iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 3G 16gb software geupdate naar 4.1, nu wordt simkaart niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/76404-iphone-3g-16gb-software-geupdate-naar-4-1-wordt-simkaart-niet-ondersteund.html)

iphonelotte 28-10-10 22:11

iPhone 3G 16gb software geupdate naar 4.1, nu wordt simkaart niet ondersteund
 
Hai,

Ik heb vandaag mijn 1e iPhone gekocht bij een winkeltje dat 2ehands telefoons verkoopt.
De telefoon werkte prima tot ik de nieuwste versie had geupdate. Welke versie er eerst op zat weet ik niet.

Dit probleem wordt al veel omschreven op internet, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik zelf een topic start.

Toen de telefoon nog werkte zag ik wel in het menu 'Cydia' staan. Ik ben zelf echt een beginner, en niet heel ervaren met electronica, maar ik hoop dat jullie mij een duidelijke uitleg willen geven wat ik nu moet doen!

Aangezien ik niet weet wie de oorspronkelijke eigenaar is van mijn iPhone, kan ik dus ook niet via haar een code van T-mobile krijgen. T-mobile wilt mij wel een unlockcode geven als ik 120,- betaal. Uiteraard wil ik dit daarom eerst zelf proberen! En ik weet natuurlijk ook niet zeker of deze telefoon uberhaupt van t-mobile afkomstig is.

Ik was helemaal weg van de iPhone maar begin de telefoon nu steeds vervelender te vinden! Willen jullie me alsjeblieft helpen?

Sorry dat ik de zoveelste topic hierover begin, maar zoals ik al zei: ik zie door de bomen het bos niet meer, en de beschrijvingen in de meeste topics klinken als Chinees in mijn oren.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Groetjes,

Lotte

WDS001 28-10-10 22:15

 Verplaatst naar: Jailbreak

Herstel je iPhone nogmaals, maar nu met de geschikte custom firmware (MET activatie) die je hier kan downloaden.

Nadat je dat gedaan hebt kan je in ieder geval al in je iPhone, unlocken (en dus bellen) zal softwarematig (nog) niet lukken.

iphonelotte 28-10-10 22:53

Aangezien ik een beginnertje ben, de vraag: moet ik hem gewoon openen of opslaan ergens? En moet mijn iphone al aangesloten zijn voor ik de file download?
Wat bedoel je met iphone herstellen? Sorry dat ik niet zo handig ben!
Een stap voor stap uitleg zal fijn zijn. bvd!

unlocken en dus bellen, zal softwarematig nog niet lukken zeg je. Dat betekent dus dat ik niet kan bellen, smsen, internetten etc?
Kan ik hem dan nog terugdraaien naar de software waarmee ik wel alles kan? Of heb ik nu mijn iphone defect gemaakt tot er wel een goede versie is ontwikkelt?!
Ohjee.. wat nu?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 592838)
 Verplaatst naar: Jailbreak

Herstel je iPhone nogmaals, maar nu met de geschikte custom firmware (MET activatie) die je hier kan downloaden.

Nadat je dat gedaan hebt kan je in ieder geval al in je iPhone, unlocken (en dus bellen) zal softwarematig (nog) niet lukken.

Okee.. ik heb die file geopend (dus niet opgeslagen) gewacht tot ie op 100% was, vervolgens kreeg ik itunes weer in mijn beeld, met weer de melding 'simkaart wordt niet ondersteund'
Heb ik je advies wel goed opgevolgd? Zo niet, wil je een stap voor stap uitleg geven? Zo wel: wat nu?

MrFCUUnknown 01-11-10 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonelotte (Bericht 592869)
Aangezien ik een beginnertje ben, de vraag: moet ik hem gewoon openen of opslaan ergens? En moet mijn iphone al aangesloten zijn voor ik de file download?
Wat bedoel je met iphone herstellen? Sorry dat ik niet zo handig ben!
Een stap voor stap uitleg zal fijn zijn. bvd!

unlocken en dus bellen, zal softwarematig nog niet lukken zeg je. Dat betekent dus dat ik niet kan bellen, smsen, internetten etc?
Kan ik hem dan nog terugdraaien naar de software waarmee ik wel alles kan? Of heb ik nu mijn iphone defect gemaakt tot er wel een goede versie is ontwikkelt?!
Ohjee.. wat nu?



Okee.. ik heb die file geopend (dus niet opgeslagen) gewacht tot ie op 100% was, vervolgens kreeg ik itunes weer in mijn beeld, met weer de melding 'simkaart wordt niet ondersteund'
Heb ik je advies wel goed opgevolgd? Zo niet, wil je een stap voor stap uitleg geven? Zo wel: wat nu?

Als je versie 4.1 hebt geinstalleerd dan zit de simlock erop en zou je moeten wachten totdat 4.1 bel soft/hardware (baseband) weer sim lock vrij gemaakt wordt. Voor nu heb je niet meer dan een veredelde iPod touch. Hou iPhoneclub in de gaten..

In the mean time: "Niet meer upgraden, ook niet als 4.2 uitkomt" en vraag op dit forum advies zodra je op iPhoneclub hebt gezien dat 4.1 te unlocken is.

Sorry het is helaas niet terug te draaien.

Patrick

iphonelotte 01-11-10 21:44

Bedankt voor het advies!
Gelukkig heb ik mijn geld terug kunnen krijgen, en heb ik een andere iphone gevonden die simlockvrij is met 4.1 (tmobile heeft hem simlock vrij gemaakt).

Groetjes

XIII 01-11-10 22:24

Fijn dat jouw probleem is opgelost.

Aangezien er meerdere topics over dit onderwerp waren gaat hier nu een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.