iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Herjailbreak iPhone 4 met 4.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/79542-herjailbreak-iphone-4-4-1-a.html)

scoop1 08-12-10 08:33

Herjailbreak iPhone 4 met 4.1
 
Ik heb hier een iPhone 4 liggen met i 4.1 en JB.
Geen unlock nodig.

Nu wil ik deze iPhone helemaal leeg hebben, dus Clean Install, maar 4.1 moet erop blijven en JB ook!

Shift Herstel in iTunes met FW 4.1 levert alleen foutmelding 3194 aan!
Dus Apple signeert deze FW niet meer!

Hoe kan ik hem anders helemaal Clean krijgen, zonder dat ik 4.1 verlies!
Jb moet er ook mogelijk kunnen zijn! :mad:


Edit: Duurt een restore van alle contents and settings echt 2 uur lang?

Mkit 08-12-10 08:55

ik was gister heel de dag bezig met het jailbreaken van iphone 3g 4.2.1 met ipad FW 06.15.00. Ik wilde hem herstellen, vervolgens krijg ik die foutmelding met 1015.
maar ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen! maar helaas op 4.1 gekomen met 06.15.00

scoop1 08-12-10 12:52

niemand die me kan helpen ?

Remypas 08-12-10 15:23

Zijn je SHSH blogs opgeslagen op de Cydia server? Ook die van 4.1? (Kun je zien in zydia, groene letters bovenaan.

Als dat zo is ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc map op je pc en open je hoist file met de notepad.
voeg onderaan de regel: (74.208.10.249 gs.apple.com) zonder de haakjes.

Download de 4.1 firmware en sla hem op op een voor jou bekende locatie (bureaublad)

probeer dan in iTunes met shift-herstel te herstellen. Selecteer de hierboven gedownloade firmware.

Daarna jailbreaken en klaar.

Hoop dat het voor je werkt. Laat weten of het gelukt is.

scoop1 08-12-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remypas (Bericht 612225)
Zijn je SHSH blogs opgeslagen op de Cydia server? Ook die van 4.1? (Kun je zien in zydia, groene letters bovenaan.

Als dat zo is ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc map op je pc en open je hoist file met de notepad.
voeg onderaan de regel: (74.208.10.249 gs.apple.com) zonder de haakjes.

Download de 4.1 firmware en sla hem op op een voor jou bekende locatie (bureaublad)

probeer dan in iTunes met shift-herstel te herstellen. Selecteer de hierboven gedownloade firmware.

Daarna jailbreaken en klaar.

Hoop dat het voor je werkt. Laat weten of het gelukt is.


Het is gelukt. Dank je wel! Super Bedankt.

nu zag ik dat jij zelf iphone 4 16GB met 4.2.1 had. Plus een JB!

Hoe heb jij je iPhone gejailbreakt!?

Want ik heb hier een 2e iphone, maar geen SHSH gegevens! Gister Gekocht!
Ik heb begrepen dat het een Tether JB zal worden!
Maar hoe heb je het gedaan?? :mad:

Remypas 09-12-10 01:08

Ik weet niet of dit 100% nodig is, maar je dient eerst je shsh blobs voor 4.1 te hebben. Kijk in cydia of bovenaan in groene letters staat of de shsh blobs on file zijn voor 4.1. En sla ze voor de zekerheid zelf op met tinyumbrella.

Download redsn0w en een iPhone firmware 4.2.1
Update de iPhone met iTunes naar 4.2.1
Dan moet je redsnow gebruiken,
Selecteer als redsnow om de firmware vraagt, de gedownloade firmware. En selecteer het vakje "install cydia".
Je iPhone wordt nu gejailbreaked.
Echter elke keer als hij reboot moet je weer tethered rebooten. Dit doe je door redsnow op te starten. Weer de gedownloade firmware selecteren. En dan de optie " just boot tethered right now" te kiezen.
Je iPhone kan zelf opstarten zonder computer als je bepaalde apps van cydia vermijd. Ik probeer in deze thread een lijst te maken van apps die een untethered boot voorkomen.
hier.
Als je deze apps (en andere) niet installeert zal je iPhone wel kunnen opstarten maar doen alleen cydia en de door cydia geïnstalleerde apps het niet. Je kunt dan wel weer bellen.
(heb ergens gelezen dat safari het ook niet doet dan)
Maar na een tethered boot zoals hierboven omschreven doet alles het weer.

Succes. Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is.

Remypas 09-12-10 01:13

Oh ja, nog een ding, voor dat je dit doet dien je in je host file (mijn eerste post in deze thread) de regel "74.208.10.249 gs.apple.com" weer te verwijderen. En daarna de computer herstarten.
Ik heb hier zeker 2 uur op vast gezeten met de jailbreak en dat wil ik je besparen.

Mkit 09-12-10 01:31

ik heb nu 4.1 met 06.15.00 bb
maar me push werkt niet

ik heb fixpush geprobeerd, maar dan krijg ik allerlei error's dat het installeern niet lukt
wat nu?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:35.