iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak verwijderen / Toestel updaten (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/77181-jailbreak-verwijderen-toestel-updaten.html)

Nipje 08-11-10 13:32

Jailbreak verwijderen / Toestel updaten
 
Ik zit momenteel even met de vraag hoe ik op een veilige manier mijn jailbreak kan verwijderen. Ik heb mijn iphone 4 met firmware 4.1 gejailbreakt met greenpois0n, maar ik wil deze jailbreak nu verwijderen.

Wat is hier de juiste en veilige manier voor? Ik heb even op het internet gezocht maar ik weet toch nog niet zeker hoe ik dit aan moet pakken.

Gewoon herstellen?

Nog even een toevoeging:

Ik wil de jailbreak verwijderen omdat ios 4.2 er weer aan zit te komen :)

iOzan 08-11-10 21:20

Jep, herstellen.

mike77 10-11-10 03:19

gewoon "herstellen"(staat onder de gegevens in overzicht) in itunes---> itunes doet alles voor jouw. Gewoon de iphone laten steken tot er een schermpje komt( terug connecten aan itunes via usb)--> dus even afkoppelen en terug inpluggen.

Vervolgens kan je de laatse reservekopie installeren. en dan wachten tot synchronisatie is voltooid.
(kan eventjes duren, hangt van hoeveelheid apps,muziek en dergelijke af)

voordeel--> al je contacten,notities, spelvorderingen,... komen terug op je iPhone zonder de jailbreak.

Ik heb het juist ook gedaan zonder probleem.

Datamonster 10-11-10 05:40

Maar even een vraagje waarom zou je jealbreak verwijderen om een update uit te voeren :confused: dat kan ook met je jealbreak:d

mike77 10-11-10 12:56

Indeed.. Why would you?

Ik wou mijn iPhone gewoon even unjailbreaken.. En dat is de manier waarop ik het deed( en heel de wereld peins ik) :-)

Nipje 15-11-10 12:17

Oh ik dacht dat ik die jailbreak juist moest verwijderen om de update zonder problemen uit te kunnen voeren.

Is het trouwens een probleem als ik geen reservekopie heb van mijn iphone van VOORDAT ik de jailbreak had uitgevoerd?

Datamonster 15-11-10 12:50

Nee hoor, kan daarna ook gewoon er veranderd niks in je telefoon behalve
dat je wat meer vrijheid krijgt om je telefoon aan te passen.
verder blijft hij gewoon als "normaal" werken:d:d

Pulletje 16-11-10 08:00

@Datamonster,
Hoe werkt dat dan? Ik heb mijn IPhone gejailbreakt (4.1) en wil natuurlijk gebruik maken van OS4.2. Ik dacht ook dat ik eerst alles ongedaan moest maken...

Mwfadebeer 16-11-10 08:04

Zodra er een nieuw iOs en/of jaibreak komt wordt dat op dit forum aangekondigd. Meestal heel snel gevolgd door instructies hoe te handelen. ff wachten nog is het devies

Pulletje 16-11-10 08:09

Okay, even geduld hebben dus. Ik was al bang dat alles ongedaan moest worden gemaakt! Ik wil graag de Cydia (betaalde) apps graag behouden...

pdavie 16-11-10 10:50

Hey..Dit is goed nieuws..Heb nu een 3G en ik heb bericht gehad dat ik waarschijnlijk volgende maand mijn iPhone4 krijg bij Vodafone..Nu kan ik dus niet updaten bij mijn 3G omdat deze simlockvrij is gemaakt en gejailbreakt..Maar als ik mijn nieuwe iPhone4 jailbreak kan ik gewoon blijven updaten dus? Twijfelde namelijk of ik wel zou jailbreaken...

wouter1981 16-11-10 11:00

Wanneer je update via de normale weg (iTunes, dmv "Update") dan raak je een eventueel aanwezige jailbreak kwijt.
Wanneer je iPhone 3G officieel unlocked is dan kun je gewoon updaten. Je moet dan dus wel opnieuw jailbreaken. Is je 3G softwarematig unlocked dan moet inderdaad niet updaten..

Guest-20160229131053 18-06-11 18:36

bijwerken niet mogelijk
 
Ik heb iPhone 3GS en iPad zonder jailbreak.
Nadat ik mijn Apple TV (2nd) heb gejailbreakt (op mijn MAC) kan ik mijn iPhone 4.3.1 en iPad 4.3.2 met iTunes 10.3.1 niet meer bijwerken.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing gevonden!
TinyUmbrella, alle opties uitschakelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.