iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: SHSH gegevens telkens opnieuw opslaan? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78299-shsh-gegevens-telkens-opnieuw-opslaan.html)

Roccade 23-11-10 22:08

SHSH gegevens telkens opnieuw opslaan?
 
Ik ben met mijn iPhone begonnen met IOS 4.0.1., hiervan heb ik de SHSH gegevens via Cydia opgeslagen. Heb inmiddels 4.1 er opstaan en heb reeds eerder succesvolg gedowngrade naar 4.0.1.

Heb al enkele uren het forum zitten doorspitten naar het antwoord op mijn vraag, maar nergens kan ik het vinden... :(

Echter vraag ik me af of ik voor iedere firmware mijn SHSH gegevens moet opslaan?

King1987 23-11-10 22:09

Yes, zoveel werk is dat toch niet? (mocht je het voor de desbetreffende iOs/fw al een keer gedaan hebben, hoeft dit uiteraard niet)

Roccade 23-11-10 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 604293)
Yes, zoveel werk is dat toch niet? (mocht je het voor de desbetreffende iOs/fw al een keer gedaan hebben, hoeft dit uiteraard niet)


Ik heb nu 4.1 draaien zonder jailbreak, dit na crash gisteravond.
Wat is nu de snelste manier om SHSH gegevens op te slaan?
Jalibreaken, en zoja welke?

King1987 23-11-10 22:13

nee, gewoon tiny umbrella gebruiken (= er voor zowel de mac als windhoos) :)
Linkje: The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

Die slaat het lokaal op, werkt heerlijk :)

Roccade 23-11-10 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 604301)
nee, gewoon tiny umbrella gebruiken (= er voor zowel de mac als windhoos) :)
Linkje: The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

Die slaat het lokaal op, werkt heerlijk :)


Lokaal is misschien niet zo'n succes :)
Heb vaak dat ik met pc of laptop zit te *****n en dan is alles weg...

Of zet hij dit in bestandje dat ik op server kan zetten?

King1987 23-11-10 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roccade (Bericht 604305)
Lokaal is misschien niet zo'n succes :)
Heb vaak dat ik met pc of laptop zit te *****n en dan is alles weg...

Of zet hij dit in bestandje dat ik op server kan zetten?

Yes, maar je kan hem ook naar cydia updaten als ik me het goed herinner ;) (gok ik, weet het niet meer, sorry, maar het is het proberen waard toch. En anders gewoon even jailbreaken met Greenpoising)

Remypas 24-11-10 01:07

Als je cydia op je iPhone hebt zie je, als je de app opstart zie je bovenin het startscherm (als hij is geladen) SHSH: iOS 4.1 , etc. Etc. (de firmwares die jij hebt gehad terwijl je ook cydia had).
Als je dat ziet en de nieuwste firmware staat erbij is deze op de cydia servers ge-backuped. (hoe heet dat?)
je moet alleen even de tutorial zoeken hoe je je pc met die servers moet laten communiceren. Dit staat uitgelegd in cydia zelf. Scroll in het begin scherm naar beneden tot de de text bypassing code signature ziet. Hierarchy staat het uitgelegt.
Je kunt ook googelen op bypassing apples signature server. Dan kom je veel tutorials tegen.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Succes ermee!

Roccade 24-11-10 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remypas (Bericht 604443)
Als je cydia op je iPhone hebt zie je, als je de app opstart zie je bovenin het startscherm (als hij is geladen) SHSH: iOS 4.1 , etc. Etc. (de firmwares die jij hebt gehad terwijl je ook cydia had).
Als je dat ziet en de nieuwste firmware staat erbij is deze op de cydia servers ge-backuped. (hoe heet dat?)
je moet alleen even de tutorial zoeken hoe je je pc met die servers moet laten communiceren. Dit staat uitgelegd in cydia zelf. Scroll in het begin scherm naar beneden tot de de text bypassing code signature ziet. Hierarchy staat het uitgelegt.
Je kunt ook googelen op bypassing apples signature server. Dan kom je veel tutorials tegen.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Succes ermee!

Dit is me duidelijk, alleen weet ik niet of cydia mijn shsh heeft opgeslagen toen ik 4.1 heb gejailbreakt. Kan ik dit ook achterhalen zonder dat ik nu eerst 4.1 moet jailbreaken?

eentje 24-11-10 09:53

ja dat kan
ook met tinyumbrella.

hij zal met opslaan aangegeven we have locally saved ur shs. voor 4.1 dan geeft die ook vast de melding this means cydia has ur shshs do not bug @saurik or @sephaphore oid :P

Roccade 24-11-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 604512)
ja dat kan
ook met tinyumbrella.

hij zal met opslaan aangegeven we have locally saved ur shs. voor 4.1 dan geeft die ook vast de melding this means cydia has ur shshs do not bug @saurik or @sephaphore oid :P

Ok dus gewoon tinyumbrella instaleren op pc :)

4iphone 24-11-10 10:54

Voor ELKE firmware versie voor ELK iDevice is een unieke SHSH handtekening benodigd om deze firmware terug te kunnen zetten.
Dus heb je 2 iPhones dan zal je voor elke iPhone de huidige SHSH op moeten slaan. Een SHSH handtekening is een 'goedkeuring' van Apple om deze specifieke firmware versie op dat specifieke iDevice te installeren.

Daarnaast controleert Apple bij het terugzetten via iTunes of de versie die je op dat moment wil installeren inderdaad de meest recente is. Het terugzetten via iTunes van iOS 4.0 is op dit moment niet direct meer mogelijk, ook al heb je de SHSH opgeslagen. Ja zal dan een 'omweg' moeten kiezen via TinyUmbrella. Dit programma gaat 'tussen' iTunes en de Apple updateserver zitten en zal in bovenstaand voorbeeld de opgeslagen SHSH van iOS 4.0 doorgeven aan iTunes waardoor deze denkt dat Apple accoord is met de restore.

Los hiervan geldt dat de nieuwe bootrom van de 3GS en de 4 ook een SHSH vereist om zowiezo een firmware terug te kunnen zetten.

rushhour 08-12-10 12:55

Als je SHSH opgeslagen wordt via Cydia, moet je dan bij elke nieuwe firmware cydia opstarten om de SHSH backup te triggeren, of gebeurt dat automatisch op de servers van Cydia?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.