iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Is Jailbreken illegaal? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/75303-jailbreken-illegaal.html)

Joris123 16-10-10 17:10

Is Jailbreken illegaal?
 
hallo

ik had 2 vragen:

Is jailbreaken illegaal?
Als je een service hebt die iphone's jailbreak voor anderen is dat dan ook illegaal?


Joris

Knidreeg 16-10-10 17:20

vraag 1: nee
vraag 2: dus nee

On Call: Go ahead and jailbreak, it's legal now | Dialed In - CNET Blogs

OrangeY 16-10-10 17:20

nope, niet illegaal. de dingen die je er mee kunt doen, dat is illegaal. zoals installer gebruiken om de app store gratis leeg te plukken.

ook al is het niet illegaal, apple doet er natuurlijk wel alles aan om het tegen te gaan. zoals gejailbreakte iphones zijn neit meer verzekerd en telkens nieuwe firmware online zetten die telkens weer gejailbreakt moeten worden.

Joris123 16-10-10 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knidreeg (Bericht 586520)

ik heb het meer over NL

Joris123 16-10-10 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OrangeY (Bericht 586521)
nope, niet illegaal. de dingen die je er mee kunt doen, dat is illegaal. zoals installer gebruiken om de app store gratis leeg te plukken.

ook al is het niet illegaal, apple doet er natuurlijk wel alles aan om het tegen te gaan. zoals gejailbreakte iphones zijn neit meer verzekerd en telkens nieuwe firmware online zetten die telkens weer gejailbreakt moeten worden.

Dus Je mag een service beginnen en dan iphones voor andere jailbreaken?

OrangeY 16-10-10 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joris123 (Bericht 586523)
Dus Je mag een service beginnen en dan iphones voor andere jailbreaken?

nou.... 1 + 1 = 2 ofniet -_-

waarom wil je dat :S wil je zon oplichter worden die geld aftroggelt voor het jailbreaken van iphones, wat ook graits kan?

Joris123 16-10-10 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OrangeY (Bericht 586527)
nou.... 1 + 1 = 2 ofniet -_-

waarom wil je dat :S wil je zon oplichter worden die geld aftroggelt voor het jailbreaken van iphones, wat ook graits kan?

nee iemand hier in het dorp doet het! en ik vroeg me af of dat wel mog
En nee ik weet weinig van jailbreaken

Guest-20180925190238 16-10-10 18:37

Ik ben geen jurist en dat is ook niet nodig want op dit forum zijn meer dan genoeg "hobbyjuristen" die mij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zullen corrigeren.

1) Bij het in gebruik nemen van mijn iPhone heb ik een EULA (End User License Agreement) van Apple Inc. goedgekeurd;

2) Die goedkeuring was een overeenkomst tussen Apple Inc., een bedrijf naar Amerikaans recht, en mijzelf;

3) Volgens Amerikaans recht is jailbreaken niet meer illegaal;

4) Mijn simpele conclusie is dat ik dus niets illegaal heb gedaan met het jailbreaken van mijn iPhoontje;


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:07.