat geen kwaad kan.

Mohawk Mandjong 13-10-10 21:41

Helaas te vroeg gejuicht. Ik zie net weer al mijn icoontjes verspringen (terwijl ik infinifolders eraf heb gegooit iemand anders een idee wat dit kan zijn. Ik draai ios 4.1 op een iPhone 4 met limera1n jailbreak

jemmie 13-10-10 21:56

Heb je via ssh ook eventuele achtergebleven restanten van infinifolders verwijdert?
Heb zelf geen ervaring met het verwijderen van infinifolders, maar sommige apps laten restanten achter welke invloed kunnen blijven hebben op het ios.

Mohawk Mandjong 13-10-10 21:58

nee ik heb hem alleen via cydia verwijdert. Weet jij hoe je kan zien of er nog rest van zijn ergens?

Mireille005 13-10-10 21:59

Ik had telkens dat als ik een aantal apps in foldervorm erop had gezet in iTunes en ik 'toepassen' klikte, dat ze allemaal los kwamen te staan. Nota bene op een (nog) ongejailbreakte iPhone4.
Ik heb toen een aantal losse apps op de iPhone zelf in folders georganiseerd. Daarna aankoppelen en synchroniseren. Dat werkte wel!

Overigens vraag ik me juist af of synchroniseren en reservekopie maken één op één hetzelfde is? Als ik mn iPhone4 aankoppel begint hij vanzelf met 'bezig met synchroniseren' maar ik zie ook dat hij een reservekopie opslaat. Is dat 1 op 1 herzelfde?

Mohawk Mandjong 13-10-10 22:12

Reservekopie kan je terugzetten en maakt hij iedere keer van je telefoon als je deze aansluit op itunes. Synchroniseren is ervoor zorgen dat je pc en je telefoon precies hetzelfde zijn (wijzigingen doorvoeren)

Ik heb zelf net weer voor de 2e keer een reservekopie terugezet op dit kopie staan de icoontjes goed. Ook heb ik nu de cydia app "foldersinfolders" verwijdert. Nu maar hopen dat het allemaal blijft staan. Het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg want het gebeurt steeds op hele standaard momenten (opnieuw opstarten, gewoon terwijl hij op het springboard staat enz.) weet echt niet waar ik moet zoeken.

jemmie 13-10-10 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk Mandjong (Bericht 584703)
nee ik heb hem alleen via cydia verwijdert. Weet jij hoe je kan zien of er nog rest van zijn ergens?

Ik begrijp dat je niet bekend ben met ssh toegang tot je iPhone. Hier een handleiding voor een beetje inzicht:

http://www.iphoneclub.nl/4718/bsd-subsystem-openssh/

Het putty gedeelte mag je even vergeten, installeer via cydia openssh. Vervolgens kan je via winscp, of cyberduck een connectie maken naar de iphone.

Ga vervolgens naar de folder applications en kijk daar of je een folder infinifolders zie staan.

wijzig wel je wachtwoord via bv putty of verwijder openssh als je klaar ben.

Mohawk Mandjong 13-10-10 22:32

heb je stappen gevolgd. Ben inderdaad via winscp mijn iPhone ingekomen maar in de map "applications" staat niets meer van infinityfolders/

jemmie 13-10-10 22:38

Sorry, verder kan ik je niet helpen, dit was een optie die bij andere apps wel eens problemen gaven.
Hoop dat je een oplossing vind.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.