iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Batterij na 3-4 uur leeg (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78171-batterij-na-3-4-uur-leeg.html)

bularax 22-11-10 18:42

Batterij na 3-4 uur leeg
 
Hallo,
2 dagen geleden heb ik deze custom firmwire op mijn iphone gezet ivm whatsapp zodat 't op de achter grond kan draaien.
  • Activatie
  • Multitasking
  • Achtergrond
  • Batterij percentage
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)

Maar nu heb ik al 2 dagen achter elkaar, dat als ik tot 100% oplaad, mijn iphone 3G 4.1 binnen 4 uur leeg is.

Ook als ik alles afsluit is het snel leeg.

Iemand hier een oplossing voor?

Cydia apps die erop staan: mobilesync, ultrasnow en SBsettings.

bularax 22-11-10 22:40

Ik heb nu deze:
Geen Activatie
Cydia

1% per 10 seconde weg. ICM ultrasn0w en sbsettings. Dus geen multitasking.

Is mijn batterij defect?

nickholtus 22-11-10 23:01

En als je terug gaat naar 3.1.2?

bularax 22-11-10 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickholtus (Bericht 603578)
En als je terug gaat naar 3.1.2?

Downgraden lukt niet.
Maar hiervoor draaide ik ook al 4.1 zonder problemen met de batterij

nickholtus 22-11-10 23:12

Ik denk dat het dan aan costum formware ligt

gsch 22-11-10 23:19

Misschien een domme vraag maar heb je misschien taptrace pro draaien?
de laatste update van hen zorgde er voor dat m'n batterij zeer snel leeg was.

haroldcornelissen 30-11-10 16:58

Ik heb het probleem als ik whatsapp alle berichten door laat geven.
De accu gat dan idd in 4 uurtjes leeg.
Heb nu de pushberichten uitgezet en de accu gaat weer zijn normale duur mee.

bularax 30-11-10 17:03

Oke thanks

XIII 30-11-10 18:12

De topic starter liet per PB weten dat hij nog de oude baseband heeft en dat zijn iPhone met een geleende SIM-kaart is geactiveerd.

Dit is dus niet het bekende 4.1/4.2.1 probleem zoals ik dacht :o ; het topic gaat weer open.

Wie heeft nog suggesties?

Dannie 01-12-10 09:46

Heb het volgende probleem:
Eerst custom firmware gemaakt met activatie, (via PwnageTool 4.1.3); batterijduur erg kort en oververhitting melding
Toen weer nieuwe custom firmware gemaakt zonder activatie, en met oude ATT-SIM de iPhone laten activeren; push uit, notification uit; batterij erg kort.
Nog enkele extra opmerkingen:
Ultrasn0w werkt niet direct zoals vroeger heb deze 2 keer ge-herinstalleerd. Mijn Mobileme account herkent mijn password niet meer, na deze veranderd te hebben via de iMac kon ik deze ook weer gebruiken op de iPhone.
Reset van instellingen geeft ook geen ander resultaat
Juist weer een hard-reset gegegeven, nu 50% vol en loopt weer ziender ogen leeg en wordt erg warm (nu 44%)

Heb Baseband 05.13.04

speedyb 01-12-10 11:35

Ik zag op Ultrasn0w Battery Drain Temp Solution | iPhone News, Help and Guides
staan dat het niet te maken heeft met UltraSn0w maar met hacktivatie

Citaat:

The 4.1 and 4.2.1 ipsws unlike their old ancestors, seem to keep looking for valid push certificates all the time, either thru your Wi-Fi, or thru your cellular data network (which u only have after installing ultrasn0w and hence u accuse it) , this can be seen clearly if u have a cellular working data plan for 3g or edge and u watched the settings > general > usage > cellular network data (sent & received are continuously increasing even without using any internet traffics on the phone) , this will also render the phone going hot even in stand by mode and also very rapid battery drainage occurs plus consuming ur data if you were not on an unlimited plan.
Hij geeft de volgende mogelijke oplossingen aan:
Citaat:

So to resolve this, u either:

A) try to activate the phone using the official sim if u have it (even if the sim itself is old and not working) , or borrow it from a friend if it’s possible, by any means, try to have an access to one and use it

B) if A is not feasible, u can install SBsettings from featured cydia packages and turn Wi-Fi and data off when u r not using it (shuts down both 3g and edge) , till C is done

C) there is a very nice module being worked on by a trusted jailbreak app dev, namely @sbingner, which will resolve that issue for those having it, the details of which shouldn’t be disclosed until he finishes his awesome work, till then, either use A or B to resolve the issue if it exists for you

Dannie 01-12-10 11:48

Optie A) heb ik uitgevoerd zonder effect. Wat mij opvalt is dat het dataverbruik toeneemt terwijl ik gewoon op Wi-Fi zit.
Ook na reset networksettings, blijft de iPhone eerst op GPRS, pas bij inloggen op Wi-Fi gaat de iPhone naar 3G

elscroto 01-12-10 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannie (Bericht 608904)
Optie A) heb ik uitgevoerd zonder effect. Wat mij opvalt is dat het dataverbruik toeneemt terwijl ik gewoon op Wi-Fi zit.
Ook na reset networksettings, blijft de iPhone eerst op GPRS, pas bij inloggen op Wi-Fi gaat de iPhone naar 3G

installeer push doctor, dit heeft bij mij (i4) geholpen. eerst 1 uur en 25% batterij weg, nu 1 uur en nog steeds 100%

Dannie 01-12-10 14:38

Push doctor is toch alleen voor hacktivated iPhone's. ik heb juist een activated iPhone met een ATT-SIM.

Heb wel Push Doctor geprobeerd, maar geeft foutmeldingen dat de cert server geen certificaten meer heeft

elscroto 01-12-10 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannie (Bericht 609023)
Push doctor is toch alleen voor hacktivated iPhone's. ik heb juist een activated iPhone met een ATT-SIM.

Heb wel Push Doctor geprobeerd, maar geeft foutmeldingen dat de cert server geen certificaten meer heeft

dat had ik ook, gebruikte eerst altijd ultrasnow 1(.1) en daar had ik geen problemen mee, bij 1.2 was me batterij zo leeg.

chabirx 01-12-10 22:30

het is je custom firmware zoals iemand hier al vermelde...

Dannie 01-12-10 23:12

dank voor je waardevolle toevoeging


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.