iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: kan iemand mijn iphone maken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/75456-iemand-mijn-iphone-maken.html)

smefan 18-10-10 11:40

kan iemand mijn iphone maken?
 
ik heb een iphone 3G en heb hem gejailbreaked met redsnow...
mijn tel app is weg
kan niet meer op het internet
kan niet meer synchroniseren met itunes
kan hem niet meer afzetten indien met reboot
en cydia blijft wit en verbind niet door geen internet te hebben met iphone.

is er iemand die mij hierbij kan helpen... of iemand die hem helemaal wilt maken voor mij geef er desnoods wel wat voor :)

grts stefaan

nickholtus 18-10-10 12:00

zet de iphone eens in dfu mode (kijk even in de wiki)
Sluit de iphone aan op de pc en open itunes
download een iphone firmware (» felixbruns.de)
en dan jailbreaken met een andere jailbreaktool Bijv. redsn0w 0.9.6
of met greenpois0n

smefan 18-10-10 12:42

kan niets meer doen niet bellen niets alleen smsen...

Bomans 18-10-10 12:54

Zoals nickholtus al zegt.

Zet je Iphone in DFU mode en herstel via iTunes.
Daarna kan je terug jailbreaken.

smefan 18-10-10 16:36

gaat niet heb ik gedaan maar verbind zich niet meer itunes. herkent de iphone wel maar wilt er niets me doen...

Bomans 18-10-10 17:13

Dan staat hij niet in DFU modus.

Dat lukt nagenoeg altijd. Zoek anders even op youtube naar DFU

Dan kan je volgen wat je moet doen. Moet nogal redelijk exact uitgevoerd worden.

nickholtus 18-10-10 19:03

hier een filmpje hoe je je iphone in dfu zet


YouTube - iPhone DFU Mode

pepijn245 18-10-10 20:42

DFU moet werken!!

JackNL 18-10-10 21:52

Precies welke versie van redsn0w heb jij gebruikt voor je JB?

Yilmaz81 19-10-10 01:24

Gewoon aan intunes en power + home knop 30 sec tegelijk ingedrukt houden
Soms is iets langs zie je vanzelf...

smefan 20-10-10 11:26

danku voor de hulp maar ik heb hem aan iemand gegeven die hem gaat downgraden naar 3.1.3 of zo iets. hopelijk is alles dan terug in orde en kan ik hem deftig jailbreaken.

Kars81 20-10-10 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smefan (Bericht 588667)
danku voor de hulp maar ik heb hem aan iemand gegeven die hem gaat downgraden naar 3.1.3 of zo iets. hopelijk is alles dan terug in orde en kan ik hem deftig jailbreaken.

nee, als iemand anders het voor je doet loop je meer kans dat je dingen kwijt bent.

Doe gewoon het volgende;
- Telefoon aansluiten op de pc met usb-kabel
- Telefoon uitzetten
- iTunes opstarten
- Telefoon in DFU zetten
- In iTunes wordt de telefoon herkend en kun je herstellen
- Laat dit gewoon doorlopen, je laatst gemaakte backup wordt teruggezet
- Daarna opnieuw jailbreaken met de laatste versie redsn0w

HNK 20-10-10 17:12

Ik heb hetzelfde probleem als smefan. Denk dat er iets fout is gegaan bij de jailbreak met Redsn0w. Als ik mijn telefoon in DFU zet en dan reset met iTunes krijg ik foutmelding 1601 en blijft het scherm van mijn iphone wit totdat ik hem hard reset (na 10 min)

Ik heb het ook geprobeerd in recovery mode. Dan herkent iTunes de hele iphone echter niet meer. Ik heb het toen ook nog geprobeerd met Redsn0w en daar blijft hij hangen bij; 'Waiting To Reboot' met hetzelfde witte scherm totdat ik hem reset (heb 10 min gewacht). Ik vond op internet dat het helpt om het stekkertje er dan voor 1 sec uit te trekken maar voor mij werkt dit ook niet.

Toen heb ik hem ook nog gewoon geprobeerd te herstellenin iTunes maar dan krijg ik error 1602. Ik denk dat ik inmiddels alle mogelijke errors heb gehad maar daar word ik niet bepaald gelukkig van. Kan iemand mij a.u.b. helpen. Ik kan echt niets meer vinden op internet.

smefan 21-10-10 17:11

oke mijn iphone is gedowngrade naar 4.O.1 en alles is terug normaal. kan ik hem nu normaal jailbreaken? zoals het hoort of ?

HNK 21-10-10 17:21

Ja, je kan hem nu volgens het normale stappen plan Jailbreaken. Mijn probleem is tevens ook opgelost voor wie het interesseert. Deed het op een andere PC, met windows 7, en liep als een zonnetje.

Nu ben ik echter zelf zo slim geweest om 4.1 te jailbreaken en zit nu dus met een iphone die geen verbinding kan maken totdat er een nieuwe ultrasn0w uit is (komt waarschijnlijk niet) of iOS 4.2.

smefan 21-10-10 17:32

laten downgraden helpt heb ik ook gedaan... dan is alles terug normaal. al je gegevens zijn wel weg maar als je een reserve kopie hebt gemaakt kan je er alles terug opzetten

HNK 21-10-10 17:36

Daar is het te laat voor voor mij. De modem firmware is namelijk ook geupdate en die kan je niet meer terug draaien. (normaal met fuzzyband maar die kunnen de nieuwst firmware (nog) niet terug draaien)

Yilmaz81 21-10-10 19:20

Als je shsh is opgeslagen kan je gewoon downgrade uitvoeren!
Vergeet niet je host aan te passen anders krijg je een foutmelding...

HNK 22-10-10 13:58

Ik heb geen flauw idee wat een SHSH is maar die heb ik hoogstwaarschijnlijk niet opgeslagen. Ik heb deze iPhone namelijk net over gekocht en van iemand die hem niet had gejailbreakt. En ik heb hem toen eerst geupdate naar iOS 4.1 en toen gejailbreakt met redsn0w.

Yilmaz81 22-10-10 15:13

Misschien heeft er wel een jailbraik op gezeten en weer hersteld, komt vaak namelijk

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones probeer fOrecast eens

Als je hem zelf wilt herstellen naar 4.1 orginele ipsw bestand downloaden via deze site (wikki begrippen dan bij firmware)

daarna MOET JE DIT DOEN ANDERS KRIJG JE EEN FOUTMELDING

Ga naar je C schijf dan Windows\System32\drivers\etc\host
Host bestand openen-met kladblok plak onderaan
74.208.10.249 gs.apple.com daarna opslaan eenmaal opgeslagen ff terug naar bestand controleren of die hem echt opgeslagen.

Hier ben je dan klaar open itunes houd je ipsw bestand op je bureaublad
shift ingedrukt houden naar je bestand toe dan herstellen.
Nou zul je geen foutmelding krijgen. vergeet niet na herstel 74.208.10.249 gs.apple.com weg te halen bij host..

Als je itunes iphone helemaal niet herkent power home aan itunes net zolang ingedrukt houden tot die hem wel herkent... hij moet reageren namelijk uit dfu halen volg zelfde procedure.. mocht niet anders gaan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.