//

3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service

3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb gisteren een restore gedaan vanuit Itunes met een schoon origineel 3.1.2. bestand (ik ben nooit hoger gegaan dus dit ging prima). ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-11-10, 15:28
nickster46 nickster46 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard 3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service

Beste mensen,

Ik heb gisteren een restore gedaan vanuit Itunes met een schoon origineel 3.1.2. bestand (ik ben nooit hoger gegaan dus dit ging prima). afijn, vervolgens dus via Blackra1n de iphone gejailbreaked en vanuit de Blackra1n app heb ik cydia en sn0w geinstalleerd.
Tot zover ook nog prima. Ik heb al 2x eerder een volledige restore gedaan en via Blackra1n gejailbreaked, ging allemaal prima.
Maar nu het volgende: de welbekende Cydia crash: eerst reorganizing, dan de vraag wat voor user je bent, daar heb ik User gedaan. daarna gaat Cydia loaden en dan is het ineens Springboard tijd. En zo iedere keer als ik Cydia wil opstarten.
Toen ben ik een aantal uren aan het zoeken en proberen geweest met o.a. Iphone explorer en DiskAid. hier kreeg ik de error betreffende de afwezigheid van afc2 service. dit komt door blackra1n heb ik begrepen en dit zou je via Cydia moeten installeren, ware het niet dat juist Cydia niet werkt.
Optie 2 was via SSH toegang tot de iphone te verkrijgen, aangezien je dit ook weer via Cydia moet downloaden kom ik dus weer niet verder.
Ik heb vervolgens nog een keer of 3 een restore gedaan en een jailbrake met blackra1n maar helaas zonder succes.
Custom firmwares lust de Iphone ook niet. ik heb via Sn0wbreeze geprobeerd een custom 3.1.2. erop te krijgen; zonder succes. alleen de originele ipsw lust ie.
Nu is mijn vraag als volgt: zou het zo kunnen zijn dat het probleem met Cydia zichzelf oplost? ik ben namelijk door al mijn oplossingen heen!

kort samengevat:
Restore gedaan, jailbreak met Blackra1n, unlock met Sn0w, Cydia geinstalleerd. Cydia crasht! voor oplossing 1 heb ik open SSH nodig (via cydia te verkrijgen, werkt dus niet) voor oplossing 2 heb ik afc2 service nodig (ook via cydia te verkrijgen werkt dus ook niet)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-10, 16:04
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Dus ligt waarschijnlijk niet aan jou.
Ook de firmware van 3.1.2 er opgezet.(Want dat kreng schijnt toch eens in maand te moeten crashen)
En nu gaat cydia steeds naar springboard.
Komt misschien doordat de server overbelast is door de nieuwe OS4.2??
Ik laat het voorlopig even zo totdat iedereen is uitgeraasd met de 4.2 en alle bugs er uit zijn, misschien dan overgaan naar nieuwe handel.

Op de nog werkende iphone van mijn vrouw laadt cydia wel.
Dus wat is er met de nieuwe??

Pingchat en whatsapp geven geen push meer sinds de nieuwe install.
Geven foutmelding dat ze geen verbinding krijgen met de apple's pushserver.....

Laatst gewijzigd door paulT; 23-11-10 om 16:13.
  #3  
Oud 23-11-10, 16:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Misschien is de nieuwste versie van Cydia niet (meer?) compatible met 3.1.2?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 23-11-10, 21:25
nickster46 nickster46 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Misschien is de nieuwste versie van Cydia niet (meer?) compatible met 3.1.2?
Ik mag hopen dat dat niet het geval is. Ik heb daar ook niks over gelezen...het lijkt me ook vrij vreemd overigens.
  #5  
Oud 23-11-10, 21:27
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickster46 Bekijk bericht
het lijkt me ook vrij vreemd overigens.
Mij ook hoor.

Misschien kan iemand die nog 3.1.x met JB draait dit vermoeden meteen ontkrachten?
  #6  
Oud 24-11-10, 00:53
nickster46 nickster46 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik was dus voor de restore van plan om een aangepast 4.0 firmware (gemaakt met sn0wbreeze) te installeren. dit is niet gelukt en na verscheidene errors in Itunes was de 3.1.2. firmware ook niet goed meer, vandaar dat ik de restore heb gedaan. normaal gesproken een koud kunstje omdat ik alles had geback-uped met o.a. APT backup en ook dagelijks een backup in Itunes maak.
Helaas bleek dit geen koud kunstje. Ik vraag me dan dus af waarom er repo's standaard in Cydia zitten die kennelijk zo slecht zijn dat ze Cydia doen crashen. en ik vraag me dus ook af of dit probleem zich vanzelf gaat oplossen...

Omdat de custom fw 4.0 niet werkt, zit ik ook te twijfelen aan een originele 4.0 van Apple. maar ik ben er te huiverig voor alle problemen die dit wellicht met zich mee gaat brengen. en wie zegt mij dat de unlock met Limera1n (waar dus ook Cydia in zit) wel Cydia aan de praat krijgt.
voorlopig laat ik het maar even zo, denk ik.
\ik heb overigens een baseband 05.11.07 en een nieuwe bootroom 359.3.2. Een tethered jailbreak dus. Volgens mij heb ik de meest slechte Iphone om te jailbreaken want zoals ik al eerder zei: ik kan ook geen custom FW erop zetten. enkel originele...
  #7  
Oud 24-11-10, 09:47
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussie verplaatst naar Jailbreak.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #8  
Oud 24-11-10, 15:38
nickster46 nickster46 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

DE OPLOSSING IS GEVONDEN:

Jailbreak met Blackra1n
Installeer via Wi-Fi Sn0w en Cydia
SCHAKEL VLIEGTUIGMODUS IN (AIRPLANE MODE)
open nu cydia, negeer alle meldingen over no connection en schakel airplane mode uit
en alle andere errors totdat je in het beginscherm bent
verlaat Cydia en schakel airplane mode off, ga nu weer naar Cydia en de klus is geklaard!

edit:ispazio en smxb (ofzo) zijn volgens mij de probleemveroorzakers

Laatst gewijzigd door nickster46; 24-11-10 om 19:42.
  #9  
Oud 25-11-10, 18:07
abadii abadii is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Zelfde probleem, maar je oplossing werkt niet bij mij
  #10  
Oud 25-11-10, 21:32
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Bij mij ook niet.
  #11  
Oud 26-11-10, 09:26
nickster46 nickster46 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

jullie kunnen ook in airplane modus niet in Cydia?
het gaat erom dat je de allereerste keer in Cydia, dus meteen na het installeren via blackra1n je airplane modus aan zet.
het is inderdaad zo dat als Cydia al een keer is gecrashed, dat het daarna ook niet werkt nee. je moet dus echt de allereerste keer offline in Cydia.
  #12  
Oud 26-11-10, 10:26
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Dat betekend opnieuw firmware er op. Blackrain er op en dan snow en cydia er op. Vervolgens vliegtuigmode. En dan cydia starten. En daarna weer vliegen uitzetten en nog een keer cydia. Dan zou die moeten werken?
  #13  
Oud 27-11-10, 04:58
abadii abadii is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Hey, bedankt nog voor je duidelijke uitleg. heb met alle enthousiastme midden in de nacht gedaan wat je zei. Inderdaad kwam ik er nu wel in. alleen was het eenmalig. waarna ik er uit ben gegaan en opnieuw wou opstarten zie ik weer loading data en dan crasht hij. ook werkt sn0w niet. dus hij is nog steeds unlocked. andere suggesties?
  #14  
Oud 29-11-10, 11:29
nickster46 nickster46 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

Nadat je er in Airplane modus in bent is het wel noodzakelijk dat je je sources verwijderd. Bij mij was het zo dat in de Sources list niks stond omdat er geen verbinding is denk ik.
Ik heb dus handmatig een aantal packages verwijderd. dit moet je doen!
Volgens mij gaf de package van Bigboss en Ispazio het probleem. deze heb ik beiden verwijderd. In principe had ik zoveel mogelijk packages verwijderd. (en opgeschreven om welke het ging)
Daarna dus airplane modus uit zetten en dan weer in Cydia gaan (deze crasht niet omdat je je packages/sources heb verwijderd) en daarna heb ik weer opnieuw de packages geïnstalleerd.
Dit gaf bij mij geen problemen.

Belangrijk is dus dat als je in Cydia bent in Airplane modus dat je dus die packages verwijderd.
Reageren

Labels
3.1.2. 3gs, cydia crash, no afc2, no ssh



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na update 1.1 Cydia geen service takie Jailbreak apps en thema's 3 28-03-11 21:21
Cydia crasht, geen OpenSSH wat nu? Champing Jailbreak apps en thema's 17 29-01-11 12:12
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 19:27
iPhone: Na jailbreak met Blackra1n geen afc2 service meer milan13 Jailbreak 26 14-12-09 21:26
Ik krijg geen verbinden (GEEN SERVICE na unlocken) speakerleader Unlock 7 19-10-09 19:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.