//

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier ??? Ik volg hier eigenlijk niets van, hoor. Wat wil je nou eigenlijk zeggen of vragen? Het probleem is dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #301  
Oud 03-12-10, 15:34
laser558 laser558 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
??? Ik volg hier eigenlijk niets van, hoor. Wat wil je nou eigenlijk zeggen of vragen?
Het probleem is dat je toch internet/Wi-Fi nodig hebt om via cydia te unlocken?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 03-12-10, 17:05
thomth thomth is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 107
Standaard

ik wil ook met redsnow gaan jailbreaken, maar zit nog met grote twijfel over het tethered opstarten. Wie heeft al eens gehad dat hij zijn ipad opnieuw op moest starten door vastlopen? Als je nou opstart zonder PC, kan je dan je, met itunes gesintalleerde, games en apps nog gebruiken, of werken die niet meer. Als je nou helemaal geen mobile substrate dingen installeert, kan je hem dan gewoon nog gebruiken zonder tethered boot?
  #303  
Oud 03-12-10, 17:48
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Hoelang zal het nog duren voor dat ik mijn iPhone 4 untethered kan jailbreaken? Iemand al wat gehoort
  #304  
Oud 03-12-10, 19:18
alfastra alfastra is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 20
Standaard

Hoi,

Is hij van jou ooit verder gekomen dan "exploiting with limara1n"
Van mij blijft hier ook in hangen, maar heb nog geen oplossing gelezen.
  #305  
Oud 03-12-10, 20:59
devercamme devercamme is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 9
Standaard

Kan je de link van ipsw 4.2.1 geven? Ik heb ze 4.0,4.1, 4.2 maar 4.2.1 ...

Ik heb nu 4.2. Dat krijg ik niet gejailbreakt. Menig aantal pogingen en uurtjes ten spijt


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dagaloni Bekijk bericht
Je moet 'm jailbreak via Redsn0w. Download ipsw bestand van 4.2.1. Kies in Redsn0w ervoor om cydia te installeren. Als dat klaar is en je iPhone is opgestart en cydia is een wit icoontje dan moet je weer redsn0w gebruiken maar dan selecteer je just boot tethered selecteren

Laatst gewijzigd door devercamme; 03-12-10 om 21:12.
  #306  
Oud 03-12-10, 22:56
Dagaloni Dagaloni is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 28
Standaard

Astu!

http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...a_Restore.ipsw
  #307  
Oud 04-12-10, 00:06
ceejay86 ceejay86 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, vrouw en zit met een probleem..

Ik heb gisteren een Iphone 4 16gb uit de UK gehaald model MC603B/A, deze zou dus simlockvrij moeten zijn.

Nu heb ik vanavond een microsim van Hi gehaald en nu krijg ik de melding in itunes, dat deze simkaart niet wordt ondersteund. Blijkbaar dus toch een simlock??

Ik heb al een tijdje zitten neuzen op het forum en kom termen tegen als tethered en unthetered, maar aangezien ik niet in het menu van mijn iphone kom, weet ik ook niet welke firmware en baseband versie ik heb. Is er een mogelijkheid om dit op een of andere manier te achterhalen?

Ik heb inmiddels geprobeerd om met het restore bestand van 4.2.1 via redsn0w iets te doen, maar ik kom hier niet verder en krijg een 'unexpected error'. Dankzij het forum ben ik al aardig wat wijzer, maar wil het me nog niet lukken.

Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen.

Groetjes, Lianne
  #308  
Oud 04-12-10, 07:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@Ceejay86; dat je vrouw bent doet er niet voor onder hoor als je denkt het niet meer te weten of te snappen het is vrij lastige materie allemaal.
In een ander topic heb ik gelezen dat niet alle modellen van jouw type nr simlockvrij zijn. Sommigen hebben een O2 simlock. Ik heb ook dat type nr maar mijnes is wel simlockvrij.
Het hangt er vanaf waar je de 'simlockvrije' / losse iPhone hebt gekocht. Via een apple store zou het een simlockvrije moeten zijn.
Welke software stond er op toen je hem kocht? 4.1 is inmiddels al te jailbreaken (en ik dacht ook te unlocken) als er 4.2 op staat moet je nog (hoe lang weet niemand) wachten op een jailbreak en vervolgens unlock. Je kunt vanaf 4.2 ook niet downgraden naar 4.1 omdat jij voor jouw toestel geen SHSH gegevens hebt op kunnen slaan. Volgens mij niet zo leuk dus, ik hoop dat iemand nog een andere snellere oplossing voor je weet....?
Als je zeker weet welke provider lock (is simlock) er op zit kun je je toestel proberen officieel te laten unlocken via diverse (betaalde) unlock websites, zoals CDMedia.
  #309  
Oud 04-12-10, 08:00
semmie semmie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oudewater
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwikker Bekijk bericht
Bedankt voor de link. Een heldere uitleg, echter:
als ik de zip uitpak met de firmware waarnaar ik wil downgraden en selecteer met [shift] herstellen de map waarin de uitgepakte bestanden zich bevinden, dan kan ik geen bestand selecteren. Hierdoor gaat herstellen niet verder. Wat doe ik fout
Thx
Of je download je ipsw bestand opnieuw met firefox
Of je haalt zip weg met winrar en zet achter de punt ipsw
  #310  
Oud 04-12-10, 09:28
JHZ JHZ is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 12
Standaard

heb een probleem met mijn iphone 3gs
hij is eerder deze week gejailbreaked met ipad baseband, firmware:4.2.1
maar wou de iphone opstarten vandaag en hij blijft in recovery modus staan
heb opnieuw gejailbreaked maar hij gaat automatisch weer in recovery

weten jullie misschien wat dit is?

Laatst gewijzigd door JHZ; 04-12-10 om 09:40.
  #311  
Oud 04-12-10, 09:29
ceejay86 ceejay86 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
@Ceejay86; dat je vrouw bent doet er niet voor onder hoor als je denkt het niet meer te weten of te snappen het is vrij lastige materie allemaal.
In een ander topic heb ik gelezen dat niet alle modellen van jouw type nr simlockvrij zijn. Sommigen hebben een O2 simlock. Ik heb ook dat type nr maar mijnes is wel simlockvrij.
Het hangt er vanaf waar je de 'simlockvrije' / losse iPhone hebt gekocht. Via een apple store zou het een simlockvrije moeten zijn.
Welke software stond er op toen je hem kocht? 4.1 is inmiddels al te jailbreaken (en ik dacht ook te unlocken) als er 4.2 op staat moet je nog (hoe lang weet niemand) wachten op een jailbreak en vervolgens unlock. Je kunt vanaf 4.2 ook niet downgraden naar 4.1 omdat jij voor jouw toestel geen SHSH gegevens hebt op kunnen slaan. Volgens mij niet zo leuk dus, ik hoop dat iemand nog een andere snellere oplossing voor je weet....?
Als je zeker weet welke provider lock (is simlock) er op zit kun je je toestel proberen officieel te laten unlocken via diverse (betaalde) unlock websites, zoals CDMedia.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb mn iphone in een apple store gekocht.. Zou het dan toch aan mijn microsim van Hi kunnen liggen? En zo ja hoe kom ik hier achter?

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke firmware versie er op stond / staat. Ik kom in itunes niet verder dus kan daar geen versie nr zien.
  #312  
Oud 04-12-10, 09:38
JHZ JHZ is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 12
Standaard

heb een probleem met mijn iphone 3gs
hij is eerder deze week gejailbreaked met ipad baseband, firmware:4.2.1
maar wou de iphone opstarten vandaag en hij blijft in recovery modus staan
heb opnieuw gejailbreaked maar hij gaat automatisch weer in recovery

weten jullie misschien wat dit is?
  #313  
Oud 04-12-10, 10:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ceejay86 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie!
Ik heb mn iphone in een apple store gekocht.. Zou het dan toch aan mijn microsim van Hi kunnen liggen? En zo ja hoe kom ik hier achter?

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke firmware versie er op stond / staat. Ik kom in itunes niet verder dus kan daar geen versie nr zien.
Tja vreemd... Als je iemand anders met een iPhone 4 of met een micro simkaart kent zou je kunnen proberen even een simkaart te lenen, om uit te sluiten dat je simkaart stuk is.
Die kans lijkt me overigens erg klein.
Hoe je nu verder moet weet ik ook niet, dat hangt volgens mij nogal af van welke firmware er op staat nu. Wat heb je dan precies met redsnow gedaan? Als er 4.2 op stond en je hebt proberen te herstellen met 4.1 dan gaat het mis, omdat je van 4.1 waarsch. geen SHSH gegevens hebt. Misschien dat iemand anders het weet, maar dan maak je meer kans op reacties en hulp als je een apart Topic aanmaakt, schat ik zo in.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-12-10 om 10:13.
  #314  
Oud 04-12-10, 10:54
Dagaloni Dagaloni is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ceejay86 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie!
Ik heb mn iphone in een apple store gekocht.. Zou het dan toch aan mijn microsim van Hi kunnen liggen? En zo ja hoe kom ik hier achter?

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke firmware versie er op stond / staat. Ik kom in itunes niet verder dus kan daar geen versie nr zien.
Dat probleem heb ik ook. We moeten wachten tot een untethered jailbreak denk ik.
  #315  
Oud 04-12-10, 11:11
ceejay86 ceejay86 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Tja vreemd... Als je iemand anders met een iPhone 4 of met een micro simkaart kent zou je kunnen proberen even een simkaart te lenen, om uit te sluiten dat je simkaart stuk is.
Die kans lijkt me overigens erg klein.
Hoe je nu verder moet weet ik ook niet, dat hangt volgens mij nogal af van welke firmware er op staat nu. Wat heb je dan precies met redsnow gedaan? Als er 4.2 op stond en je hebt proberen te herstellen met 4.1 dan gaat het mis, omdat je van 4.1 waarsch. geen SHSH gegevens hebt. Misschien dat iemand anders het weet, maar dan maak je meer kans op reacties en hulp als je een apart Topic aanmaakt, schat ik zo in.
Ik heb zojuist via het programma f0recast weten te achterhalen welke firmware en baseband mijn toestel heeft.

Firmware 4.2.1
Baseband 03.10.01

Klopt het dat er dus nog geen unlock methode beschikbaar is voor deze?
  #316  
Oud 04-12-10, 11:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ceejay86 Bekijk bericht
Ik heb zojuist via het programma f0recast weten te achterhalen welke firmware en baseband mijn toestel heeft.

Firmware 4.2.1
Baseband 03.10.01

Klopt het dat er dus nog geen unlock methode beschikbaar is voor deze?
Klopt, dan ben je de pisang voorlopig. Maar zoek eens met de forum zoekknop of -functie en dan als zoekwoord op jouw model nummer MC603B/A, dan vind je nog 2 topics die gaan over wel/niet simlockvrij van deze serie. Als ik die zo lees zou jouw toestel simlock vrij moeten zijn.
Je hebt toevallig geen pincode op de simkaart staan? Heb je daar op gelet? Of wist je de pincode? Ligt het daar niet aan dat je zo weet?
Edit: ik bedoel dus dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door terrorbam Bekijk bericht
hallo iedereen,

ik heb ook een iphone 4 met MC605B als model number.
deze was ook gelocked op een provider van UK.
.......
Uw iphone heeft een geldige simkaart nodig zonder pin lock en verbind opnieuw met itunes. (zoals gekend met een gelockd toestel.)

nu kon ik op unlock drukken op de iphone zelf (kadertje boven slide for emergency), waarna ik men pincode moest ingeven. na dit te doen verbond ik men iphone met itunes en kreeg de melding:

uw iphone is succesvol geactiveerd.

er werd ook direct verbinding gemaakt met mijn netwerk (Mobistar) zonder dat ik Ultrasnow op m'n toestel had!
.....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-12-10 om 11:52.
  #317  
Oud 04-12-10, 12:04
ceejay86 ceejay86 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Klopt, dan ben je de pisang voorlopig. Maar zoek eens met de forum zoekknop of -functie en dan als zoekwoord op jouw model nummer MC603B/A, dan vind je nog 2 topics die gaan over wel/niet simlockvrij van deze serie. Als ik die zo lees zou jouw toestel simlock vrij moeten zijn.
Je hebt toevallig geen pincode op de simkaart staan? Heb je daar op gelet? Of wist je de pincode? Ligt het daar niet aan dat je zo weet?
Edit: ik bedoel dus dit:
Klopt ik kreeg eerst een melding over de pincode. Ik heb een nieuwe microsim aangeschaft dus de code hiervan was 0000 deze heb ik toen ingetoetst, maar dit werkte niet. Toen heb ik hier op het forum gelezen dat ik dan deze simkaart even in mijn oude telefoon moest doen en het vragen om pincode uit moest zetten. Dit heb ik toen gedaan en toen kreeg ik de melding die ik nu heb: de simkaart van de iphone wordt niet ondersteund.

Ik vermoed dus helaas dat deze toch wel gelocked is. Ik heb intussen contact gehad met Customer Support UK, deze gaf aan dat er misschien een Country lock op zit en verbond me vervolgens door met de Customer Support NL, deze biedt geen ondersteuning aan iphone toestellen aangezien deze niet los verkocht worden in NL. Hij gaf me wel een telefoonnummer van een NL apple service point, deze heb ik zojuist een mail gestuurd met de vraag uit te zoeken of er nu een lock op zit. Ben benieuwd.
  #318  
Oud 04-12-10, 13:38
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Cejay86 , wat je ook moet proberen is , maak eerst een back-up van je telefoon in iTunes en dan herstellen met je simkaart in het toestel.
Laat vervolgens iTunes helemaal zijn ding doen en kijken wat iTunes zegt.
Als het simlock vrij is , wordt hij vanzelf door iTunes geactiveerd.
Als iTunes hem niet voor je heeft geactiveerd , dan weet je dan zeker dat het om een telefoon gaat met simlock erop.
Laat iTunes gewoon goed zijn ding doen.

Succes.
  #319  
Oud 04-12-10, 13:43
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Ik heb hier nog een 3Gs liggen(oude bootrom) en wil m jailbreaken met Redsn0w, nu gaat alles goed totdat ie in reboot gaat... Krijg ik iedere keer in mn beeld dat redsn0w niet meer werkt.. Iemand hier ervaring mee of een oplossing??
  #320  
Oud 04-12-10, 13:51
semmie semmie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oudewater
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Ik heb hier nog een 3Gs liggen(oude bootrom) en wil m jailbreaken met Redsn0w, nu gaat alles goed totdat ie in reboot gaat... Krijg ik iedere keer in mn beeld dat redsn0w niet meer werkt.. Iemand hier ervaring mee of een oplossing??
Had ik ook tot ik een andere ipsw gedownload had en toen ging het wel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 21:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 21:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.