//

Wat moet ik nu precies doen...

Wat moet ik nu precies doen... discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Okay, ik heb een Iphone 4 overgekocht. Deze was in een Belgische winkel gekocht, maar met fw 4.0 unlocked. Dit was een brits toestel, dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-11-10, 03:15
Draco Draco is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard Wat moet ik nu precies doen...

Okay,

ik heb een Iphone 4 overgekocht.
Deze was in een Belgische winkel gekocht, maar met fw 4.0 unlocked. Dit was een brits toestel, dus zat een simlock op, maar hij is unlocked.

Nu heeft die persoon hem per ongeluk geüpdatet naar 4.1 en was hij dus weer locked.

Hij heeft en gejailbroken, maar nog steeds locked.
In die toestand heb ik hem overgekocht.

Nu is snowbreeze 2.1 uit, en iemand zei me dat de unlock daar bij zat (na wat opzoeken denk ik dat dit niet klopt?)

Dus ikke custom ipsw gemaakt met snowbreeze 2.1, shift + herstel, boem.
De ergerlijke foutmelding "de iphone kan niet worden hersteld, een onbekende fout..." ik denk wel dat die jullie bekend is...
Nu kreeg ik hem niet meer uit recovery mode... Met geen stokken uit te krijgen, dus kon ik niet anders dan em via itunes zelf laten herstellen, dus de fw die hij zelf automatisch downloadet.

Dat gebeurt en hij start weer normaal op.
Nu is hij niet geactiveerd wegens de simlock. Kaartje erin, zegt itunes dat de simkaart niet ondersteund wordt. (= simlock)

Dus gewoon jailbraiken...

Maar telkens ik shift + herstellen klik en dan blader naar de custom rom krijg ik die ***** foutmelding. In DFU geeft em code 1600, in recovery code 21.

Moet ik overstappen naar een oudere itunes?
Ik snap het echt niet meer...


Kan het op een mac wel?
Ik heb hier proberen te zoeken, maar er zijn zoveel mogelijkheden om te breaken dat ik er niet meer aan uit geraak...

Ik weet ook niet welke baseband ik heb, wrs de laatste aangezien itunes zelf de laatste update heeft uitgevoerd nu...

Nu... Ik heb hem nog niet in gebruik, dus die unlock hoeft nog niet.
Ik neem aan dat hij er dus nog niet is, die unlock?
Enig idee wanneer die eraan komt voor de 4.1?

Ik wil gewoon weer dat ik hem weer kan gebruiken als ipod en gps, totdat de unlock er is.

Maar nu kan ik er niks mee doen daar hij niet geactiveerd is. Dus hij moet gebroken worden...

Maar dan zit ik dus met die foutmelding van itunes die niet wil custom updaten...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-10, 11:56
satwolf's schermafbeelding
satwolf satwolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Genk, België
Berichten: 176
Standaard

je kan hem voorlopig gebruiken ale een iPod, de enigste dat je moet doen is een JB op het toetsel.
Niet meer herstellen met iTunes.
Een unlock zal er wel komen als V4.2 uitkomt denk ik.

Terug naar een lager firmware gaat alleen als de shsh blobs zijn opgeslagen bij Cydia, maar dit brengt u niet verder, daar met firmware 4.1 de baseband op het toestel ook is geupdate die niet niet te downgraden is.
__________________
Als iedereen mekaar helpt,zijn er geen problemen meer.
  #3  
Oud 14-11-10, 13:37
mrkuiper mrkuiper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 28
Standaard

Middels Greenpois0n of Limera1n kan je je toestel hacktiveren en jailbreaken, dan kan je hem in ieder geval gebruiken als iPod touch.

Unlock voor nieuwe baseband is er nog niet, en die kan je ook niet downgraden. Daarvoor moet je dus nog wachten tot die unlock er is (geen idee wanneer).
  #4  
Oud 14-11-10, 18:42
Draco Draco is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Is me nu gelukt om hem te jailbraiken met redsnow.
Ging zonder problemen, terwijl die custom rom van snowbreeze toch maar rommel is aangezien dat via itunes is.

Bon, alles werkt nu dus gewoon, wel ***, want ik had mijn simkaart al versneden naar micro sim

Morgen ff een adaptertje halen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: wat moet ik precies doen StiiYl Jailbreak 1 01-12-10 22:35
Help wat moet ik doen?! robintielemans Archief 3 10-05-09 23:47
HELP ! wat moet ik doen ??? L03627 Archief 3 10-05-09 18:55
Wat moet ik doen :S???????????????? wo-man Archief 2 03-04-09 22:20
Wat moet ik precies aanvinken ? Dazzle Archief 1 30-07-08 15:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.