//

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic

Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand waarom je met redsn0w niet een MC-model v/d iPod Touch kan jailbreaken? Bij mij geeft hij namelijk deze melding: 'Is this an MC ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #841  
Oud 09-01-11, 22:25
axeldemaster axeldemaster is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 18
Standaard

Weet iemand waarom je met redsn0w niet een MC-model v/d iPod Touch kan jailbreaken? Bij mij geeft hij namelijk deze melding:

'Is this an MC Model of the Ipod Touch 2G'

'CAUTION: if you have an MC model and you don't correcrlty identify it here, you will likely need to do a full official restore to fix the mistake, losing any unsynced data.'

En als ik dan op Yes druk, zegt ie:

'This version of redsn0w doesn't support the iPod touch 2G MC model yet.'

Hebben meer mensen hier last van?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #842  
Oud 10-01-11, 13:25
Yaginho61 Yaginho61 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Bij mij lukt alles met het jailbreaken tethered enzo allemaal ok, totdat ik mijn iphone opnieuw opstart hangt hij bij de apple icon.
ik heb het een paar gedaan maar het komt er niet verder.

Iphone 3gs 4.2.1

Mischien dat meerdere personen zich hiermee vervelen?

En als ik het ergens anders kon lezen niet boos worden!
  #843  
Oud 10-01-11, 13:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dit kun je inderdaad ergens anders al lezen.

Ik zal niet boos worden, indien je nu zelf de zoekfunctie gebruikt...
  #844  
Oud 10-01-11, 13:32
AjaxChamp AjaxChamp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yaginho61 Bekijk bericht
Bij mij lukt alles met het jailbreaken tethered enzo allemaal ok, totdat ik mijn iphone opnieuw opstart hangt hij bij de apple icon.
ik heb het een paar gedaan maar het komt er niet verder.

Iphone 3gs 4.2.1

Mischien dat meerdere personen zich hiermee vervelen?

En als ik het ergens anders kon lezen niet boos worden!
Hang je iPhone aan de computer, start Redsn0w en selecteer alleen: 'Just boot tethered right now' en zet hem dan gewoon in DFU, dit kan ook als je het het apple logo al ziet. Dan start ie vanzelf. Op youtube staat ook een filmpje, zoek op: Boot tethered with iphone. Moet lukken nu.
  #845  
Oud 10-01-11, 13:34
Yaginho61 Yaginho61 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AjaxChamp Bekijk bericht
Hang je iPhone aan de computer, start Redsn0w en selecteer alleen: 'Just boot tethered right now' en zet hem dan gewoon in DFU, dit kan ook als je het het apple logo al ziet. Dan start ie vanzelf. Op youtube staat ook een filmpje, zoek op: Boot tethered with iphone. Moet lukken nu.

oow, dus na de installatie en te gewerkt hebben op cydia,
en start hem weer opnieuw op,just boot tethered doen via red snow?

dus elke keer bij het opniew opstarten tethered boot?

Laatst gewijzigd door Yaginho61; 10-01-11 om 13:37.
  #846  
Oud 10-01-11, 13:39
Matisto25 Matisto25 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

yaginho61 zie youtube hiervoor
YouTube - Jailbreak NEW 4.2.1 Firmware Redsn0w 0.9.6b4 For iPhone, iPod Touch & iPad
waarvoor youtube toch al nie goed voor is
  #847  
Oud 10-01-11, 14:22
marcelkraan marcelkraan is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Velsen Zuid
Berichten: 66
Standaard

sorry voor de beta
  #848  
Oud 10-01-11, 20:12
Egfox Egfox is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambudevil Bekijk bericht
Vandaag zo'n 30x (!) geprobeerd om te jailbreaken met redsnow 0.9.6b4 met de firmware die ik heb, 4.2.1. Deze ook keurig allemaal binnengehaald en volgens alle andere mensen hier boven geïnstalleerd.
Gaat allemaal prima, tót het moment dat je de homebutton los moet laten (DFU procedure)
Hij begint dan te laden, phone start een keer opnieuw op en dan hangt ie.
Het begint al dat ie vraagt of dit een "newer model iPhone 3GS" is, ja en nee geprobeerd. Nee is het niet dus moet wel ja kiezen, helaas keer op keer vastlopen dus. Hij blijft hangen bij "uploaden ramdisk"..... keer op keer.
Iemand ideeën?? Ik kom er niet meer uit. Geef niet zomaar op maar ben er eventjes klaar mee na ruim 30 keer. Misschien dat mn baseband niet de juiste is?? Geen idee, roep maar wat, is iig 05.15.04
Dát is wat ik nog bedenken anders zou ik het echt niet meer weten!
Iemand tips of ideeën????????
Hier ben ik ook lang naar op zoek geweest om dit op te lossen. Als je redsn0w hebt opgestart, open dan taakbeheer, zoek het proces redsn0w op, dan rechtermuistoets en klik op affiniteit en schakel cpu0 uit. Ga daarna verder in redsn0w. Let ook op dat je redsn0w in Windows xp compatibiliteits mode opstart als je in Vista of Windows 7 werkt. Zou nu moeten werken. Succes.

Check eens http:\\helpmejailbreak.com, erg handig.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-01-11 om 14:42.
  #849  
Oud 10-01-11, 20:54
marcelkraan marcelkraan is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Velsen Zuid
Berichten: 66
Standaard

Waarom met zo'n oude versie van Redsn0w
de nieuwe 97b6 is al uit..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egfox Bekijk bericht
Hier ben ik ook lang naar op zoek geweest om dit op te lossen. Als je redsn0w hebt opgestart, open dan taakbeheer, zoek het proces redsn0w op, dan rechtermuistoets en klik op affiniteit en schakel cpu0 uit. Ga daarna verder in redsn0w. Let ook op dat je redsn0w in Windows xp compatibiliteits mode opstart als je in Vista of Windows 7 werkt. Zou nu moeten werken. Succes.
  #850  
Oud 10-01-11, 23:06
cheng cheng is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

If you have an iPhone 4 with the older and unlockable 01.59.00 baseband, and you want to upgrade to the latest iOS 4.2.1 while preserving your baseband, we have a solution for you. The following method will allow you to upgrade your iPhone 4 to iOS 4.2.1, while preserving the 01.59.00 baseband which is unlockable using Utrasn0w 1.2.

This method is known to work only with the iPhone 4, hence it may not work on other devices. The procedure seems fairly simple! We highly recommend you to backup everything on your device before following the procedure. Proceed at your own risk only.

Step 1: Download the original iOS 4.2.1 firmware for iPhone 4 from here.

Download iOS 4.2.1 for iPhone, iPad, iPod touch [Direct Links] | Redmond Pie

Step 2: Now trick iTunes into thinking that it is watching Apple servers, while in real, we are going to change the address to Saurik’s server. To do this:
Navigate to C:\Windows\System32\drivers\etc\ and locate “hosts” file.

Open this “hosts” file in Notepad (for Windows) or TextEdit (for Mac OS X) and add this
74.208.105.171 gs.apple.com

Now simply save this file and you are good to go!

NOTE for Windows 7 and Vista: Start “Notepad” with Administrator privileges by right clicking on “Notepad” app, and click on “Run as Administrator“ option.

NOTE for Mac OS X: Make sure you have full read and write access on your account when you are saving the host file. If it still throws permission error, simply copy the host file to desktop, make the required changes, and then replace it with the original file in “/etc/” directory.

Step 3: Start iTunes, click on your iOS device icon from the sidebar in iTunes. Now press and hold left “alt” (option) button on Mac, or Left “Shift” button if you are on Windows on the keyboard and then click on “Restore” (Not “Update” or “Check for Update”) button in the iTunes and then release this button.


This will make iTunes prompt you to select the location for your iOS 4.2.1 firmware file. Select this ipsw file and click on “Open” to restore your iPhone.

Step 4: Now at some point while restoring to iOS 4.2.1, iTunes will throw 1013 error at you. This is normal, just ignore this error as the firmware has already been successfully installed on the device without the upgraded baseband.


Step 5: Your iPhone at this point will be stuck in Recovery Mode, showing that “Connect to iTunes” screen.


To exit your device from Recovery Mode, download this program called TinyUmbrella (Windows / Mac). Run it and the click on “Exit Recovery” button. Your device will now restart normally.


Once you have completed this procedure, Go to Settings –> About on your iPhone, and scroll down to check your Model Firmware (Baseband), which should now read 01.59.00 (which of course is unlockable using Ultrasn0w).


You should now be able to jailbreak your iPhone 4 on iOS 4.2.1 (tethered) using Redsn0w 0.9.6, or untethered using Redsn0w 0.9.7. Once you have jailbroken your iPhone 4, you can safely unlock it on iOS 4.2.1 (on 01.59.00 baseband) using Ultrasn0w 1.2.

Nog niet getest!
  #851  
Oud 11-01-11, 02:13
Smile Now Cry Later Smile Now Cry Later is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Genk
Berichten: 32
Standaard

Iemand enig idee waar ik de ISPW of de firmware kan van downe?
Kheb redsnow wel maar vind de firmware niet van 4.2.1...?

Alvasst thxxxx
  #852  
Oud 11-01-11, 10:20
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

@cheng
Die methode klinkt inderdaad interessant. Zie mijn andere post, met linkjes:
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-jailbreak-unlock/f65/jailbreak/82052-iphone-4-update-naar-4-2-1-behoud-baseband-1-59-doe.html

Zijn er mensen die deze werkwijze kunnen bevestigen? Wil het graag uitproberen, maar mijn unlock is redelijk essentieel, die wil ik niet verknallen...
__________________
I love the smell of jailbreak in the morning!
  #853  
Oud 12-01-11, 21:43
ercaner ercaner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: schijndel
Berichten: 9
Standaard

hallo mensen ik heb sinds een paar dagen een iphone 3gs. dus ben een beginner nou en al die taal ken ik nog niet zo goed. ik weet wel dat er een ios 4.2.1 (8C148a) 05.15.04 op zit is deze iphone nou te jailbreaken of niet?

alvast bedankt
  #854  
Oud 12-01-11, 23:13
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ercaner Bekijk bericht
hallo mensen ik heb sinds een paar dagen een iphone 3gs. dus ben een beginner nou en al die taal ken ik nog niet zo goed. ik weet wel dat er een ios 4.2.1 (8C148a) 05.15.04 op zit is deze iphone nou te jailbreaken of niet?
Ja.

Op dit moment zijn alle iPhones te jailbreaken (op zijn minst tethered).

Als je de termen nog niet kent is het verstandig om je eerst in te lezen voor je aan een jailbreak begint.
  #855  
Oud 12-01-11, 23:15
vtielen vtielen is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard Sim unlock zonder software derde

Ik heb een 3GS/32 GB van TMobile.
vandaag is mijn telefoon sim vrij, echtwaar! zonder jailbreak etc.
Ik had versie 4.2.1. op mijn telefoon.
Ik heb te de telefoon sind april 2010, vanaf deze periode ben ik gaan testen met de telefoon, jailbreaken etc. Ik heb twee computers. 1 laptop itunes versie 9.0. mijn deskcomputer versie 10.0.

Ik moest noodgedwongen mijn deskcomputer helemaal opnieuw installeren. had ik een volledige backup (2009) terug gezet, zonder itunes etc. Op mijn laptop had ik itunes versie 9. deze ging ik updaten naar versie 10.

alle shsh bestanden van de iphone had ik locaal op mijn computer bewaard en vanaf versie. 3.13.

vandaag ging ik de iphone downgrade naar versie. 3.13 dus terug naar beging en plotseling kreeg ik een melding op mijn computer Itunes simlock vrij.

Ik denk uhhhh, een kaartje van vodafone, telfort er in gedaan en perfect de telefoon is sim vrij.

Nu heb ik versie 4,01 op mijn telefoon modem firm 05.15.04 en nog steeds sim vrij

Laatst gewijzigd door vtielen; 12-01-11 om 23:25.
  #856  
Oud 13-01-11, 00:06
ercaner ercaner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: schijndel
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ja.

Op dit moment zijn alle iPhones te jailbreaken (op zijn minst tethered).

Als je de termen nog niet kent is het verstandig om je eerst in te lezen voor je aan een jailbreak begint.
dankjewel.. dan zal ik het aan iemand vragen die daar meer verstand van heeft denk ik..
  #857  
Oud 13-01-11, 01:31
Ambudevil Ambudevil is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egfox Bekijk bericht
Hier ben ik ook lang naar op zoek geweest om dit op te lossen. Als je redsn0w hebt opgestart, open dan taakbeheer, zoek het proces redsn0w op, dan rechtermuistoets en klik op affiniteit en schakel cpu0 uit. Ga daarna verder in redsn0w. Let ook op dat je redsn0w in Windows xp compatibiliteits mode opstart als je in Vista of Windows 7 werkt. Zou nu moeten werken. Succes.

Super! Dank je wel voor de tip...
Heb de JB draaien, probleemloos.
Tethered, dat wel... Maar ja, beter dan niets en de untethered zal vanzelf komen.....
Nogmaals dank!
  #858  
Oud 13-01-11, 16:33
vtielen vtielen is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Redsnow 0.9.6b6 werkt bij mij niet goed, Jailbreak was gelukt.
was grappig nadat de baterij etc leeg was, maakte mijn telefoon problemen.
bepaalde software werkte niet. Na een update van lagere versie naar hogere versie 4.2.1. is het moeilijk om te downgraden. Twee computers is handig.
1. als de telefoon blijft hangen of werkt niet kan je wel downgraden.
2. de computer die je altijd gebruikt, meestal is itunes geupdate naar versie 10.01 of hoger. En itunes maakt automatisch backup.

Mijn backup computer (laptop) was itunes 9.2 geinstalleerd. Dus op mijn laptop heb ik altijd kunnen downgraden. Telefoon in DFU en aansluiten op de laptop en selecteer de versie die je wilt installeren.
  #859  
Oud 13-01-11, 20:53
rinke rinke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 45
Standaard

Hey iedereen! Ik heb een IPhone 4, fw 4.2.1. Ik wil deze jailbreaken en heb geen zin meer om te wachten op een untethered JB. Weet iemand of ik daarna nog wel een untethered JB kan doen ( als ik eerst m'n toestel 'hersteld' heb via iTunes ?
  #860  
Oud 13-01-11, 20:54
iphoneFriek iphoneFriek is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

hey allemaal ik heb een iphone 3GS 16 GB zwart en hij beschikt over de software 4.0.2 firmware ik heb hem gejailbreakt maar ik kan hem nu niet updaten naar 4.2 kan er iemand mij aub helpen

mvg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 22:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 22:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 20:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.