iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak + unlock Iphone 4 4.0.2 nodig! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74958-jailbreak-unlock-iphone-4-4-0-2-nodig.html)

Nieuweling 13-10-10 12:36

Jailbreak + unlock Iphone 4 4.0.2 nodig!
 
Een maand geleden heb ik de Iphone 4 gehaald vanuit NY. Ik heb nooit eerder een Iphone gehad, dus snap helemaal niks ervan. Ik heb 'm dus al een tijdje in de kast liggen, maar vind het nu wel tijd om 'm te jailbreaken. Hoe kan ik dat het makkelijkst doen? Ik heb op de site lopen zoeken, maar heb niks kunnen vinden over de firmware 4.0.2. En ik lees allemaal termen hier waar ik niks van snap, bijv. Cydia. En moet ie na een jailbreak ook nog ge-unlockt worden? Heel graag jullie hulp!!

Guest-20180925190238 13-10-10 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nieuweling (Bericht 584267)
Ik heb op de site lopen zoeken, maar heb niks kunnen vinden over de firmware 4.0.2.

Dat komt omdat je iOS 4.0.2 niet kan jailbreaken. Wel iOS 4.0.1 en 4.1

WDS001 13-10-10 13:32

Firmware 4.0.2 is simpelweg niet te jailbreaken. Je kan wel updaten naar firmware 4.1 en dan jailbreaken met Greenp0ison of Limera1n. Unlock is nog niet mogelijk.

Als je trouwens genoeg zoekt dan vind je zeker een verklaring voor al die termen, bijvoorbeeld door in onze wiki te gaan kijken ;)

wouter1981 13-10-10 13:57

1. Je zult mbv TinyUmbrella moeten updaten naar 4.1. Op die manier kun je voorkomen dat de baseband wordt geupdate.
2. Wanneer je 4.1 geinstalleerd hebt kun je met behulp van greenpois0n jailbreaken/hacktiveren.
3. Als de jailbreak helemaal voltooid is en je hebt Cydia erop staan kun je hierin zoeken naar ultrasn0w. Deze moet je installeren en daarna is je toestel unlocked.

Dit is volgens mij de juiste werkwijze. Wanneer er mensen zijn die het beter weten moeten die het niet nalaten te reageren. Ik heb dit namelijk zelf nog nooit hoeven doen. En zoals WDS001 al aangeeft staan de begrippen allemaal uitgelegd in de wiki.

cyberry 13-10-10 14:38

Bovenstaande klopt als een huis

Nieuweling 14-10-10 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 584316)
1. Je zult mbv TinyUmbrella moeten updaten naar 4.1. Op die manier kun je voorkomen dat de baseband wordt geupdate.
2. Wanneer je 4.1 geinstalleerd hebt kun je met behulp van greenpois0n jailbreaken/hacktiveren.
3. Als de jailbreak helemaal voltooid is en je hebt Cydia erop staan kun je hierin zoeken naar ultrasn0w. Deze moet je installeren en daarna is je toestel unlocked.

Dit is volgens mij de juiste werkwijze. Wanneer er mensen zijn die het beter weten moeten die het niet nalaten te reageren. Ik heb dit namelijk zelf nog nooit hoeven doen. En zoals WDS001 al aangeeft staan de begrippen allemaal uitgelegd in de wiki.

Heel erg bedankt voor je reactie!! Weet je zeker dat dit gaat lukken en dat mn Iphone niet in ene crasht en dat ie het dan in ene niet meer doet?

Is er iemand die hier ervaringen mee heeft?

Pl0xs 14-10-10 15:54

Ik weet wel zeker dat het gaat lukken.
Gewoon de instructies heel goed lezen. Alles een keer doornemen voordat je er echt mee begint.

henkjobse 14-10-10 16:31

Met Greenpois0n zou je toch wel 4.0.2 kunnen jailbreaken (itt limera1n)

Guest-20180925190238 14-10-10 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkjobse (Bericht 585194)
Met Greenpois0n zou je toch wel 4.0.2 kunnen jailbreaken (itt limera1n)

/cynics on/
Maar natuurlijk, met een exploit voor iOS 4.1 kan je uiteraard iOS 4.0.2 jailbreaken. Is toch heel normaal :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
/cynics off/

LeNick 14-10-10 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 584316)
1. Je zult mbv TinyUmbrella moeten updaten naar 4.1. Op die manier kun je voorkomen dat de baseband wordt geupdate.
2. Wanneer je 4.1 geinstalleerd hebt kun je met behulp van greenpois0n jailbreaken/hacktiveren.
3. Als de jailbreak helemaal voltooid is en je hebt Cydia erop staan kun je hierin zoeken naar ultrasn0w. Deze moet je installeren en daarna is je toestel unlocked.

Dit is volgens mij de juiste werkwijze. Wanneer er mensen zijn die het beter weten moeten die het niet nalaten te reageren. Ik heb dit namelijk zelf nog nooit hoeven doen. En zoals WDS001 al aangeeft staan de begrippen allemaal uitgelegd in de wiki.

Werkt dit ook op een iPhone 3G? :d

En in het bijzonder: de unlock werkt dus dan wel? Iemand boven je beweert dat dat nog niet kan...

cbasskeller 14-10-10 20:40

Waarom doet hij dat dan bij mij niet, en zit de simlock er gewoon nog op?

Nieuweling 31-10-10 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 584316)
1. Je zult mbv TinyUmbrella moeten updaten naar 4.1. Op die manier kun je voorkomen dat de baseband wordt geupdate.
2. Wanneer je 4.1 geinstalleerd hebt kun je met behulp van greenpois0n jailbreaken/hacktiveren.
3. Als de jailbreak helemaal voltooid is en je hebt Cydia erop staan kun je hierin zoeken naar ultrasn0w. Deze moet je installeren en daarna is je toestel unlocked.

Dit is volgens mij de juiste werkwijze. Wanneer er mensen zijn die het beter weten moeten die het niet nalaten te reageren. Ik heb dit namelijk zelf nog nooit hoeven doen. En zoals WDS001 al aangeeft staan de begrippen allemaal uitgelegd in de wiki.

Ik heb de bovenstaande stappen gedaan maar het lukt niet!?
Ik heb met behulp van tinyUmbrella mn Iphone geupdate naar 4.1. En heb de stappen gevolgd van greenpoison, maar ik kreeg die Cydia er maar niet op. Het is toch een icoontje wat ik op mn Iphone kan zien? Toch niet ergens verstopt? Of is de jailbreak niet gelukt? Ik heb het 3 keer gedaan... graag jullie hulp. Ik heb die Iphone nu al zo lang, maar heb er nog steeds van kunnen genieten.

wouter1981 31-10-10 16:52

Heb je wel de "Loader" erop staan? Daarmee kun je Cydia installeren.

Nieuweling 01-11-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 593945)
Heb je wel de "Loader" erop staan? Daarmee kun je Cydia installeren.

Wat is een loader? Dat heb ik dus nodig, hoe kom ik eraan?
Ik dacht dat ik Cydia automatisch op mn telefoon zou krijgen met het jailbreaken met GreenPoison? Ik weet nu dus ook niet of die jailbreak gelukt is of niet.

JornZ 01-11-10 12:37

Als de loader er niet op staat na een JB met greenpoison dan is het niet gelukt. Als je met limera1n JB'd zou je een limera1n icoontje moeten krijgen waarmee je Cydia kan installeren.

wouter1981 01-11-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JornZ (Bericht 594246)
Als de loader er niet op staat na een JB met greenpoison dan is het niet gelukt. Als je met limera1n JB'd zou je een limera1n icoontje moeten krijgen waarmee je Cydia kan installeren.

Exact. Loader is de applicatie die geïnstalleerd wordt met greenpois0n. Met exact hetzelfde doel als de limera1n app die geïnstalleerd wordt door limera1n, namelijk Cydia installeren.

Nieuweling 01-11-10 16:48

Dus wat zou ik nu moeten doen. Weer met greenpoison jailbreaken? Maar waarom lukt het niet? Ik volg precies de stappen die van mij gevraagd worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.