//

jailbreaken of niet

jailbreaken of niet discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Na heel wat opzoekwerk en soortgelijke posts te lezen heb ik toch besloten om de vraag zelf te stellen. (de nieuws topics hierover zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-11-10, 11:17
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard jailbreaken of niet

Hoi,

Na heel wat opzoekwerk en soortgelijke posts te lezen heb ik toch besloten om de vraag zelf te stellen. (de nieuws topics hierover zijn wat verouderd? En dan besluit ik enkel omdat ik geen vermelding zag van iPhone 4 daarin )

Waarom zou ik jailbreaken? (ps: ik heb een iPgone 3GS gehad, maar nooit jailbroken)

Mijn voor en nadelen tot nu toe:

+ Veel extra features (theme's, sms delivery, agenda op lockscreen, ...)
+ Ik kan het ongedaan maken

- Kans op kapotgaan van de iPhone? (de vele threads van "vast in recovery" etc)
- Je weet nu al dat de verzekering er moeilijk gaat over doen (geen zin in X maanden heen en weer gepraat)
- ik gebruik windows 7. hier heb ik klachten gehoord dat het niet zou werken.

(- Onervaren erin, maar dit lost zichzelf op )

In de top 5 app's van Cydia zie ik toch altijd dingen die ik super handig zou vinden, maar langs de andere kant amuseer ik me ook nog in de normale app store

Thx voor enige feedback
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-11-10, 11:46
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Maar alle apps in Itunes, geven niet de extra tweaks die handig zijn
Lockinfo, SB Settings, sms tonen, email tonen, gekleurde carrier logo etc.
Plus personaliseren van je Iphone zodat hij er niet uitziet zoals miljoenen andere
En over het kapot gaan ligt meer aan de gebruikers dan aan het Jealbreaken van Jealbreaken gaat je Iphone niet kapot.
Maar je eerst inlezen is handiger dan later klagen dat hij kapot is
__________________
Ipad4 32G 3G [/COLOR]7.0.3 JB Iphone 4S 64G White 7/0.3 iPhone 5s 32g Silver, iPad Mini 2 16g White,iPhone 6 Plus 64g Spacegrey, iPhone 6s Plus Rose Gold
  #3  
Oud 12-11-10, 12:24
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Voordat de telefoon terug gaat voor de verzekering restore je de iPhone gewoon, dus ik zie dat niet als probleem.

Ik werk zelf op win 7 64 bits en ik ondervind geen problemen.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 12-11-10, 18:33
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

owkee, nu ben ik geneigd om het eens te proberen. eventueel al eventjes laten lopen erop tot aan de 4.2 launch en dan bekijk ik of ik snel kan restoren en weet ik beter hoe alles in zen werk gaat. Tenzij iemand me een reden kan geven om het niet te doen uiteraard

Wat me zeker aantrekt is het feit dat ik eindelijk dingen kan doen dat ik altijd al wou van men iphone maar wat apple niet toelaat.

Klein vraagje voor de experts (ik lees het zelf nog wel later maar moet zometeen even de deur uit ): Wat is de meest geschikte manier voor me? (dit kan ik wel zelf vinden hoor mar vraag het toch even nu de thread open staat)

en voor de andere twijfelaars: Ik hou jullie op de hoogte over men bevindingen
  #5  
Oud 13-11-10, 01:08
wisser wisser is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 36
Standaard

Op ios 4.1 kan je nu jailbreaken met greenpois0n - Mmmm...pois0n
  #6  
Oud 13-11-10, 01:27
alfastra alfastra is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 20
Standaard

Mijn vraag zal ook wel meerdere malen gesteld zijn, maar ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.
Ik heb vandaag een iPhone 4 32Gb gekocht uit de U.K. 4.1 met origineel af fabriek simlockvrij. Baseband 02.10.04
Hoe en met welke kan ik hem het beste jailbreaken. Waar moet ik oppassen of hoeft dat niet meer omdat hij origineel af fabriek simlockvrij is.
  #7  
Oud 13-11-10, 15:50
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

dat is een goede vraag, dat is ook het enige waar ik nog onzeker over ben. die Baseband. ik heb net gekeken en ik heb ook baseband 02.10.04.
Bij mijn weten kan ik er alle sim kaarten in gebruiken, maar ik kan me uiteraard vergissen hierin.

iemand enige raad voor me? Is dit oké als ik jailbreak met Greenpoison of moet ik daarvoor dat tinyumbrella ding eens nader bekijken?

thx
  #8  
Oud 13-11-10, 19:51
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

wel, ik heb het zonet dan toch even gedaan met Greenpois0n. 5 minuutjes en de klus was geklaard. Omdat het de eerste keer was deed men windows wel even lastig met de drivers te herkennen (nog nooit in DFU mode geweest). Dus heb ik een 4 tal keer moeten proberen maar toen deed hij het wel. Eerst volledig wit scherm, daarna een hoop code, en poef, men normale scherm.
De baseband heeft dus ook niet voor problemen gezorgd. Wel een paar keer herstarten om Cydia aan de praat te krijgen, maar zo te zien is dat nu ook gedaan ik duik even in mijn nieuwe iphone mogelijkheden

thx
  #9  
Oud 13-11-10, 19:53
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBramme Bekijk bericht
wel, ik heb het zonet dan toch even gedaan met Greenpois0n. 5 minuutjes en de klus was geklaard. Omdat het de eerste keer was deed men windows wel even lastig met de drivers te herkennen (nog nooit in DFU mode geweest). Dus heb ik een 4 tal keer moeten proberen maar toen deed hij het wel. Eerst volledig wit scherm, daarna een hoop code, en poef, men normale scherm.
De baseband heeft dus ook niet voor problemen gezorgd. Wel een paar keer herstarten om Cydia aan de praat te krijgen, maar zo te zien is dat nu ook gedaan ik duik even in mijn nieuwe iphone mogelijkheden

thx

Welkom in de JB wereld
  #10  
Oud 14-11-10, 00:18
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Welkom in de JB wereld
Thx, zonet even terug de apple wereld in gegaan om te zien hoe makkelijk een restore ging en jazeker. tijdelijk weer niet jailbroken
  #11  
Oud 28-11-10, 12:59
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard

MrBramme, ik heb een vraagje voor jou (ook gericht aan andere die mij kunnen helpen)

Zou je mij aanraden om mijn Iphone te jailbraiken? Ik heb mijn iphone 3G (gekocht in Belgie) nu al meer dan 2 jaar en de redenen waarom ik hem zou jailbreaken zijn min of meer dezelfde als jouw redenen Zelf ben ik redelijk 0 in het JB wereldje.. Ik heb er eigenlijk nooit aangedacht om hem te JB maar sinds deze morgen ben ik geneigd om het uiteindelijk te doen.. Moest ik hem nu JB, welke raad je mij aan? Was het gemakkelijk om hem te resetten na een JB?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door CharlieCharlo; 28-11-10 om 13:14.
  #12  
Oud 28-11-10, 13:32
psvpas psvpas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 131
Standaard

Er kan niks gebeuren met jailbreaken. Mocht er toch iets gebeuren, dan doe je een zogenaamd "Herstel" via iTunes. Alles wordt dan opnieuw op je iPhone gezed en er valt niets meer van terug te vinden.
Er wordt ook gezegt dat het meer stroom vreet, of dat zo is, weet ik niet, maar in de praktijk merk ik er niets van want die batterij is toch 1 en al bagger. Maar met SBSettings kanje alles lekker snel uitzetten(Wi-Fi 3G Bluetooth etc etc...) dus dat is erg handig!

Ik werk zelf met windows 7 32 bits, eerst deed limera1n het wel, maar zodra ik dat nu wil doen, lukt het niet meer. Greenpois0n EN Limera1n zien mijn iPhone niet als dfu en iTunes en iReb wel, dus weet niet ik dat kan oplossen...

Laatst gewijzigd door psvpas; 28-11-10 om 13:35.
  #13  
Oud 28-11-10, 14:46
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard

Wou hem jailbreaken maar zit nu met een probleem.. Wat het probleem exact is weet ik niet.. Ik volg de stappen vanop dit forum. Download Redsnow, dit lukt. Maar ernaar moet je nr Browse en daar vind ik niets terug.. Heeft dit te maken met dat mijn pc op windows 7 draait? Of wat moet ik aanklikken bij de "browse"stap.. (please select the corresponding IPSW for your current firmware -> deze lukt/snap ik niet) Hopelijk snapt er iemand mijn probleem

Laatst gewijzigd door CharlieCharlo; 28-11-10 om 15:07.
  #14  
Oud 28-11-10, 17:55
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

Hey CharlieCharlo,

ik heb mijn ios tijdelijk weer unjailbroken voor de update overlaatst van apple Heb ondertussen niet meer gekeken om hem opnieuw te jailbreaken (uiteindelijk heb ik niet veel uit cydia gebruikt) en momenteel ga ik even unjailbroken blijven

Ik vond Cydia over het algemeen onoverzichtelijk en moest vaak opnieuw opstarten. Aangezien ik nu nog genoeg plezier beleef aan de "standaard" IOS heb ik besloten om even daarmee verder te werken totdat ik de kriebels krijg om Cydia eens echt tegoei te bekijken.

Ik heb geen idee hoe je de problemen zou moeten oplossen die jij hebt. ik heb ook windows 7 maar had gejailbreaked met greenpoison.

grtz
  #15  
Oud 28-11-10, 17:57
psvpas psvpas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 131
Standaard

Je moet de firmware aanklikken waar je nu op zit

Firmware downloads zijn hier te vinden: iOS Firmware
  #16  
Oud 28-11-10, 20:02
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psvpas Bekijk bericht
Je moet de firmware aanklikken waar je nu op zit

Firmware downloads zijn hier te vinden: iOS Firmware
dit heb ik al reeds gedaan maar dan krijg ik een map en geen bestand.. dus ik vrees dat het aan Windows 7 ligt want ik heb enkele youtubefilmpjes na gekeken en deze hebben niet dit probleem..
  #17  
Oud 28-11-10, 20:39
psvpas psvpas is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharlieCharlo Bekijk bericht
dit heb ik al reeds gedaan maar dan krijg ik een map en geen bestand.. dus ik vrees dat het aan Windows 7 ligt want ik heb enkele youtubefilmpjes na gekeken en deze hebben niet dit probleem..
Probeer eens om redsn0w als administrator te starten. Redsn0w werkt zzelfs bij mij
en probeer het bestand op je bureaublad te zetten, centraal en dus makkelijk te vinden. let ook op dat het een .ipsw bestand is he!
  #18  
Oud 29-11-10, 18:46
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard

Het is me niet gelukt om mijn Iphone te JB op mijn Windows 7. Ik heb het dan maar gedaan op de Apple van mijn broer en daar had ik geen enkel probleem bij het JBen!

Over de JB zelf.. Het is toch even zoeken.. Wat me opvalt is dat je moet betalen voor een aantal apps, meestal de meest "tofste", een ander nadeel is dat ik 4.2 heb geJB en daardoor enkele handige apps niet kan downloaden..

Alvast bedankt voor jullie hulp

Laatst gewijzigd door CharlieCharlo; 29-11-10 om 18:50.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreaken of niet??? iphone789 Jailbreak 57 30-01-11 22:32
Jailbreaken of niet? Feroz Jailbreak 3 10-08-10 19:17
Jailbreaken of niet? rl88 iPad algemeen 0 03-08-10 21:48
3GS niet te jailbreaken: Kopen of niet? inzomnia Archief 1 21-02-10 00:14
iPhone: 3G is niet te jailbreaken memyself71 Jailbreak 1 19-11-09 18:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.