//

Clean install + Jailbreak + Unlock 3GS

Clean install + Jailbreak + Unlock 3GS discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik had een iPhone 3GS (Firmware: 4.0.1) ge-jailbreaked middels "JailBreakMe.com". Omdat ik afhankelijk ben van een softwarematige unlock, heb ik dit ook gedaan. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-11-10, 13:46
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Question Clean install + Jailbreak + Unlock 3GS

Hallo allemaal,

Ik had een iPhone 3GS (Firmware: 4.0.1) ge-jailbreaked middels "JailBreakMe.com". Omdat ik afhankelijk ben van een softwarematige unlock, heb ik dit ook gedaan.

Nu heb ik een iPhone4 (Firmware: 4.2) en mijn broertje wil graag mijn 3GS van mij over nemen. Voordat hij dit kan doen, wil ik wel graag alle instellingen etc. eraf gehaald hebben.

Het beste lijkt mij een "clean install"; Alles eraf, iOS er "clean" op en dan opnieuw jailbreaken + unlocken.

Nu begreep ik echter dat Firmware 4.2 (niet) niet softwarematig te unlocken is. Volgens mij kan ik ook niet een "clean install" doen van Firmware 4.0.1 om wederom via JailBreakMe te jailbreaken en weer te unlocken.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem/advies wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt!

Groeten,,,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-10, 10:57
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

gwn herstellen via itunes daarna is alles clean dan kan je broertje hem zelf jailbreake via jailbreakme.com
__________________
Als je het zeker weet hoef je niet te twijfelen!
  #3  
Oud 10-11-10, 11:03
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Hallo flammy88,

Bedankt voor de reactie.

Gisteren had ik geprobeerd alle instellingen te verwijderen. Echter na dit proces bleef de iPhone op "zwart" staan. Om deze reden heb ik geprobeerd hem te herstellen.

Nu is het mij gelukt om iOS 4.0.1. er weer op te zetten (officiele versie), maar ik kan hem dan niet (meer) activeren. Ik beschik wel over een "Phonebook SIM", maar wat ik heb gelezen is dat dit onmogelijk is gemaakt door Apple.

Vervolgens heb ik geprobeerd custom firmware erop te zetten (waarbij het iOS al is geactiveerd), maar deze krijg ik niet op m'n iPhone geplaatst (importeren via iTunes gaat niet).

Ik heb via PwnageTool al een eigen custom firmware geprobeerd te maken, zonder succes, en ook met redsn0w lukt het mij niet.

Help??
  #4  
Oud 10-11-10, 11:30
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

hmmmm heb je wel een tut gevolgt? anders probeer het eens met limera1n
  #5  
Oud 10-11-10, 12:17
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Yop - meerdere tuts zelfs. Soms wilde PwnageTool/Redsn0w niet goed meewerken overigens (verkeerde firmware source file ofzo).

Limera1n is toch alleen voor iOS 4.1? Ik wil iOS 4.1 (nog) niet, aangezien ik afhankelijk ben van een softwarematige unlock. Ik begreep dat iOS 4.1 wel gejailbreakt kan worden, maar niet geunlocked?
  #6  
Oud 10-11-10, 12:31
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

limera1n is voor ios 4.0 4.0.1 4.0.2 4.1 als ik het blog mag geloven van geohot idd er is nog geen unlock voor 4.1 nog niet
  #7  
Oud 10-11-10, 12:33
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Precies - en daarom wil ik nog bij 4.0.1. blijven (en dan unlocken middels Ultrasn0w).

Helaas ben ik nu weer terug bij af, aangezien ik dus niet een (werkende) iOS 4.0.1 op m'n 3GS kan plaatsen.

Nog meer ideeen?
  #8  
Oud 10-11-10, 12:35
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

maar doet je iphone helemaal niks meer? of? je kan nog jailbreake via jailbreakme.com en daarna unlocken
  #9  
Oud 10-11-10, 12:39
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Nogmaals bedankt voor het meedenken flammy88 .

Ik kan in principe iOS 4.0.1. (officieel - dus niet custom firmware etc.) er op krijgen. Echter komt hij dan in het "Activatie" scherm, en aangezien ik niet de originele SIM kaart heb, kan ik hem niet activeren. Ook het truukje met een "Phonebook SIM" werkt niet (meer).

Ik kan dus ook niet Safari opstarten om Jailbreakme.com te openen...
  #10  
Oud 10-11-10, 12:43
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

doe der een t-mobile kaartje in dan kun hem activeren daarna kun je custom FW erop zetten als je geen t-mobile kaartje heb kan je ook iemand van iemand lenen
  #11  
Oud 10-11-10, 12:44
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Hij is niet van T-Mobile; komt uit het buitenland (weet verder ook niet welke provider dat was - 2e hands iPhone).

Nog meer ideeen? Ik kom echt niet verder .
  #12  
Oud 10-11-10, 12:47
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

anders probeer het via snowbreeze dan kan hem ook activeren heb ik ook gedaan met me 3g
  #13  
Oud 10-11-10, 12:55
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Dit wilde ik ook doen, maar bij het runnen van sn0wbreeze krijg ik de volgende waarschuwing (zie bijlage).

Aangezien hij dus (nog) niet ge-jailbreakt is, kan ik ook niet verder gaan (m'n 3GS heeft overigens wel de oude bootrom en de SHSH blobs van 4.0.1 heb ik via Cydia opgeslagen).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png sn0wbreeze.png‎ (49,6 KB, 14x gelezen)
  #14  
Oud 10-11-10, 15:08
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Jailbreak iOS 4.1 with Sn0wbreeze [Custom Firmware Windows] | Redmond Pie hier een linkje ik denk dat het hiermeemoet lukken
  #15  
Oud 11-11-10, 21:21
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Hallo,

Weer verder geprobeerd te komen met mijn probleem.. Helaas (nog) niet gelukt.

Zoals aangegeven wil ik (nog) niet naar iOS 4.1, aangezien ik nog wel m'n softwarematige unlock nodig heb (nog niet beschikbaar voor iOS 4.1). Na lang zoeken ben ik wel bij TinyUmbrella uitgekomen, wat (volgens mij) de mogelijkheid geeft om (naast het opslaan van de SHSH blobs) je device te restoren naar een vorige versie van het iOS.

Aangezien mijn 4.0.1 blobs al opgeslagen waren middels Cydia, kon ik "Start TSS Server" drukken en (dacht ik) middels iTunes mijn custom 4.0.1 software op de 3GS plaatsen (deze is al gehacktiveerd). Echter, wanneer ik dit probeer:

--------------------------------------------------------

Met TinyUmbrella in "Recovery Mode" geplaatst.. Daarna updaten met iTunes middels custom firmware geeft:

"iPhone op herstel voorbereiden" (Heel lang)
En daarna:
"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1604)"

Vervolgens zelf de iPhone in DFU geplaatst, en dan updaten met iTunes middels custom firmware:

"iPhone op herstel voorbereiden" (Heel kort)
En daarna:
"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1600)"

--------------------------------------------------------

En ik heb nu echt geen idee meer?!
  #16  
Oud 11-11-10, 21:58
slb4ever slb4ever is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

redmondpie.com/fix-1604-1600-itunes-error-during-ios-4.0-custom-firmware-restore/ wie weet helpt dit wel.
  #17  
Oud 11-11-10, 22:04
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Bedankt voor de reactie slb4ever.

Dat had ik ook al geprobeerd, maar mijn "iPhone Software Updates" folder was volledig leeg .
  #18  
Oud 12-11-10, 00:40
slb4ever slb4ever is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Wat ik er uit begrijp moet je bij stap 3 de firmware waar je naar toe wil wel in de map laten. Misschien moet je 'm zelf daar in zetten.
  #19  
Oud 13-11-10, 14:39
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Beste,

Het is met uiteindelijk gelukt - en zelfs wel met de eerste oplossing van flammy88 ! Zoals ik al had aangegeven kon ik de officiele 4.0.1 software er wel op plaatsen, maar ik kon hem niet activeren.

Nu kwam ik er net achter dat Limera1n het toestel niet alleen jailbreakt, maar ook h4cktiveerd! Dus toen ik vast zat in het "Activatiescherm" van iOS 4.0.1, gewoon Limera1n kunnen draaien waardoor m'n telefoon weer volledig beschikbaar was.

Vervolgens middels Ultrasn0w het toestel ge-unlockt en m'n 3GS met iOS 4.0.1 is jailbroken, activated en unlocked!

Ontzettend bedankt voor het helpen/meedenken flammy88 en slb4ever - nu kan mijn broertje gelijk gebruik maken van zijn iPhone 3GS .

Fijn weekend allen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: iPhone 3Gs Unlock + jailbreak 98584 Unlock 0 17-03-11 19:35
Clean install PC, nu bang dat mijn iphone leeg wordt bij synchroniseren RioolDokter iPhone algemeen 5 10-11-10 14:04
iPhone: 3GS Jailbreak/Unlock 3.1.3 to 4.0.1? RVE_NL Jailbreak 0 05-09-10 13:53
3gs jailbreak en unlock Dutch_guy Archief 1 25-10-09 21:51
Aangeschafte app's na clean install feek Archief 2 25-09-08 11:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.