iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78245-jailbreak-voor-alle-idevices-ios4-2-redsn0w-verzameltopic.html)

Vinesh 28-11-10 19:49

voor een allen die problemen hebben met het booten van een thetered jailbreak na installatie van redsnow en een wit icoontje van cydia dat niet werkt verwijs ik naar de volgende link met tekst en uitleg.

YouTube - How To Boot A Tethered iPhone & iPod Touch 4.2.1/4.2 Redsn0w 0.9.6b4 - Stop Cydia Crashing

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.;)

Excellent 29-11-10 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 606826)
Thanks gelukt nu:cool:

Geweldig, Mulderslag bedankt voor de tip. Cydia werkt.

Update: na Cydia in-app update blijft de app crashen. WTF!?!

Captain Obvious 29-11-10 13:41

Ik zit dus nu met een iPhone 3G op 4.1, ik lees vanalles over een wit cydia icoontje.
Is het dus nog verstandig om te wachten met upgraden tot cydia compatible is met 4.2.1?

FridgeNL 29-11-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Captain Obvious (Bericht 607495)
Ik zit dus nu met een iPhone 3G op 4.1, ik lees vanalles over een wit cydia icoontje.
Is het dus nog verstandig om te wachten met upgraden tot cydia compatible is met 4.2.1?

Met een 3G zal je daar geen last van hebben ;)

Bartjex88 29-11-10 14:51

Heb nu een 3GS oude boorom en die draait nu op FW 4.1 en modemfirmware 05.13.04, Nu wil ik dus naar ios 4.2.1 gaan, Hoe doe ik dit nu juist (Ben afhankelijk van unlock)moet ik nu dus gewoon via itunes updaten, dan redsnow laten lopen en de unlock doen of hoe zit het?

Mvg Bart

Captain Obvious 29-11-10 14:59

Echt waar:)
Dan moet ik die nieuwe redsn0w maar eens proberen.

XIII 29-11-10 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjex88 (Bericht 607554)
Heb nu een 3GS oude boorom en die draait nu op FW 4.1 en modemfirmware 05.13.04, Nu wil ik dus naar ios 4.2.1 gaan, Hoe doe ik dit nu juist (Ben afhankelijk van unlock)moet ik nu dus gewoon via itunes updaten, dan redsnow laten lopen en de unlock doen of hoe zit het?

Zeker niet updaten via iTunes!

PwnageTool lijkt me in jouw geval een veel betere optie.

Bartjex88 29-11-10 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 607577)
Zeker niet updaten via iTunes!

PwnageTool lijkt me in jouw geval een veel betere optie.

maar heb geen MAC, en kan nergens een custom firmware vinden van ios 4.2.1

haarlem023023 29-11-10 15:55

Kan er iemand heel duidelijk uitleggen hoe je een 3GS met nu nog IOS 4.1 en modemfirmware 05.14.02 kan update naar IOS 4.2.1 via windows
Door alle verschillende verhalen hier zie ik het bos niet meer.
Dus als er een bv youtube filmpje voor dummies is en een hele duidelijke nederlandse gebruiksaanwijzing ben ik, en ik weet vele geholpen.
Help ons dummies svp
heb wel de oude bootrom

Captain Obvious 29-11-10 16:52

Moet ik me trouwens zorgen maken over die BaseBand bij een 3G?

FridgeNL 29-11-10 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Captain Obvious (Bericht 607654)
Moet ik me trouwens zorgen maken over die BaseBand bij een 3G?

Als je 3G een softwarematige unlock heeft waarvan je afhankelijk bent wel. Kijk anders even hier voor een eventuele unlock (mocht je hem nodig hebben).

Captain Obvious 29-11-10 17:05

nee hij is simlock vrij, hoef hem dus alleen te jailbreaken.

FridgeNL 29-11-10 17:06

In dat geval heb je geen enkel probleem ;)

casy 29-11-10 17:22

jailbreak 4.2.1
 
hallo
de mijne is een 3g 16gb heb vrijdag de nieuwe firmware erop gezet en daarna ja tuurlijk de jailbreak met redsnow, alleen wat ik ook probeer hij blijft hangen op het moment dat het zegt waiting for iphone to reboot.
ja dat is lang wachten want er gebeurt helemaal niets.
ook op een andere pc geprobeert het zelfde probleem.
iemand een idee.
groet casy

Captain Obvious 29-11-10 17:38

welke versie van redsn0w heb je eigenlijk gebruikt?

tinussje 29-11-10 17:50

Gezien ik nog geen reactie heb gekregen op mijn vorige bericht:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tinussje (Bericht 605426)
Zucht, ik ben bezig met mn allereerste jailbreak, maar zoals gewoonlijk loopt het weer niet zo soepel als het hoort te gaan.
Ik heb een 3GS met de oude bootrom, dus moet dmv red snow untethered kunnen jailbreaken. Echt ik doorloop alle stappen van redsnow en het programma crashed.
Ik heb de juiste ipsw geselecteerd, aangegeven dat ik oude bootrom heb, alleen cydia wil installeren, daarna moet ik mn iphone aanzetten terwijl hij verbonden is, alles check. Daarna in DFU modus gezet, waarna hij automatisch verder gaat. Tot het punt dat hij zegt, waiting voor reboot, dan komt dr op mn iphone Downloading Jailbreak Data. en dan geeft windows aan, redsnow has stopped working en mn iphone blijft hangen op het downloading scherm. Al verscheidene keren opnieuw redsnow gedownload etc.
Iemand suggesties?

En ik meer mensen zag met dit probleem, probeer ik het nogmaals. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Uitvoeren als admin en in xp service pack 2 modus heeft beide geen effect.
Is het mogelijk om een iphone te jailbreaken op een computer waarmee de iphone niet gesynced is? Waarna ik dan op de andere pc weer de reservekopie erop zet? Heb namelijk nog een laptop met xp erop, dus misschien dat het daar wel lukt, maar wil eerst graag weten of dit mogelijk is,

Scooter 29-11-10 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Excellent (Bericht 607272)
Geweldig, Mulderslag bedankt voor de tip. Cydia werkt.

Update: na Cydia in-app update blijft de app crashen. WTF!?!

is hier ook zo dus te vroeg gejuichd nu eens opnieuw proberen met de nieuwste versie van redsnOw

Scooter 29-11-10 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 607746)
is hier ook zo dus te vroeg gejuichd nu eens opnieuw proberen met de nieuwste versie van redsnOw

Mja het werkt langs geen kanten wat een brol zeg

mulderslag 29-11-10 18:56

Na update Cydia en de crash hierna even opnieuw redsnow punt twee uitvoeren.

2e. keer just boot tethered right now
Dan moet hij weer werken!

Scooter 29-11-10 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulderslag (Bericht 607766)
Na update Cydia en de crash hierna even opnieuw redsnow punt twee uitvoeren.

2e. keer just boot tethered right now
Dan moet hij weer werken!

ff proberen

ikkeg 29-11-10 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulderslag (Bericht 607766)
Na update Cydia en de crash hierna even opnieuw redsnow punt twee uitvoeren.

2e. keer just boot tethered right now
Dan moet hij weer werken!

Dus iPhone 4 met 4.2 kan volgens jpuw untheterd JB ?

Scooter 29-11-10 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 607777)
ff proberen

Bedankt het is gelukt ;)

ikkeg 29-11-10 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 607798)
Bedankt het is gelukt ;)

Untheterd ?? Alles werkend ?

casy 29-11-10 19:38

jailbreak 4.2.1
 
ik heb dus de laatste versie 0.9.6b4 gebruikt die vorige week is uitgekomen
heb hier en daar gelezen en zelfs in video's dat het sommige wel is gelukt maar helaas hier dus nog niet.
Misschien is het handig om ff de modemversie erbij te zetten 05.15.04 model mb496T
en heb deze restore gebruikt iPhone3,1_4.2.1_8C148_Restore om maar iets te proberen.

dus alle hulp is welkom.
:) Casy

ALK 29-11-10 20:42

Ik ben het een beetje kwijt....:O Kan ik nou m'n 3G untethered JB-en met Redsn0w?

JaytB 29-11-10 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 607870)
Ik ben het een beetje kwijt....:O Kan ik nou m'n 3G untethered JB-en met Redsn0w?

Lezen is ook zooo vermoeiend hé ;)

Oeps...

Voor 3G: Ja

ALK 29-11-10 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 607874)
Lezen is ook zooo vermoeiend hé ;)

Precies! (Net als antwoord geven?):P

JaytB 29-11-10 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 607875)
Precies! (Net als antwoord geven?):P

Euh, sorry hoor... Was het even aan het lezen voor jou. Zie vorige post ;)

ALK 29-11-10 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 607876)
Euh, sorry hoor... Was het even aan het lezen voor jou. Zie vorige post ;)

Ah! Dan gaan we maar 's knutselen...:d

JaytB 29-11-10 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 607881)
Ah! Dan gaan we maar 's knutselen...:d

Good luck!

ALK 29-11-10 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 607883)
Good luck!

Is dat nodig? Heb altijd de makkelijke JB's gehad, deze is toch niet heel ingewikkeld?

JaytB 29-11-10 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 607886)
Is dat nodig? Heb altijd de makkelijke JB's gehad, deze is toch niet heel ingewikkeld?

Ik wilde gewoon vriendelijk zijn...

Het enige dat je nodig hebt is de firmware van je toestel (.ipsw bestand) en dan gewoon de instructies volgen in Redsn0w.

Poepsimpel... Als het werkt. Bij mij ging het probleemloos, net zoals bij iedereen die ik persoonlijk ken. Maar ik zie in het topic dat er toch veel mensen zijn waar het niet zomaar bij lukt.

Maar je hebt in ieder geval wel de ideale bron gevonden als je problemen moest hebben.

ALK 29-11-10 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 607896)
Ik wilde gewoon vriendelijk zijn...

Het enige dat je nodig hebt is de firmware van je toestel (.ipsw bestand) en dan gewoon de instructies volgen in Redsn0w.

Poepsimpel... Als het werkt. Bij mij ging het probleemloos, net zoals bij iedereen die ik persoonlijk ken. Maar ik zie in het topic dat er toch veel mensen zijn waar het niet zomaar bij lukt.

Maar je hebt in ieder geval wel de ideale bron gevonden als je problemen moest hebben.

Dan nog maar ff een vraagje vooraf: Moet ik herstellen naar 4.2.1 of moet ik upgraden?

JaytB 29-11-10 21:19

@ALK
't Is omdat ik hier op een vervelend familie feestje zit...

1. Upgrade je 3G mbv iTunes naar de officiële 4.2.1 (ik ga ervan uit dat je niet afhankelijk bent van een software unlock)
2. Zet je telefoon in DFU modus (hiervoor krijg je ook wel de instructies in Redsn0w, maar het is makkelijker om dit op voorhand te doen). Als je niet weet hoe je dit doet, kan je deze stap overslaan.
3. Start Redsn0w
4. Kies je .ipsw bestand in Redsn0w
5. Volg de stappen, selecteer Cydia en HEB GEDULD.
6. Start Redsn0w opnieuw, maar kies 'just start tethered'
7. Wacht (GEDULDIG) tot je tel. opnieuw opgestart is
8. Geniet van je jailbroken iPhone

Duidelijk?

Bartjex88 29-11-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 607909)
@ALK
't Is omdat ik hier op een vervelend familie feestje zit...

1. Upgrade je 3G mbv iTunes naar de officiële 4.2.1 (ik ga ervan uit dat je niet afhankelijk bent van een software unlock)
2. Zet je telefoon in DFU modus (hiervoor krijg je ook wel de instructies in Redsn0w, maar het is makkelijker om dit op voorhand te doen). Als je niet weet hoe je dit doet, kan je deze stap overslaan.
3. Start Redsn0w
4. Kies je .ipsw bestand in Redsn0w
5. Volg de stappen, selecteer Cydia en HEB GEDULD.
6. Start Redsn0w opnieuw, maar kies 'just start tethered'
7. Wacht (GEDULDIG) tot je tel. opnieuw opgestart is
8. Geniet van je jailbroken iPhone

Duidelijk?

En hoe zit dit voor een 3gs met oude bootrom die wel een software unlock nodig heeft?

alfastra 29-11-10 21:39

Hallo,

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb een 3GS met software 4.1 nieuwe boot 05.14.02.
Het zal vast wel ergens staan, maar het begint aardig te duizelen in m'n hoofd.

Graag zou ik stapsgewijs op weg geholpen worden wat ik moet doen om weer een unlock op de 3GS te krijgen. Moet ik hem eerst via iTunes upgraden naar 4.2 ??

Alvast bedankt.

JaytB 29-11-10 21:44

@Bartjex88 & alfastra

Sorry, weet dat het mogelijk is maar het feestje is hier bijna afgelopen. Denk dat jullie zelf even de zoek knop moeten gebruiken.

wesley026 29-11-10 22:05

Komt er voor de Iphone 4, fw 4.2 ook een untethered jailbreak? of helemaal niet? of duurt het nog even?

;)

mykie 29-11-10 22:12

Het probleem zit hem in de bootloader, de exploit die comex gevonden had in versie 4.1 is dus door apple gepatched.

De exploit die de eigenlijk de jailbreak (installatie van cydia) openzet is een hardware exploit en kan dus niet door een software update gepatched worden maar deze werkt niet zonder een de bootloader exploit. Nu detecteert de bootloader dat cydia is geïnstalleerd is en start de iphone dus niet op.

Dus het wachten is op comex die druk bezig is met het vinden van de bootloader exploit.
zolang deze exploit niet ontdekt is zal de iphone tethered nodig hebben.

wesley026 29-11-10 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mykie (Bericht 607980)
Het probleem zit hem in de bootloader, de exploit die comex gevonden had in versie 4.1 is dus door apple gepatched.

De exploit die de eigenlijk de jailbreak (installatie van cydia) openzet is een hardware exploit en kan dus niet door een software update gepatched worden maar deze werkt niet zonder een de bootloader exploit. Nu detecteert de bootloader dat cydia is geïnstalleerd is en start de iphone dus niet op.

Dus het wachten is op comex die druk bezig is met het vinden van de bootloader exploit.
zolang deze exploit niet ontdekt is zal de iphone tethered nodig hebben.

Oke bedankt. Dus als ik het goed begrijp is Comex ermee bezig, en als hij een exploit vind dan krijgen we een untethered-jailbreak? kan ik hem ergens in de gaten houden? Bijv; twitter of iets?

bedankt;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.