iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iOS 4.2.1: Downgrade 3G 4.2.1 ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78237-ios-4-2-1-downgrade-3g-4-2-1-a.html)

C3NKO 23-11-10 10:06

Downgrade 3G 4.2.1?
 
Beste mensen,

Ik heb 2 situaties waar ik hulp bij nodig heb.

1: iPhone 3G 4.2.1, die gisteren door de gebruiker is geupgrade van een 3.0 naar 4.2.1 :d Is er een mogelijkheid om deze te downgraden om er een JB op te zetten? Met wat cf's krijg ik steeds error in iTunes.

2: iPhone 3GS 3.1.3 met Jailbreak: deze wil ik herstellen en nog een keer 3.1.3 erop gooien zodat ik de simpele Jailbreak+Unlock kan gebruiken.
Hoe herstel ik deze met een 3.1.3? Of is er een mogelijkheid in 4.x?

Als iemand er raad mee weet, please post!

gserban 23-11-10 10:22

als je tinyumbrella hebt gebruikt en je hebt je SHSH opgeslagen kan je altijd downgraden

C3NKO 23-11-10 10:47

De iPhone 3G met 4.2.1.. heeft geen SHSH opgeslagen of uberhaupt tinyumbrella gebruikt. :confused:

Cisqo 23-11-10 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C3NKO (Bericht 603868)
De iPhone 3G met 4.2.1.. heeft geen SHSH opgeslagen of uberhaupt tinyumbrella gebruikt. :confused:

Dan zou ik nu nog snel proberen een 4.1 firmware te installeren. Apple signeert deze nu nog (kwestie van uren/dagen) en deze is nu al te jailbreaken. Of je wacht op de 4.2.1 jailbreak die er ongetwijfeld zal komen.

Wat betreft je andere iPhone: ook hiervoor zul je je SHSH bestanden opgeslagen moeten hebben anders kun je niet meer restoren naar een firmware versie die Apple niet meer signeert.

ballegooier 23-11-10 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C3NKO (Bericht 603868)
De iPhone 3G met 4.2.1.. heeft geen SHSH opgeslagen of uberhaupt tinyumbrella gebruikt. :confused:

Hoeft ook niet per se. Je kunt een 3G of eerdere modellen van de 3Gs zonder SHSH gegevens downgraden (toch toch toch?) volgens mij in ieder geval wel naar 3.1.3 of eerder. 4.0 en hoger weet ik dan even niet precies.
Ik heb zelf een 3G gedowngrade van 4.1 naar 3.1.3, zonder SHSH gegevens.
Als je dat gedaan hebt zal iTunes een foutmelding geven, en kies je in Tinyumbrella of recboot 'kick out of recovery mode' en klaar is Kees.

Cisqo 23-11-10 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 603882)
Hoeft ook niet per se. Je kunt een 3G of eerdere modellen van de 3Gs zonder SHSH gegevens downgraden (toch toch toch?) volgens mij in ieder geval wel naar 3.1.3 of eerder. 4.0 en hoger weet ik dan even niet precies.
Ik heb zelf een 3G gedowngrade van 4.1 naar 3.1.3, zonder SHSH gegevens.
Als je dat gedaan hebt zal iTunes een foutmelding geven, en kies je in Tinyumbrella of recboot 'kick out of recovery mode' en klaar is Kees.

Niet helemaal correct. Een 3G is inderdaad relatief makkelijk te downgraden. Voor een 3GS daarentegen heb je wel degelijk SHSH signatures nodig.

C3NKO 23-11-10 11:52

Sorry, ik ben een beetje onbekend met Tinyumbrella + SHSH.

Voor de duidelijkheid, SHSH kan je krijgen als een JB hebt via Cydia -> Make My Life Easier.. en SHSH's worden opgeslagen.

Het downgraden gaat om de 3G die nu op 4.2.1 staat zonder JB.
SHSH kan ik dus niet bemachtigen en waar kan ik Tinyumbrella vinden?

Roccade 23-11-10 19:55

Moet je voor iedere firmware je SHSH gegevens opslaan?

Ik ben begonnen met 4.0.1. heb ze toen opgeslagen.
Heb nu 4.1 erop staan en wil upgraden naar 4.2.1., moet ik ze nu opnieuw opslaag wil ik ooit nog terugkunnen naar 4.2.1.?

ballegooier 23-11-10 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C3NKO (Bericht 603917)
Sorry, ik ben een beetje onbekend met Tinyumbrella + SHSH.

Voor de duidelijkheid, SHSH kan je krijgen als een JB hebt via Cydia -> Make My Life Easier.. en SHSH's worden opgeslagen.

Het downgraden gaat om de 3G die nu op 4.2.1 staat zonder JB.
SHSH kan ik dus niet bemachtigen en waar kan ik Tinyumbrella vinden?

Je 3G kun je zonder SHSH gegevens downgraden. Je moet alleen na de downgrade 'kick out of recovery mode' kiezen in Tiny Umbrella of Recboot. Beetje Google en je bent er zo uit, echt waar. Er zijn diverse How to's te vinden.

C3NKO 27-11-10 20:45

Thnx guys, met TinyUmbrella is het me gelukt om de 3G van 4.2.1 naar 4.1 te downgraden.

XIII 27-11-10 20:58

Fijn dat het gelukt is.

Omdat dit al vaker behandeld is en je je andere vraag opnieuw gepost heb gaat hier een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.