iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hele oude Iphone jailbreaken en unlocken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78779-hele-oude-iphone-jailbreaken-unlocken.html)

Luka77 29-11-10 12:23

Hele oude Iphone jailbreaken en unlocken
 
Een vriend van mij heeft een eerste generatie iPhone (zilveren achterkant) welke draait op 1.1.3.
Dit is een simlocked toestel.

Ik heb wat geneusd hier op het forum en gezien dat deze iPhone naar 3.1.3 gebracht kan worden. Echter, deze moet ook ge-unlocked worden.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet gebeuren? Ik heb in de keuzehulp gekeken en word daar zelf niet super wijzer van.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Grt,
Luka

spysical 29-11-10 12:49

gewoon updaten in itunes en vervolgens redsn0w draaien

Zou het moeten doen :)

Luka77 30-11-10 08:40

Bedankt voor je reactie!!

Dus in dit geval gewoon regulier updaten via iTunes (dus geen custom firmware).
Redsn0w kan het toestel dan in gelockde toestand unlocken? Of doet redsn0w dan jailbreaken en moet ik vervolgens in Cydia de unlock doen?


Grt,
Luka

Bomans 30-11-10 09:07

Herstel gewoon met een custom firmware.

Luka77 30-11-10 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 608142)
Herstel gewoon met een custom firmware.

Ik heb de link bekeken. Maar daar begint het pas bij de iPhone 2G. Is dit niet de 1G (zilveren achterkant) die mijn kameraad heeft? Of zie ik dit verkeerd?

Mocht ik de custom firmware van de 2G kunnen gebruiken, is het daarna een kwestie van unlock met ultrasn0w in cydia?

Bedankt!

Grt,
Luka

Bomans 30-11-10 10:12

De 2G is die met zilveren achterkant (oftewel de 1G zoals jij hem noemt ...)

Luka77 30-11-10 10:18

Bedankt!

Ik ga een poging wagen. Moet lukken denk ik zo:)

Moonya 04-12-10 01:30

ugh, mijn vriend heeft per abuis de firmware 3.1.3 op mijn amerikaanse 1G (of is dat al 2g met de zilveren achterkant?) erop gezet. No problemo dacht ik eerst na onderzoek op t forum, ik doe een redsn0w en dan komt het goed. Alleen, bij mij blokkeerd de redsn0w, hij blijft steken op waiting for reboot. Wie kan mij hierbij helpen?

Xace 07-12-10 06:50

ook ik zit met dit probleem.
Hoelang duurt het zo ongeveer voor hij reboot ?

Moonya 07-12-10 09:23

Ik heb de oplosing gevonden. Gooi de redsn0w maar weg, dat wordt niks. Ga van firmware 3.1.3 terug naar de 3.1.2 en zet dat blackra1n erop. Ging bij mij als een zomerbriesje en mijn phoontje werkt nu weer perfect

Xace 07-12-10 21:31

Bedankt voo de reactie . maar nu zit ik met het volgende probleem.

Ik werk met xp en als ik blackra1n opstart dan krijg ik een melding van ASL.DLL
dit heb ik al proberen op te lossen maar nog werkt het niet.

( volgens mijn iphone model zou het een iphone zijn van eerste gen. maar bij mij is de achterkant volledig zwart maar bestaat wel uit 2 delen . is dit normaal )

Xace 08-12-10 01:52

is opgelost alles werkt naar believen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.