//

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rikkie123 en nieuwe apple TV, gaat deze nu ook? Hoop ik ook maar dan voor Windows....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #581  
Oud 27-12-10, 13:49
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikkie123 Bekijk bericht
en nieuwe apple TV, gaat deze nu ook?
Hoop ik ook maar dan voor Windows.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 27-12-10, 13:57
watermeid watermeid is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Ik ga er even vanuit dat je probeert je 3GS te jailbreaken op versie 4.2.1. Het is een beetje verwarrend want je schrijft dat je 2 firmwares gebruikt:

"iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw of iPhone2,1_4.1_8B117_Restore.ipsw"

De eerste is niet geschikt voor jouw telefoon! Die is voor een 3G. Het tweede bestand is iOS versie 4.1 voor een 3GS, daar kun je dus zeker versie 4.2.1 niet mee jailbreaken. Als je jouw 3GS op versie 4.2.1 wilt jailbreaken dan heb je het firmware bestand nodig voor versie 4.2.1 voor de 3GS (http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...a_Restore.ipsw), dan kun je jailbreaken volgens de reeds beschreven procedures met redsnow.
Inmiddels is mijn iPhone 3Gs door iTunes vernieuwd op versie 4.2.1, leeg en een backup is niet meer mogelijk want te oud, zegt iTunes. Gaat tijd kosten maar uiteindelijk komt dat wel weer goed neem ik aan.

Toch wil ik jailbreak i.v.m. tetheren.
Maar met de bovengenoemde restore.ipsw heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Redsn0w werkt tot en met de vraag of de device wel helemaal uit staat en verbonden is. Dan enter ik en flits, alles weg.

Tiny umbrella ziet wel meerdere shsh's (4.2/4.1/4.02/4.01/4.0) heb ik daar nog iets aan?

Dank voor het meedenken.
  #583  
Oud 27-12-10, 14:02
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Watermeid ,
Allereerst MOET je in iTunes je iPhone 3GS updaten naar 4.2.1 en daarna beginnen met je jailbreak. Jammer dat redsn0w dat niet even tegen je kon zeggen dat dat de reden was dat hij het klusje voor jou niet kon klaren.
Succes
  #584  
Oud 27-12-10, 14:08
watermeid watermeid is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Watermeid ,
Allereerst MOET je in iTunes je iPhone 3GS updaten naar 4.2.1 en daarna beginnen met je jailbreak. Jammer dat redsn0w dat niet even tegen je kon zeggen dat dat de reden was dat hij het klusje voor jou niet kon klaren.
Succes
@floa1512 Dat heb ik gedaan, precies zoals ik het beschrijf, en daarna krijg ik nog steeds Redsn0w niet tot een goed einde.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
  #585  
Oud 27-12-10, 14:12
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkm88 Bekijk bericht
Hoi,

Ik wilde zojuist mijn iPhone jailbreaken. Ik kwam tot redsn0w dowlaoden en verder als ik hem uitpak en browse selecteer zo als in de instructies, kan ik mijn iPhone niet selecteren, kan iemand me helpen om mijn iPhone te jailbreaken? Thnx voor de tijd!
Je moet niet je iPhone selecteren maar je firmware die gedownload hebt de restore ipsw bestand dus.

Waterland ,
Ik let op je profiel en geef dan zo een andwoord omdat ik zie dat je nog op 4.0 zit.
Amy how jij zit op Mac en ik op windows maar misschien kan ik helpen. Leg mij dan even beter uit wat je stappen zijn geweest , dan komen we denk ik veel verder.
Als je je iPhone hebt geupdate voor dat je een back-up hebt gemaakt , kan je je backup van 3.0 niet meer terrug vinden zo ver als ik weet. Zeker weet ik het niet. Het is niet compateble met de 4.2.1 software.
Misschien met ssh als je handig bent.
Gebruik als je wil de redsn0w 0.9.6b4 , daar hed ik meer succes mee en als het blijft steken , gewoon weer overnieuw proberen.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 27-12-10 om 17:17.
  #586  
Oud 27-12-10, 14:30
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

@floa1512: heb je voor mij ook een antwoord op mijn vragen? Zie pagina 29 van dit topic. Bedankt alvast! Vooral om vraag 3 maak ik me zorgen i.v.m. de volgende JB...
  #587  
Oud 27-12-10, 14:45
watermeid watermeid is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Waterland ,
Ik let op je profiel en geef dan zo een andwoord omdat ik zie dat je nog op 4.0 zit.
Amy how jij zit op Mac en ik op windows maar misschien kan ik helpen. Leg mij dan even beter uit wat je stappen zijn geweest , dan komen we denk ik veel verder.
Ah,mijn profiel, net maar even gewijzigd. Dank ;-)
fijn dat je mee wilt denken.

Inmiddels heb ik dus een lege iPhone 3Gs met oude bootrom, met fw 4.2.1 en bb 05.15.04-6.4_M3S2.
Verschillende Redsn0w 0.9.6b versies tot min beschikking en de http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...a_Restore.ipsw
Mac OSX SnowLeopard

Wat ik doe is:
Start Redsn0w voor mac 0.9.6b6
Die doorloopt dan het halve programma. Ik kies voor 'oude bootrom, dus NO' en 'alleen Cydia aangevinkt'
Maak zeker dat de iPhone uit is en aangesloten via USB.
klikt op enter en dan zie ik nog net in een flits dat ik de power knop moet indrukken.
Dan sluit Redsn0w af en krijg ik op de iPhone het appeltje en start ie weer opnieuw op.

resultaat: geen JB en iTunes denkt in eerste instantie dat ie moet gaan herstellen. als ik dat wegklik ziet iT de iPone weer gewoon.
  #588  
Oud 27-12-10, 14:55
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Mireille005 ,
Als ik het zo lees dan heb ik als oplossing voor vraag 1 en 2 het volgende:
Voor dat je cydia gaat draaien , dubbelklik op je home knop en sluit dan alles af dat je in je multi taak open hebt staan.
Je kan ook in sbsetting checken hoeveel de multitask qua ruimte van je schijf inpikt. Vraag 3 : dat gele balk, daar zit onderandere heel wat cydia history en backup in en die komen altijd terrug als je een backup vanuit iTunes terrug zet op je lelefoon , ook als heb je hem nog niet overnieuw gejailbreakt.
Maw , als je er rommel bij hebt zitten dat je reeds na instalatie weer gewist had van je phone , dan zit er nog altijd wat restjes op je iPhone. (preferent).
Het is daarom som aan te raden om met een schone phone weer te beginnen dmv dfu mode ipv recovery mode.
Hopelijk ben je hiermee geholpen anders laat maar weten wat je niet snapt.
Vrgr

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watermeid Bekijk bericht
Ah,mijn profiel, net maar even gewijzigd. Dank ;-)
fijn dat je mee wilt denken.

Inmiddels heb ik dus een lege iPhone 3Gs met oude bootrom, met fw 4.2.1 en bb 05.15.04-6.4_M3S2.
Verschillende Redsn0w 0.9.6b versies tot min beschikking en de http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...a_Restore.ipsw
Mac OSX SnowLeopard

Wat ik doe is:
Start Redsn0w voor mac 0.9.6b6
Die doorloopt dan het halve programma. Ik kies voor 'oude bootrom, dus NO' en 'alleen Cydia aangevinkt'
Maak zeker dat de iPhone uit is en aangesloten via USB.
klikt op enter en dan zie ik nog net in een flits dat ik de power knop moet indrukken.
Dan sluit Redsn0w af en krijg ik op de iPhone het appeltje en start ie weer opnieuw op.

resultaat: geen JB en iTunes denkt in eerste instantie dat ie moet gaan herstellen. als ik dat wegklik ziet iT de iPone weer gewoon.
Oké , het allereerste wat je nu moet doen is alle redsn0w die je op je Mac hebt staan weggooien en daarna instaleer je de ene die je echt wil gaan gebruiken.
Let wel op dat je de home/power knop etc goed doet en als het de eerste keer niet lukt , gewoon nogmaals doen.
Zolang je dat appeltje zie bij opstar , is je jb niet gelukt.
Bij een annanas is dat dan wel het geval.
Succes

Watermeid,
Misschien heb je hier wat aan Ultimate jailbreak and unlock wizard

Laatst gewijzigd door iScorpio; 27-12-10 om 17:16.
  #589  
Oud 27-12-10, 15:11
watermeid watermeid is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Oké , het allereerste wat je nu moet doen is alle redsn0w die je op je Mac hebt staan weggooien en daarna instaleer je de ene die je echt wil gaan gebruiken.
Let wel op dat je de home/power knop etc goed doet en als het de eerste keer niet lukt , gewoon nogmaals doen.
Zolang je dat appeltje zie bij opstar , is je jb niet gelukt.
Bij een annanas is dat dan wel het geval.
Succes
Maar ik heb het al wel 15x gedaan, zelfs hoesje van de iP afgehaald om maar zeker te weten dat ik de goede knop bovenop de rand te pakken heb. Die 3 sec. dan de home erbij en daarna de bovenste weer loslaten na 10 seconden.
Intussen is de Redsn0w dan allang verdwenen van het scherm. Die instructies over de knoppen en in DFUmode zetten zie ik ook helemaal niet verschijnen, die ken ik van googelen e.d.

Begin langzaam wanhopig te worden ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Watermeid,
Misschien heb je hier wat aan Ultimate jailbreak and unlock wizard
top dat je me wilt helpen.
ja, die wizzard zegt dat het moet kunnen met Redsn0w x.6b6

Ik ga het gewoon nog maar een paar keer proberen ;-(

Laatst gewijzigd door iScorpio; 27-12-10 om 17:16.
  #590  
Oud 27-12-10, 15:19
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Maw , als je er rommel bij hebt zitten dat je reeds na instalatie weer gewist had van je phone , dan zit er nog altijd wat restjes op je iPhone. (preferent). Het is daarom som aan te raden om met een schone phone weer te beginnen dmv dfu mode ipv recovery mode. Hopelijk ben je hiermee geholpen anders laat maar weten wat je niet snapt.
Dank voor je reactie!
En ja, ik snap het niet helemaal. Ik zet er natuurlijk apps op. Merendeel heb ik als tijdelijk gratis apps verzameld in een ruim jaar tijd (o.a. via free app a day en nu met de feestdagen). Daarnaast mijn foto's, agenda, contacten etc. Dan kan ik toch niet niet gebruik maken van een backup?

Laatst gewijzigd door XIII; 27-12-10 om 17:56. Reden: Illegaal verzoek
  #591  
Oud 27-12-10, 16:21
Flock Flock is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 59
Standaard

Yo peepz,

Net de 3Gs (new bootrom) van mijn zusje ge-JB..
Voor de mensen met het probleem dat het Cydia-icoontje grijs blijft volg dit:

For iPhone 4, 3GS (New Bootrom), iPod touch 4G / 3G / 2G, iPad ONLY:
Step 7:
Now from here onwards, whenever you want to do anything related to jailbreak like SSHing into your device, or running Cydia, you must first run your device in the so called “jailbroken state” on every reboot by using “Just boot tethered right now” option in Redsn0w.


Je kunt Cydia nu gebruiken, maar let wel op: IEDERE keer als je je iPhone opnieuw opstart moet je deze stap herhalen!!
  #592  
Oud 27-12-10, 19:16
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Krijg mijn jailbreak van mijn iPad maar niet voor elkaar. Hij doet alles prima via redsn0w, maar als hij alles votooid heeft en de iPad is herstart, dan is het Cydia icoon er wel, maar deze is wit en werkt ook niet. Ook doen verder alle standaard en niet standaard apps het niet op de iPad. Iemand dit ook gehad?
Specs: iOS 4.2.1 iPad. Mac OS X
  #593  
Oud 27-12-10, 19:25
jaap88 jaap88 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Als ik het goed begrijp uit de start post:

- kan je een iphone 3gs untethered jailbraken als je oude bootrom hebt??
  #594  
Oud 27-12-10, 19:31
Trebor13 Trebor13 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 26
Standaard

@watermeid:
heb je itunes uitstaan, tijdens de jailbreak met redsnow?
en bij mij deed redsnow het ook als de telefoon vantevoren in dfu modes gezet was.
(dat ik de telefoon kocht stond ie vast "connect to itunes" en kon dus alleen in dfu modes zetten en niet uit).
  #595  
Oud 27-12-10, 21:14
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

ik wacht wel lekker tot er een simpele en stabielere versie van deze jailbreak 4.2.1. uitkomt, deze jb versie is mij te instabiel en levert te veel nadelen op.. tot die tijd blijf ik lekker op 4.1..
  #596  
Oud 27-12-10, 21:53
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
  1. als ik iets installeer of upgrade (via cydia dinges of appstore) lijkt de iPhone te blijven hangen. Hij doet niets gaat niet uit of wat dan ook. Is dit normaal? Volgens mij was dit al voor de JB maar lijkt erger naarmate ik de iPhone langer aan heb staan.
  2. als ik de iPhone uit zet, of reboot, en daarna weer aan, zie ik in de multitask dock nog steeds de hiervoor gebruikte apps. Zou dit niet leeg moeten zijn als je reboot hebt?
  3. en nog het belangrijkste: in mijn iTunes zie ik in de balk onderaan de iPhone de gewone dingen als video's, boeken, apps, etc Maar ook een geel blokje met als naam "Overig". Dit is echter telkens wel (ruim) anderhalf gig groot! Ik herinner me vaag dat Cydia een stukje Hd ruimte 'pakt'. Maar ook dat als je iets verkeerd doet met de jailbreak je iedere keer een stukje schijfruimte kwijt raakt en niet meer terug krijgt. Klopt dit? Kan ik er wat aan doen? Heb ik iets fout gedaan?
Kan iemand mijn vragen beantwoorden dan wel me geruststellen? Alvast bedankt!
1. geen idee.

2. dit is normaal. Als je apps wil afsluiten zul je dit handmatig moeten doen.

3. Dit zal voor een belangrijk deel apps en aanverwante zaken zijn uit Cydia. Misschien zijn er nog wat apps die ook ergens data opslaan. Lijkt me sterk dat je iets "fout" hebt gedaan met de jailbreak. Heb zelf ook 1.29 GB Overig.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #597  
Oud 27-12-10, 22:14
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Mireille005,

Met rommel bedoel ik de dingen die met cydia ooit zijn geinstaleerd geweest en ook bv cookies , internet historie ,bookmarks,agenda,notes,etc ect
  #598  
Oud 27-12-10, 22:23
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaap88 Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp uit de start post:

- kan je een iphone 3gs untethered jailbraken als je oude bootrom hebt??
Ja, is hier ook gelukt.
  #599  
Oud 27-12-10, 22:39
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverb Bekijk bericht
Krijg mijn jailbreak van mijn iPad maar niet voor elkaar. Hij doet alles prima via redsn0w, maar als hij alles votooid heeft en de iPad is herstart, dan is het Cydia icoon er wel, maar deze is wit en werkt ook niet. Ook doen verder alle standaard en niet standaard apps het niet op de iPad. Iemand dit ook gehad?
Specs: iOS 4.2.1 iPad. Mac OS X
Als je het cydia icoontje ziet is je jailbreak bijna af.
Doe gewoon het zelfde stap met redsn0w , maar dan nu in redsn0w optie (just boot now) ipv cydia en dan gaat hij rebooten.
Als je een annanas ziet dan ben je er.
Start cydia nu maar gerust
Hou er wel rekening mee dat je dat zo zal moeten met doen iedere keer dat hij uit is geweest of een reboot gehad.
  #600  
Oud 27-12-10, 22:45
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Ik heb een iPhone 3G (4.2.1, vanmiddag officieel geunlockt). Ik wil hem graag jailbreaken, maar kan dit zonder dat de unlock vervalt? Of is hier een andere oplossing voor? (Ik wil in ieder geval wel dat al mijn gegevens opgeslagen blijven...)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 22:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 22:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 20:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.