//

Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares

Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Cisqo Als je hacktivate, haalt je iPhone geen originele, unieke push certificaat op bij de Apple server wanneer je hem voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 27-10-10, 21:12
MTHJ MTHJ is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisqo Bekijk bericht
Als je hacktivate, haalt je iPhone geen originele, unieke push certificaat op bij de Apple server wanneer je hem voor de eerste keer aan iTunes hangt. Daarom werken push berichten niet.
Wat werkt is "Push Doctor" in Cydia (even googlen). Hiermee injecteer je een uniek certificaat die opgehaald en opgeslagen is door "donor iPhones".

Overigens doe je er verstandig aan om je push certificaten lokaal op te slaan wanneer je deze eenmaal hebt (voor het geval je ooit weer moet restoren en de push server plat ligt) dit vereist wat leeswerk maar is de moeite waard. Zoek hiervoor op "Nimble" in Cydia. Voor het zelf, op een later tijdstip injecteren van deze opgeslagen certificaten zoek je op "Inject".

Succes!
En Push notificaties zijn het enige probleem?
Kan ik trouwens ook mijn apps wel houden dmv zo'n update? En de gegevens daarin?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 28-10-10, 13:01
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Modbreak:

Vanmiddag 28/10/'10 worden alle firmwares overgezet naar een andere server

Met dank aan RiPaXe

  #123  
Oud 28-10-10, 14:08
wim735 wim735 is offline
• iOS 7.0.6
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 46
Standaard

als ik dit hier zo allemaal lees is het precies toch niet zo veilig om die CFW te instaleren op men 3GS... mss maar beter wachten tot de nieuwe OS er is...
  #124  
Oud 28-10-10, 16:20
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim735 Bekijk bericht
als ik dit hier zo allemaal lees is het precies toch niet zo veilig om die CFW te instaleren op men 3GS... mss maar beter wachten tot de nieuwe OS er is...
Hoezo niet, dan heb ik wat gemist volgens mij.
  #125  
Oud 28-10-10, 16:21
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Hoe bedoel je?
Ik heb laatst een CFW op de 3GS (uit de USA) van een vriend van mij geinstalleerd. En die heeft geen problemen hoor.
  #126  
Oud 28-10-10, 16:29
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Dat bedoel, ik ken vele die geen enkel probleem hebben met de 3GS op iOS4.1 die met een CF is hersteld.
  #127  
Oud 28-10-10, 18:49
caro7372 caro7372 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 13
Standaard

Heren / Dames,

ik had pwnage voor het eerst gebruikt om een custom firmware aan te maken.
Begrijp ik uit dit topic dat ik dat niet had hoeven te doen en dat het eigenlijk alleen om de shsh-blobs gaat.
Dit omdat ik aan het begin de custom firmware zag staan van de meeste devices.
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik naast een iphone ook 3 ipods ( kids ) heb die jailbroken zijn en waarvan de SHSH's in mijn bezit zijn maar uiteraard ook op de cydia server.
Ik kon namelijk maar 1 bronbestand vinden voor de ipod touch voor ios 4.1 op mijn imac en ik dacht dat je een custom maakte voor elk los iDevice.

Wie wil deze vragen beantwoorden ?

Groeten,

Robert

Laatst gewijzigd door caro7372; 28-10-10 om 19:01.
  #128  
Oud 28-10-10, 19:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caro7372 Bekijk bericht
Heren / Dames,

ik had pwnage voor het eerst gebruikt om een custom firmware aan te maken.
Begrijp ik uit dit topic dat ik dat niet had hoeven te doen en dat het eigenlijk alleen om de shsh-blobs gaat.
Dit omdat ik aan het begin de custom firmware zag staan van de meeste devices.
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik naast een iphone ook 3 ipods ( kids ) heb die jailbroken zijn en waarvan de SHSH's in mijn bezit zijn maar uiteraard ook op de cydia server.
Ik kon namelijk maar 1 bronbestand vinden voor de ipod touch voor ios 4.1 op mijn imac en ik dacht dat je een custom maakte voor elk los iDevice.

Wie wil deze vragen beantwoorden ?

Groeten,

Robert
Ik begrijp de vragen niet helemaal goed, maar wellicht kan het volgende al wat duidelijk maken. SHSH-gegevens heb je nodig om in de toekomst te kunnen herstellen naar firmware 4.1. Het is namelijk zo dat je enkel naar ondertekende firmwares kan herstellen en Apple stopt bij het uitbrengen van de volgende firmwareversie met het ondertekenen van de vorige. De SHSH-gegevens die je opslaat is dus eigenlijk gewoon de handtekening van Apple.

Een custom firmware staat daar, bijgevolg, helemaal los van. Dat is gewoon een aangepaste firmware waarmee je je iPhone kan herstellen. Wil je echter naar zo'n firmware herstellen als de volgende al uit is (hier iOS4.2) dan heb je een handtekening nodig. Je slaat de SHSH-gegevens dus enkel op uit voorzorg en niet omdat het nodig is om te kunnen updaten. Een custom firmware is dan ook universeel; je moet niet speciaal één maken voor elk iDevice dat je hebt.
  #129  
Oud 28-10-10, 22:56
caro7372 caro7372 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik begrijp de vragen niet helemaal goed, maar wellicht kan het volgende al wat duidelijk maken. SHSH-gegevens heb je nodig om in de toekomst te kunnen herstellen naar firmware 4.1. Het is namelijk zo dat je enkel naar ondertekende firmwares kan herstellen en Apple stopt bij het uitbrengen van de volgende firmwareversie met het ondertekenen van de vorige. De SHSH-gegevens die je opslaat is dus eigenlijk gewoon de handtekening van Apple.

Een custom firmware staat daar, bijgevolg, helemaal los van. Dat is gewoon een aangepaste firmware waarmee je je iPhone kan herstellen. Wil je echter naar zo'n firmware herstellen als de volgende al uit is (hier iOS4.2) dan heb je een handtekening nodig. Je slaat de SHSH-gegevens dus enkel op uit voorzorg en niet omdat het nodig is om te kunnen updaten. Een custom firmware is dan ook universeel; je moet niet speciaal één maken voor elk iDevice dat je hebt.
Nou, ondanks dat je mijn vraag niet helemaal goed had begrepen is je antwoord precies dat wat ik wilde weten met mijn vraag.
De SHSH's zijn dus belangrijk om terug te kunnen en de custom firmwares gemaakt met pwnage zijn universeel voor alle drie de ipods.

Dank voor je hulp, ik heb weer wat geleerd !

Robert
  #130  
Oud 28-10-10, 23:21
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caro7372 Bekijk bericht
de custom firmwares gemaakt met pwnage zijn universeel voor alle drie de ipods.
Let op: alleen als ze allemaal van dezelfde generatie zijn (dus allemaal 2G, allemaal 3G, of allemaal 4G).

Iedere generatie heeft een eigen firmware.

Zie iOS Firmware
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #131  
Oud 29-10-10, 00:24
caro7372 caro7372 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Let op: alleen als ze allemaal van dezelfde generatie zijn (dus allemaal 2G, allemaal 3G, of allemaal 4G).

Iedere generatie heeft een eigen firmware.

Zie iOS Firmware
Yep, got it !!

Thanks,

Robert
  #132  
Oud 29-10-10, 10:29
iLiaS iLiaS is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
Smile

voor degene waarbij het niet gelukt is om een custom firmware te herstellen onder windows is hier de oplossing.

Ik heb zelf diverse pogingen ondernomen om een custom firmware te herstellen onder windows met behoud van m'n baseband. het wilde maar niet lukken tot ik het volgende tegenkwam.

Ik heb dit zelf gedaan bij m'n iPhone 3GS. Deze draait nu een eigen gemaakt custom firmware die ik zelf via itunes heb geactiveerd met behoud van m'n baseband 05.13.04.

Ik kan tevens ook melden dat push notificaties werken.

--------------------------------------------------------------------------------

Ok, so since sn0wbreeze seems to be way off I managed to find out a way to jailbreak the iPhone 3GS on Windows using a PwnageTool custom firmware.

Firstly, this is not for the faint hearted, it's a pretty complicated procedure and you will want to make sure you read every step thoroughly. Follow these steps exactly and you will be jailbroken on 4.1 before you know it.

Secondly this does not work on iPhone 3G or ipt3g/2g etc. Only iPhone 3GS, iPhone 4, iPod Touch 4G and Apple TV 2G can be jailbroken with this method. This method will work on any firmware (I did it on a new bootrom 3GS running 3.1.2).

So, you will need a bunch of tools to get this working.

  1. iRecovery
  2. Greenpois0n RC3
  3. A 4.1 firmware cooked by PwnageTool 4.1.2

You can create your own custom ipsw using VMWare, or you can find someone to send you one or possibly find one online somewhere. The firmware should be a PwnageTool 4.1.2 creation as 4.1 and 4.1.1 had the option to upgrade baseband.

Once you have all of these files, here is what to do:

Quote:
Procedure:

1. Put phone into Recovery mode (NOT DFU)
While the phone is off, hold down the Home button and immediatly plug it into your computer.

2. From a command prompt (Start>Run>"cmd"), change to the directory where you extracted irecovery, and enter:

1. irecovery -s
2. setenv boot-args 2
3. setenv auto-boot false
4. saveenv
5. /exit

3. Run greenpois0n - it will guide you to DFU mode, then it will stop on a white screen after you click "Jailbreak".
It should say "Jailbreak Complete!" and NOT "Jailbreak Failed!" next to the progressbar at the bottom.

4. Extract the iBSS from your custom PwnageTool image (firmware.ispw/Firmware/dfu/iBSS.BoardID.RELEASE.dfu) into your irecovery folder.
You can use WinRAR or another ZIP extractor to do this. IPSW files are really just ZIP files!

5. At a command prompt:

1. irecovery -f iBSS.****.dfu

iBSS.****.dfu should be replaced with the name of the iBSS that you just extracted from the pwnagetool image - ie iBSS.n88ap.RELEASE.dfu

6. At a command prompt:

1. irecovery -s
2. setenv boot-args 0
3. saveenv
4. go image decrypt 0x41000000
5. go jump 0x41000040
6. /exit

At the "go jump" point your device should appear to reboot. Whether it goes back to a white screen or shows the Connect to iTunes screen depends on the firmware image used.

7. Shift + Restore your PwnageTool cooked firmware from iTunes.


Good luck! - sbingner
Credit for this goes to sbingner from modyi.com

--------------------------------------------------------------------------------
  #133  
Oud 29-10-10, 12:49
Cisqo Cisqo is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

Super dat het bij je werkt.
Dit klinkt inderdaad vrij technisch. Ondanks dat ik denk dat een aantal dit wel snapt en kan uitvoeren, zullen er een hoop mensen zijn die deze methode mooi aan zich voorbij laten gaan

Overigens heb ik nog een vraag betreffende deze methode:

Wat als je dit wilt uitvoeren op een iPhone met al een custom firmware draaiende? (ik draai nog baseband 04.26.08. Dan zou ik terug moeten naar 3.0 voor een niet-custom). Levert dat geen problemen op? (Met Greenpois0n en dergelijke)

Laatst gewijzigd door Cisqo; 29-10-10 om 13:03.
  #134  
Oud 30-10-10, 15:17
Sjarrl Sjarrl is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 19
Standaard

Kan ik mijn iPhone 4 (gehaald op 24 sept.) nou jailbreaken en unlocken met Pwnagetool??
  #135  
Oud 30-10-10, 15:19
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjarrl Bekijk bericht
Kan ik mijn iPhone 4 (gehaald op 24 sept.) nou jailbreaken en unlocken met Pwnagetool??
Ja, dat kan je. Maar dat had je ook gemakkelijk zelf kunnen vinden
  #136  
Oud 30-10-10, 15:32
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ja, dat kan je. Maar dat had je ook gemakkelijk zelf kunnen vinden
Wist niet dat je de nieuwste baseband al kunt unlocken

Of je een iPhone kan jailbreaken en unlocken is simpel na te kijken op deze site: http://jailbreak-me.info/
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 30-10-10 om 15:34.
  #137  
Oud 30-10-10, 15:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Wist niet dat je de nieuwste baseband al kunt unlocken

Of je een iPhone kan jailbreaken en unlocken is simpel na te kijken op deze site: Ultimate jailbreak and unlock wizard
Hmm.. dat kan ook niet, maar ik doelde hier enkel op het jailbreaken. Dat is bij een nieuwe iPhone 4 wel mogelijk, unlocken dus niet. Maar dat staat ook allemaal haarfijn uitgelegd in de keuzehulp
  #138  
Oud 30-10-10, 17:57
seagull seagull is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 55
Standaard herstellen

In eerste instantie probeerde ik mijn iphone4 met 4.01 (met jailbreak) met een custom firmware via pwnagetool 4.1.2 te upgraden naar 4.1. met jailbreak. Ik kreeg toen allerlei foutmeldingen bij het installeren. Dus ten einde raad maar geprobeerd normaal (dus geen alt/shift) te herstellen. Krijg nu continu de herstelmodus (logo: Usb kabeltje met itunessymbool) de error 2001, vervolgens ook in DFU-mode geprobeerd, maar krijg dan de error 1611.
Kom er niet meer uit, want bovenstaande heb ik op verschillende macs.

Dit vond ik op het Apple-support forum:
not sure what that error code means but luckily it aint error 1611 which is what i head,
after doing a software update bricked my phone,
the update killed the battery and as not enough battery update kills the phone,
any normal phone you can remove the battery but on a iphone you have to take it in,
had to wait 3 days

Weet iemand raad?

Laatst gewijzigd door seagull; 30-10-10 om 18:51.
  #139  
Oud 30-10-10, 18:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "seagull'
Weet iemand raad?
Kun je met TinyUmbrella jouw iPhone uit Recovery Mode halen?

Welke JB methode heb je voor 4.02 gebruikt?

Voor welke firmware versies heb je SHSH blobs opgeslagen?
  #140  
Oud 30-10-10, 18:50
seagull seagull is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Kun je met TinyUmbrella jouw iPhone uit Recovery Mode halen?

Welke JB methode heb je voor 4.02 gebruikt?

Voor welke firmware versies heb je SHSH blobs opgeslagen?
Uit recovery-mode halen lukt niet. Blijft in restore-mode. Ook als in hem in recovery=zet (DFU) dan lukt het niet.

Sorry, het was dus 4.01 Jb-methode voor 4.01 is "jailbreakme" die via het web ging.
Alle blobs met tiny-umbrella opgeslagen.
Reageren

Labels
05.13.04, 3gs, 4.0.2, baseband



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Whited00r Firmwares Xray2000 Jailbreak 2 23-03-11 22:11
iPad baseband met custom FW Razors Unlock 5 05-02-11 21:53
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 15:05
Custom 4.0 Firmwares alle iDevices spysical Jailbreak 1023 28-10-10 18:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.